1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606914 inlägg · 6214 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Tripping på päjäärvi
Idiot domare

Jag tappar faktiskt lusten litegrann. Godtycke inom domslut och bedömningar tar udden av glädjen i sporten.

"Skridskon still" ehh nä, han rör ju skridskon efteråt

KulltorpsOlli: Jaha, första felaktiga utvisningen då.

Rulltårtan : Ollis +1200 NHL matcher skojar man inte bort. Då får man ett STORKUKSLUGN och därmed ha den frisyr man vill ha.

Dessutom vann ollli stort vilken tränare spelarna i andra lag vill ha helst

EXPLORERSMÅLAND: Nu knäpper man 1a pilsnern så man inte åker på en hjärtinfarkt under matchen KÄMPA TIMRÅ 🇦🇹🏒💪🍺

Lomond: Hoppas på 0:00 istid för Oliver Johansson. Laget behöver inte spelare som inte tar det allra minsta ansvar. Min uppfattning.

I NÖD Å LUST Å I TOPP ÖSTSTATBRÖST VI TIMRÅ IK GIV OSS FRID Å FRÖJD Å VINN IKVÄLL RABBUSLINGAR 🥅🏒🥅🏒🥅🏒🥅💪💪💪
LÅT DÄ RINNA LÄTT IKVÄLL RABBUSLINGAR 🥳🥳🥳
HALLELUJA
Uppladdat:

500x0-fbimg1742570010988.jpg

SKRIDSKOSKENAN: Bad AI skapa en bild av en genomsnittsfamilj från Övik…
Uppladdat:

500x0-img0852.jpeg

Zäta75: Mer så här
Uppladdat:

500x0-screenshot20250321-1556464.png

{10884}:
😴😴😴

Som jag sa häromdan. Gör en gjutning av Karlins underläpp i rent guld. Den skulle passa bra i erat prisskåp!

Öndulat: storkuks lugn

Sv: Apropå nånting...
Buttending är ju bara psykopatvarning rakt av

Rip Kirby: Albin Lundin.

{10779}: Har det kommit in en till från förskoleklassen hit eller är det samma som har skaffat ett till konto?

MODOladetr: Hahaha stark trippel haka och 40 kg räksallad dagligen kräver han dyrt för klubben det Även om du hjälper till med transporten till bortamatcher

MODOladetr: Får man fråga vilket användarnamn det var tänkt att du skulle registrera? För uppenbarligen så har ju något gått rejält snett där, ungefär som din grammatik i tidigare inlägg.

Smokey: Tanken var väl att frugan och ena dottern skulle följa med, men Engelska Skolan kunde inte lösa en plats åt dottern och således blev hon tvungen att stanna kvar i Finland. Hans två andra döttrar bor ju i USA.

Jag hörde att det lutade åt att frugan och dottern i Finland kommer över och bor här under nästa säsong, då kanske han kan flytta ut från Hotell Baltic också.

Olli Jokinen! Lever alltså utan sin familj i Sundsvall. Läste i någon tidning att han ibland i sin ensamhet funderar på varför han utsätter sig för detta läge?

Hoppas nu precis alla Tikare växlar upp inför sista rycket i årets SHL!

Hoppas att varenda spelare och supporter går på hörntänderna och ger precis allt för möjligheten att som etta slå målgångsnäven i SHL-kaklet!

Då behöver Olli inte fundera en enda sekund mer på frågeställningen åvan:)

Det jobbigaste blir väl då att fixa en stilig hockeyfrilla på statyn som ska resas till Jokinens ära;)

För den som eventuellt har glömt bort, här kommer en liten påminnelse:

Vi hatar M0d0!!

FrOllik: hoppas att Pilö kan växla upp lite i backspelet.

Hoppas på Pettersson lite extra för det är en nyckel för vår bredd.

Lander en annan som måste hitta tillbaka till känslorna i spelet.

Hartmann har potential att bli fränare i sitt spel.

Walli hoppas jag hittar sitt rakare spel igen som genererar mål!

Nässen… nja bevisa mig gärna fel men jag tror snarare han backar när det blir mer desperat spel.

Näkyvää är helt passé han har inte SHL tempo i sig.

Eronen kanske kan hitta ett bättre tempo?

Koivisto tror jag mest på.

Svensson kommer vara bra!

Blir spännande det här!

{469}: med tanke på att vi brukar komma ut bra efter uppehåll nu för tiden för att sedan tappa det helt får man väl hoppas vi lyckas svepa allt motstånd i 4 raka

Cobbel:

Ja och jag gillar också rött och vitt (även om vi till viss del haft blått historiskt, samt att det är blått i klubbmärket). Så skulle jag vilja se en återgång till helt rött o vitt matchställ igen med blått endast på klubbmärket.

Rip Kirby:
Skulle säga att hatrankingens topp 3 för min del är

1. Linköping (kultursaknande rövhål med idioter som supportrar)
2. Örebro
3. Färjestad

Nån kanske läser detta nu och tänker: Med MODO då????

Hatet till Modo är inte kommet ur vrede och hat - det är något annat som kom med modersmjölken.

