1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606906 inlägg · 6214 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Zource: Ett ord: storkukslugn

Lander och Pääjärvi hittar varandra bra. It goes way back

Öndulat: Friberg missade och sparka in den som han brukar 😎

Ingen riktigt bra känsla efter första. Frölunda får ner tempot på oss, eller så är vi lite sega efter i tisdags. Inte alls samma höga forechecking och attackpsyke.

Fortsätter det i samma stil i andra tror jag det blir jobbigt. Nu har Frölunda rett ut första anstormningen, befarar att dom kommer knapra sig in ordentligt nu. Långa anfall emot oss coming up.

KulltorpsOlli:

Dags att Jokinen börjar ta fram lite ESS ur rockärmen.

{469}: Pilö har väl redan tagit ett skott tror jag? Då lär han väl redan stå för ca 25% av våra backskott i slutspelet.
(Inlägget är inte faktagranskat)

OlliJanne: Flest nollor i grundserien. Man hoppas ju innerligen på att det återspeglas i kvällens match

{469}: En liten fundering till oss alla. Skall vi ge JJ chansen att spela om det innan vi totalsågar honom redan innan matchen? Nu tror vi på det här och kvitterar matchserien! 👊

{10779}: ja är han klar är kapanen en sportchef som jobbar på bra. Först stjäl vi djurgårdstalangen Erikson framför näsan på Vikegård. Sen Genborg från cluben blev rätt sura där nere. ....sen tar vi en Heikkinen på uppgående från Skellefteå och Färjestads andre centern. Kellman ...lägg därtill att vi får hit hårde hardy från fuleå...
Ser onekligen bra ut inför nästa säsong.

Vad känner vi idag hörni? Jag stack fram hakan i ST och körde på 7-1 men får lite kalla fötter så säger 6-1 här. Idag vinner Timrå hörni, oj vad vi ska mosa de redan från första!

OlliJanne: Kronwall tycker jag är bäst av dom så kallade experterna! Har inga problem med Edlund heller.

Hypocrisy: Rönnberg har ju klagat o grinat över domarna i alla år. Bara att googla… det är ett genomgående tema för rödproppen.

Olli Hahl: Domarna må vara kassa ibland men börjar tycka att det är för mycket fokus på domarna nu från alla håll. Snart är ju varenda lag ute och klagar på domaren så fort det blir en förlust, sen har vi ju tönten Rönnberg som till och med står och surar på domarna fast dom vunnit matchen.

Vi har dom domarna vi har och dom gör säkert sitt bästa. Allt gnäll, hat och hot kommer ju ta död på tillväxten av domare, till slut står vi där utan nån som vill dömma för att det inte är värt det längre. Då blir det jävligt svårt att utöva sporten ishockey.

Camper säger som det är om domarna i Sverige:
’Nu när jag förmodligen inte kommer tillbaka kan jag säga några saker. Nivån på domarna i det här landet jämfört med nivån på hockeyn är oförsvarlig. Det är verkligen sorgligt att de här killarna har jobb som betyder så mycket för spelarna, säger Camper till tidningen och fortsätter:
– Alla pratar om det. Deras jobb är hemskt och alla vet om det. Det pratas om det i media, det pratas om det bland supportrar och det pratas om det i varje omklädningsrum. De får aldrig ställas till svar. Allt de vill är att vara involverade och det är riktigt sorgligt.’

Olli Nomadinen : Jag vill ha revansch. Alla vill ha revansch. Tur man är där för det här vill jag inte missa live!

Andersson: Hur risigt man än mår mentalt idag efter matchen igår. Så tror jag ingen hade protesterat inför säsongen att vi har hyffsat slagläge med endast ett underläge med 2-1 i matcher mot ett lag som Frölunda. Där vi dessutom spelade ut dom med råge i 40 minuter i match 3.
Där vi fortsatt har en hemmamatch att kvittera matchserien på.

