Dutten: Den här Zäta-diskussionen är så idiotisk att jag knappt vill kommentera den. Självklart ska han upp i taket. Förutom alla betydande insatser han gjorde för oss innan NHL-flytten så har han ett äkta Timråhjärta. Mats Näslund verkar ju inte ha det på samma sätt och han finns där uppe i taket.
Ja hurrni, såhär har det varit hela säsongen tycker jag. Vi har haft väldigt svårt att göra mål på våra lägen när vi har spelövertag, känns som att vi har behövt skjuta extremt många skott per gjorda mål. Det var exakt det som blev vårat fall i den här matchserien. För sett till kvalificerade lägen så krossar vi Frölunda.
Vi hade inte varit i kvartfinal om det inte hade varit för Filles grundserie där han bar laget, punkt. Sen att det låste sig för honom och alla våra offensiva lirare i slutspelet är såklart jättetråkigt. Sure att Frölunda gjorde det bra, men dom hade ALLA marginalerna med sig. Hur många "öppna mål" missade vi? Kapanen har väl haft 3-4 lägen där Frölundamålvakten varit helt ur position, men har slängt upp en klubba eller stöt och lyckats rädda, Dahlén lika så. Det är helt sjukt när man sitter här och kollar på målen dom har gjort, samt alla lägen vi har missat. Var ju nån som sammanställde dom för några dagar sedan också. Dom fick mål såsom Stenbergs igår där han får en knuff, pga det tappar han balansen, viftar till med klubban och träffar pucken. Det var inte det första målet med "flax" som dom har gjort i den här matchserien heller. Sure att bra lag ska ha tur, men det finns fan en gräns. Brutalt är ordet. Fan. Och ja, jag är bitter.
Tungt avslut på denna säsong. Vi körde fast idag. Frölunda var grymt bra på att störa våra spelare med sina klubbor, vi fick sjukt lite utrymme. Kändes ibland som dom hade en klubba i varje hand. Grymt mkt bättre backar än oss och vann otroligt många kamper efter sargerna i defensiv zon. Och var väldigt bra att spela sig ur vår forecheck idag. Det var den tydliga och stora skillnaden tillsammans med passningsspelet.
Tyvärr orkade vi inte med att förlora Lundmark och Ericson och köra med en Dahlén som var påverkad av smällen från senast.
Vi behöver spelskickliga backar som kan åka grillor. Finnarna var absolut inte godkända.
Hyfsat godkänd säsong även fast det bubblar en irriterande frustration över många saker just nu.
Hade högre förväntningar på många plan.
Märktes tydligt att många lokal lads inte kunde hantera den mentala pressen i slutspelet. Där måste man hitta ett sätt att jobba med deras psyken under säsong.
Mest bittra är att man fick stora förhoppningar på att gå långt när vi lyckades värva näkyvä och Koivisto, som på förhand kändes precis vad vi behövde för att vara med på riktigt.
Ja resultatet har vi ju.
Tycker synd om Hållander som det låste sig för totalt och om alla oss supportrar som inte fick se han visa sitt rätta jag.
Hoppas man drar stor lärdom av den säsong på många vis och lägger krutet på backsidan.
Nu ska jag lägga mig och drömma om Kalle K Petri kokko och Pasi petriläinen
{10718}: även om allt är skit o många man har kritiska åsikter om så är det ju Ollis första säsong med urusel backuppsättning. Utslagen i kvarten är rimligt med våran backuppsättning och obefintligt PP samt bäst i ineffektiviteten. Säger det igen. Vi saknar vinnarskallar!
Knylan: Japp, orkar inte en säsong till med den här backsidan. Ingen offensiv uppsida, mjukt som satan framför eget. Sen skulle jag fundera på att skeppa JJ, lyfter enorm lön för att vara andra keeper
" SANNINGENS ÖJNEBLICK " ikväll TIMRÅ IK 🙏🙏🙏 Int fan vill släck ne EON redan ikväll??? Hur i helvete ä dä möjligt att Hållanner stå på 0 p efter 5 match???? IKVÄLL FÅR HAN " LAS KETCHUPFFEKTEN " 💪💪💪 Piss enkelt i eget territorium å sagolikt bra effektivitet i anfallszon 💪💪💪 Juvelen i kassan ikväll( Håller tätt ) å ett jävla driv i 60 min å vi ta oss tä 7 direkt avgörande på Ullevi på Lillörta!!! Hemmabaren öppna redan kl 9 ida vintertid å LÖNNÅ på högsta på Grammofon 👌👌👌 LÅT DÄ RINNA LÄTT IKVÄLL RABBUSLINGAR 🥳🥳🥳 GE OSS FRID Å VINN Å SKRAP FRAM EN 7 Å AVGÖRANDE 💪💪💪🥅🏒🥅🏒🥅🏒 HALLELUJA 🙏🙏🙏
Olli Hahl: Haha. Piller är inte riktigt min grej, men kommer bli ett par öl till matchen. Kommer dessutom kolla med min diametrala känslolägesmotsats: dottern, som inte hyser några som helst tvivel om att Timrå kommer göra processen kort med Glennz. Så det blir nog en välbalanserad tv-soffa ändå.