{10884}: Hahaha! JÄVLAR vad nervös du är att vi ska skicka Frölunda 😂😂

Bjuder härmed in dessa skribenter till debatt på agenda nu på söndag. Lär blir intressant :)
Uppladdat:

500x0-timra_T2ZsTKQrUfXUZtv.png

0tto: Vi tappar helt klart en dimension i försvaret när Didde är borta. Är det verkligen heeeelt omöjligt att sära på Eronen-Näkyvä? 🤔

The great one:Och samma PP som mot Växjö.
Uppladdat:

500x0-skarmbild-2025-03-17-112705.png

Olli Nomadinen : Då och då tänker jag på när Oskarshamns materialare stod i vårt bortaomklädningsrum och körde Zigge Zagge i eufori, då brukar jag googla fram tabellen i hockeyallsvenskan, då känns det genast bättre igen.

Peja: För den svenska avundsjukan är starkare än vanligt i Timrå kort och gott.
Om man lyckas för bra så ska man tryckas ner....

Edit: Även Ante försökte förra säsongen att få media och supportrar att fatta att han kan inte bära laget själv i SHL som han gjorde i HA men det verkar fan sitta långt inne.

Joslan00: "tycker det är fel att ge Dahlén en given plats i PP."

Bästa poängplockare i PP i laget, 6:a i SHL, vad mer ska han göra för att förtjäna en plats i PP tycker du? 😂

Ibland så...

The great one: Andre Petersson platsar nog inte ens i HA som han spelar. Det kan onekligen gå fort utför för hockeyspelare efter 32.

{10884}: Försök igen, du är fortfarande gift med ditt syskon märker jag.
Uppladdat:

500x0-4i6lz0z.jpg

Nämen! Fröken Bristedt knockad. Varför ler jag?

Malmö lirar In your face, precis som de gjorde mot oss stundtals tycker jag

Kattgubben: Härlig propp på Bristedt. Den förtjänade han.

{469}: Timrå IK 25/26 kommer att vara mycket mer likt Ollis Jukurit versioner. På ett positivt sätt.

Säsongens målvakt i SHL enl. Sanny.
■ Tim Juel, Timrå

Kommentar: Har svarat för en rakt igenom fenomenal säsong. Juel har räddat Timrå undan 23,2 mål sett till de målchanser de fått emot sig. Så bra siffror har aldrig tidigare uppmätts av en målvakt.

{10884}: Ska jag vara ärlig så harar vi dessa uppblåsta idioter som tror att världen kretsar kring Dö-vik och Ångermanland. Jag låg i lumpen med 13!!! St på min lucka. Även träffat flera andra och de bekräftade. Vet inte vad problemet är norr om Härnösand faktiskt, men något fel är det.

Nu är ju inte negativt kval något man tittar på för spelkvaliteten, men ingen som såg matchen lär undra varför just dom här två lagen hamnade där. Helvete, vilken usel hockey. Dräll, dräll, chansstötningar, virrighet, går-det-så-går-det.

Men underhållande är det. Och modoliderna skiter så klart i ovanstående, dom har 1-0 i matcher och det är ungefär allt det här går ut på. Först till fyra.
Blir intressant att se om HV kan svara på söndag. Målvaktssituationen är ett jävla ok. 1-1 pucken är ju...horribel. Dom lär behöva producera mer än två mål framåt om det här ska gå vägen.

Zäta75: Erbjuder du matchreferat på Visby Roma - Borås också? Har lite svårt att hänga med i den.

Zäta75: Och Timrå verkar vinna över Tälje i J20.

Jåkkinen: Phillipe DeRouville is back!!1!

OlliJanne: Vet inte vad ni snackar om, men det snackas på X om Timrå, ”Heikinen..Northvolt..SAIK” är kodorden som florerar.
Ngn som har koll…?

{469}: låt de vara arga , stackars Skellefteå först Northvolt och sen tar mäktiga Timrå Heikkinen.

Supervärvning säger jag om det går i lås.

Man fattar hur liten svensk klubbfotboll är när Djurgården slår ut ett cypriotiskt lag man aldrig hört talas om och efteråt pratar om att fira hela natten eftersom laget "skrivit historia"

Alltså tränaren i Örebro är fan det tråkigaste och torraste tränaren i hela shl. Vilken bitter fitta!
Min högsta önskan är att Öreplast åker ur denna serie...typ nästa säsong!

Skönt för Sjöqvist att inte Rögle fick den där vinsten bara för att dom är blinda och saknar känsla för spelet i zebrakåren…

Nu ska Örebros filmningar möta sitt öde med!

Och sådär…

Check!

modomille: Är det samma Gästrin med Järved som moderklubb som kom till er efter en succésäsong i Svedjeholmens U16? Egenfostrad junior var det ja..

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2025-03-11
Orr: ja visst lyssnade på nedsläpp Timrå på jobbet i dag. och absolut.. Anton Lundmark låter som en riktig spillevink och vitaminpiller.. Ett fantastiskt fynd som Timrå gjort där.

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2025-03-11
RunarUp: Ett tips till Timrå IK. Fortsätt spela Wedin till höger i PP1. Han tar direktskott vilket inte Dahlen gör ofta. Wedin och Kapanen på direktskott så finns det bra chanser i PP. 2 mål av Wedin i PP idag.

Wedin har kommit igång nu det kan bli guld värt. Går in med en bra känsla i slutspelet. Likaså Kapanen. Hållander vet vi vad han kan när han får vila 10 dagar nu. Samt även Dahlen mfl. Detta känns bra Timråbröder!