Precis alla Frölundaiter man sett skrivit nått. Har erkänt att det var Lasse Johansson som var övermänsklig. Med citat som "Bästa prestationen nånsin av en målvakt i SHL.(Nåja)

Jag tror inte de har samma tur ytterliggare en match, om vi kommmer komma ut lika furiöst.

Slicka såren ytterliggare en dag till.
Sen skall SCA koka ännu en gång.
Så lätt skall inte Frölunda få komma undan. 💪

Andersson: Grabbarna bör ju ha fått ledigt idag eller var det ett mindre pass för att hålla igång benen?

Mina egna tankar efter ha sansat sig efter gårdagen lyder:

Vi spelar sinnessjukt bra. Helt jävla fantastiskt. Frölunda skulle aldrig ha fått in sina puckar. Det handlar om 1 på 1000. Lasse hade sin bästa match sedan han spelade i KHL. Kommer inte upprepas igen om vi säger så. Jag hoppas faktiskt Jokinen med hans sällskap trycker in det i spelarnas hövven, att vi hade vunnit denna match 999 gånger av 1000. Att Frölunda-spelarna bör ha köpt en trisslott efter detta.
Spelar vi såhär bra imorgon igen så kommer det sluta minst 6-0. Jag är helt ärlig.

Känner mest tomhet idag. Sättet som matchen utvecklades på var en mental mardröm. Att köra över ett lag fullständigt i två perioder, sen tappa allt, släppa in helt sjuka mål, slita i nästan 40 minuter extra...och med total soppatorsk förlora. Den svider som fan i mig, men värre är hur det påverkar kukmätningen mellan lagen.
Misstänker att Frölunda kommer att bemöta en - eventuell - liknande matchöppning i morgon med ett helt annat lugn och tro på sig själva.

Nu krävs någon form av mirakel gissar jag om vi ska kunna vrida oss ur det här greppet. Rent fysiskt/orkesmässigt känns det som fördel Frölunda. 5e perioden igår var det J-O Waldner mot Poromaa.

Frågan är också om Hållander kan hitta sig själv igen. Dom lär få bända klubban ur händerna på honom i pauserna. Bara Jonte som funkar i den kedjan, men han får fan knappt någon hjälp. OK försöker spela rakt, Hållander åkeri sirap, Jonte letar och sätter upp. Utdelning i går - framförallt mål på Hållanders friläge - hade förmodligen betytt kukmycket för resten av slutspelet.
PP är ett sorgebarn också. Hur kan vi inte ha e n enda backjävel med förmåga att pricka mål utifrån? Och hur kan så många skickliga forwards undvika att profitera på det fina spel man trots allt sätter upp?

Njae. Jag är skeptisk. Det här laget har, 52 omgångar + 3 slutspelsmatcher in, visat sig oerhört svaga när det gäller att hantera motgångar. Igår räckte det med att Frölunda började pusha lite för att Tirmå plötsligt skulle börja backa undan och slå ifrån sig puckarna. Var helt övertygad om att det skulle bli kvittering redan innan 2-3-pucken satt. Det var ju fan papperspsyken på dom rödvita.

Spelar inte på oddset, men om jag gjorde det skulle jag slänga in en tusenlapp på frölunda i morgon. Anstormning Timrå direkt från nedsläpp, kontring och mål Frölunda. Supertaggat Timrå, massivt tryck igen, ny kontring och mål. Därefter hyfsad push från Timrå, men Frölunda håller undan (efter två ramträffar) och sätter typ 2-5 i öppen kasse.
Så, nu slipper alla ni framför TV:n bevittna eländet. Ni på plats ska dock vara där och skrika av helvete. Den lilla, darrande möjligheten till ett mirakel hänger nog fan på er.

Gaaaaaaaaaaaaah!

Karlsson74: Roger fick tillräckligt med fördelar i match 2 så de räcker hela slutspelet

Grymt jobbig förlust. Känns lite som att det här var matchen vi skulle vinna om vi ska plocka den här serien.
Vi lyckades hitta ett sätt att förlora. Det går liksom inte att backa hem och börja sprätta pucken som om den är radioaktiv med en perre kvar. Inte mot det här motståndet.

