Brynäs IF - Timrå IK 2008-09-25
Själv kommer jag åka ner till Tablettasken och se matchern live imorgon. skall bra kul. Hoppas vi kan ta lite fler skalpar mot brynäs i år. Ifjol vare fan inte kul asså. Bara en seger då va?
PS. Vi vann en hemma mot Brynäs också.
T T "
Så vem är det som redan nu tjatar om att vi MÅSTE bredda backsidan med en värvning?
Skador/sjukdomar på en eller ett par backar per omgång får man faktisk räkna med i dagens hockey. Se också min profil!
Kanske är Brynästränarna rädda för att Lehtonen ska förnedra honom? ;-)
Det verkar som vi går runt på sex backar trots allt ikväll. Saxat från ST.nu:
"Backarna Pär Styf (höft) och Robin Jonsson (fot) är lindrigt skadade, men åtminstone Jonsson väntas kunna spela i kväll."
Jag kommer igår hur det wajnades till förbannelse på R Jonsson under början
av förra säsongen, men det verkar vara som bortglömt nu?
Ge hinom lite tid. Han kommer att bli en bra back
JonasD: Personligen tyckte jag att det tog i princip hela grundserien innan Robin visade lite av de takter jag förväntade av honom. I år har han börjat okej, bara hoppas han växer ytterligare.
Är inte Dennis scoutad av Challe/Nygårds? Uppenbarligen vet dessa herrar vad han är kapabel till. Dock bör han börja visa upp sig lite mer. Det han visats hittils duger inte på långa vägar. Men som sagt: han måste få lite mer tid på sig.
Fan njut istället av att säsongen har börjat på bästa mäjliga sätt, skulle nån ha frågat om vi ville ha 5 av 6 poäng efter 2 omg i augusti hade samtliga tagit det utan att blinka.
Vafan ge Persson lite tid,hade varit mer orolig om Lehtonen hade börjat knackigt med den lönen och förväntingar han har i genmförelse med Persson.
Tycker vi ser grymt starka ut i år, snart kommer Tenkrat oxå,ge mig fan på att han kommer snitta ett poäng per match i vinter, vänta så får ni se.
Kommer bli grymt rolig säsong det här om vi får hålla oss hyfsat skadefria.
Jag blir alldeles svettig så fort #8 är inne på isen.
Sanny va juh inte direkt vad jag skulle vilja kalla pucksäker.
Dennis kanske väger lite lätt ännu men han kan iaf hantera pucken.
Själv va jag närvösare då Kalle K fick pucken.
Då kunde verkligen allt hända!
Dessutom har juh den sämsta backen med puck hittills vart Skogs,
men där är jag åxå ganska lugn. Han kan mkt mkt bättre
och det kommer snart. Kanske att han kan spela lite mera
avslappnat ikväll på bortais.
Jensen_12:
Jag tycker Tomas Skogs agerar ungefär som Frölundas Erik Karlsson. En j-a speed på rören och full fart framåt. Mindre lyckad i egen zon.
Men jag tror precis som Skarin att Skogs kommer att bli just precis så bra som jag trodde han skulle bli inför denna säsong.
Kraven ÄR höga när man är ett elitserielag med toppambition. På den här nivån håller det liksom inte bara att få en ordinarie tröja på "långsiktigt prov", har man inte bevisat något tidigare måste man göra det tämligen omgående. Det vore annat om det handlar om t ex Bofors, Oskarshamn eller Sundsvall hockey...
Dessutom: om nu Persson mot min förmodan visar sig vara en stabil back och en nyttigt tillskott, ja, då är han ju ändå bara lånad.
men med tanke på att vi är starkare på backsidan än på center-sidan och att det inte verkar aktuellt med några värvningar så känns det mindre troligt att det dyker upp någon mer spelare alls till tik, förutom Tenkie då ;) .
Rådbjer, Ulf
Winge (Leks), Daniel
Källin, Tomas
På förhand känns det stabilt att Sjöberg är i Göteborg...
Forza TIK