Dom fick halva handen, dom malde ner oss. Den ligger på oss.
Sen är det osannolik otur med marginaler åt båda håll, men: vi får fan spela nästan en perre i PP och lyckas bara göra mål när vi får 5-3. Där avgörs matchen på riktigt.

Nu lär det krävas mirakel om det här ska bli semi. Man har ju minst sagt sett sisådär ut orkes-/energimässigt när det matchats tätt, tror knappast vi kommer vara piggare än Frölunda på torsdag.

Men men. Det kunde vara värre. I en gästbok nära oss tvingas dom scouta Almtuna och Kalmar nu.
Det ger väl lite perspektiv, möjligen.

Icke desto mindre:
Hockey är en jävla skitsport!!!1

pingvin:
Varför slutar Timrå att spela när man leder.inför 3 perioden.
Nu gav vi.bort.matchen.

Villervalla: Lander är kung ikväll
Som en tanker skulle han bara fram först i boxplay. Älskar att se det. Som i fornstora dagar. När Lander spelar såhär ska det mycket till för att vi förlorar. Älsksr att Lasse Johansson är så förbannad så han slog sönder nålvaktsklubban efter målet

Hockey ska vara känslor. Har saknat det. Längesen Timrå visaee detta. Får grym hjälp av publiken

Inte bli passiva i 3e nu. Trumma på så tar vi detta

{469}: Bästa matchen jag sett nånsin. Och då har jag sett många matcher i 40-50 års tid. Håller ni inte med?

Bragd-Birger: Näkyvä personifierar trött legoknekt.

JonteD: Old school Lander!!

Bragd-Birger: Da'n såt'en YEEEZZZZZZ Päääjjäärrrvvvi!!!!!!!🤣🤣🤣🇺🇿🇸🇪🇸🇪🇸🇪

Läktarproffset: Dahlen frälser oss!!!!

Älskar dig 😍😍😍😍😍😍

EP 2-1 så rättvist

pingvin: Borde nästan va krav på hörselskydd, sjukt tryck alltså aldrig sett nåt liknande tror jag

Kattgubben: Vi spelar ut Frölunda totalt nu

Så synd vi inte får utdelning

Som vi spelar nu är det guldvibbar. Snälla fortsätt

Ojh-Ajh: Vilket jäkla spel! Ståpäls! Måtte målen ramla in snart

Rip Kirby: Nu kör vi! Idag vinner vi är säker 😎
Har spelat på Frölunda och när jag spelar på det andra laget har Timrå alltid vunnit.

Det gäller att göra första målet som vanligt för Timrå

Lets go!

jebs131: Värmning pågår..
Uppladdat:

500x0-17429234249311174041602152513920.jpg

Olli Nomadinen : Förstår inte hur man ska kunna njuta av något där varje gång motståndaren har pucken kan göra mål.
Och när vi själv har pucken är man rädd för att vi tappar pucken och motståndaren gör mål.
Finns ingen njutning där enda njutningen man får är det stunden efter vi vunnit.
Sedan blir man nervös för vi kan förlora nästa.
Live, repeat!

KulltorpsOlli: hoppas vi gör fler mål än frölunda, då vinner vi matchen. Om vi vinner ikväll så har vi 2-1 i matcher, det är bra att ha 2-1 om vi förlorar på torsdag, för då blir det 2-2 totalt i matcher. Hoppas vi inte tar onödiga utvisningar för det är onödigt. Hoppas vi kan komma ut starkt, första målet är viktigt för annars gör frölunda första målet. Det är inte bra. Hoppas på HALLÅ ROGER!

{10779}: Det sjuka för en annan är att man sover nästan lika kasst oavsett. Vid torsk ligger man och ältar sönder matchen.

Vid vinst så kan man knappt sova pga euforin, där man vill se om matchen eller sekvenser etc.

Man älskar ju dock att vi får vara med på den "stora scenen" igen och spela om Le Mat.
Man minns ju hur tomt det var att hamna i ingemansland när vi spelade i Elitserien med nån säsong. Helt oinspirerad av att kolla slutspelshockeyn då.

Tar dessa dåliga sömndagar alla dar i veckan. 😅👍

"Oh la la jag vill ha dig" "du ska va president" är låtar bland annnat jag hoppas jag ska spelas ikväll.

Timrå har bra musik!

Sv: Apropå nånting...
Rico01: Stadin spelar i Ettan, Freij spelar sporadiskt i Löven och Sundin lika i Frölunda. Vad är det som ser betydligt bättre ut, det ekonomiska? Man kan tycka vad man vill om Kouvisto, Näkyvä och Eronen. Dom har tillsammans 750 matcher i SHL och minst lika många i Liiga. Det du tycker ser bättre ut gör mig faktiskt rätt orolig just nu inför nästa säsong.

Halva Vida arena har lämnat. Bedrövlig hockeypublik. Så less på plastlagsgängen o dess publik.

{10718}: Thornberg är bättre än Joel, Svarten och Petter Rönnlöw.
Tokbäst är ju Kronwall. Grymt påläst och spammar minst floskler.

Olli Hahl: ja dags att släppa handväskan nu för satan. Handhjärtan ska ersättas med ett hederligt långfinger

Zäta75: Ett jäkla tjat om Hållander han kan inte vinna mot Frölunda ensam var enda jävel måste kliva fram och smälla på grisa mm. Det är krig i ett slutspel det vinner man inte med beroende av någon några spelare alla måste fatta att det ska göra fruktansvärt ont att vinna mot Timrå 💯%

Hypocrisy: Sossetänk? Att åka buss.
Hatar den formuleringen/ så fort nån åker buss är det "sosse"
Knappast ett nyanserat tänk.

Jaha… Modo åker ur igen. Men… dom har ju sitt prisskåp som dom kan gråtrunka på.
Känns väl skönt i HA.

Om jag är glad? Nä inte direkt men dom har ju sig själv att skylla.
Jag är nöjd att vi fortsätter i SHL… även om vissa modoiter intalar sig själva just nu vilken flärdfull hockey dom kommer att få kika på nästa säsong. 👍

{469}: ja vi vann 1 av 2 borta, nu får vi inte vara allt för nöjda utan nu jävlar växlar vi upp!

{469}: Vi får se till att det blir HÖGTRYCK I ISLADAN PÅ TISDAG O TORSDAG!!!@

{469}: Är så trött på loosermentaliteten(Från mig själv bland annat de sista åren). Men nu är det slutlekt som sagt. Nu rustar vi upp för Timråstormen. Roger Rönnberg. Du har inte sett nånting än.

{469}: Helvete så utspelade Modo är nu

Henrik_Tikare: Det är ju inte bara Rönnberg och Jokinen som tycker att domarna är dåliga, det är många lag som klagar på domarna nu tycker jag och i studion så pratar man om det som ett problem denna säsong.

Det är ju lite problematiskt att SHL ska aspirera på att vara världens andra bästa liga men dom heltidsanställda domarna håller inte måttet. I vår match idag så gissar ju domaren hälften av gångerna. Han har inte sett den påstådda förseelsen men det ser ut som en tripping så han blåser för en tripping. Som den Wedin åkte på idag där frölundaspelaren snubblar men eftersom Wedin låg bakom så åker han. Det tar bort 50-70% av underhållningsvärdet.

Olli Nomadinen : Hahahah, ja jag såg det. Jag tror inte att det spelar ngn roll om modo åkt ner i div 3, JFK hade tyckt att det är roligare att spela där än i SHL.

Humor de lux!!:-)

Olli Nomadinen : tror det är bättre att spela bästa målvakten alla kan göra fel