Erol Ateceae: Bara avstägningar som har verkan mot filmningar. Bara kolla på Luleå, blir ju bara värre hela tiden. Oj 5000 kr i böter men vi fick powerplay och avgjorde matchen.
Meduza: så är det ju för Timrå supportrar med starkare hjärtan än förnuft…
När ”vi” är som vi ska är vi som ska. Starka trygga positiva!
Men sen är ”vi” ”kuklösa” och då blir vi hmm osäkra…
Så ventilerar vi här och får ur oss skiten tills en stor stark supporter kliver in och förklarar typ: so what! Vi håller inte på ett lag i HA nästa säsong!
Eugen Sandberg: Jag personligen tycker oftast han beter sig som en grin-olle, typ som när han står och gnäller på domaren trots att dom vunnit matchen, eller som när han hånar Lander efter förra hemmamatchen. Han håller på med mycket såna grejer. Men absolut han är en jävligt duktig tränare, har vunnit coachmatchen mot oss överlägset den här serien.
Ja imorgon är det vinna eller försvinna. Mycket mentalt just nu. Timrå behöver få några enklare mål (typ frölunda) och PP måste ligga på 70-80 % i utdelning. Vi har inte haft studsarna med oss utan det har verkligen Frölunda haft hela serien. Någon gång kan väl hockeygudarna låta puckuslingen studsa vår väg. Varför inte imorgon och sedan på onsdag. Har inte Timrå förtjänat det?
Nisse1: Lander har ju varit den härförare man vet han är. Håller nog Landers, Svenssons och Dahléns instatser högst i denna serie än så länge. Juels insats i match 1 på det.
Gooode: Vill klargöra att jag verkligen inte tycker att det är positivt om vi måste avvara Dahlén men jag kan samtidigt inte känna nattsvart mörker och hopplöshet iom det. Tycker det visat sig förut att laget faktiskt t.o.m. kan steppa upp i hans frånvaro. Ja den här diskussionen har vi ju haft en del härinne. Behöver som sagt inte vara svart eller vitt i vad man tycker om Dahlén bara för att man känner si eller så inför hans förmodade frånfälle.
Nästan viktigare just i morgon då att Lundmark och Eriksson är åter. Och tänk OM.....tänk om Didde, som jag läste att det är dag för dag på, skulle kliva in!
Däremot skulle jag lida nåt oerhört med honom själv, så jävla grymt om det största Timråhjärtat (ett av dem iaf) vi någonsin haft i laget inte ska kunna vara med och bidra när det verkligen, verkligen gäller....
Jag står kvar med tankarna jag hade efter gårdagen. Inte alls imponerad av Frölunda. Dom kanske gör sin sämsta match hittlis. Denna bjuder vi solklart bort med en jävla massa slarv..
Vinner vi imorgon så är jag helt övertygad om att vi nyper 7e i Göteborg! Dom lär kissa ner sig.
Är inte Dahlen med kanske vi får lyckträff med formationerna också.
Dessa tider ska man sträva mot allt. Musk är ett föredöme men om det kostar i livet här och nu så kanske 100tals miljoner inte är målet?
Det finns människor fortfarande som lever sitt liv här och nu. Som har inställningen att man lever en gång och att man inte ska offra tiden på en jakt på rikedom.
Dahlén är ett annat exempel…
Det är jävligt mycket vanligare att unga killar krigar på oavsett mående och stärks i den kampen men oavsett så uppfattade jag Fille som en kille som vill ha livet att fungera! Och att han inte tyckte det gjorde det i USA senast.
KulltorpsOlli: Roger fnissar nog att vi ställde vår andra målvakt när de bytte till sin första efter förlängningsmatchen. Jaja, nu kommer någon härinne svara att någon annan spelare minsann var dålig också, men det är inte poängen! Man börjar alltid med bästa laget!
{469}: Ser det så här. Vi m å s t e bara vinna 6e matchen hemma. Då är det bra att Juel får vara helt utvilad och 100% fokus på den. I en ev 7e avgörande kan ju allt hända. Dagens match är en stenklar bonus och då kan JJ vara en joker och som sagt Juel helt utvilad hemma på måndag är snorviktigt.
Skriver det redan nu så är det sagt. Fel val av att ställa JJ ikväll. Nu blir det att historien upprepar sig gällande Kapanen/Kiprusoff då vi valde fel målvakt i slutspelet. Juel har en högre nivå och en jämnare nivå än JJ punkt. Har nu även Juel fått vilat och återhämtat sig så är det ett givet val.
Jokinens fingertoppskänsla verkar saknas. Men han får gärna bevisa mig fel idag.
Olli Hahl: Summan av alltihop är väl att modoiter alltid anser att den allra bästa hockeyn spelas i den liga där deras egna lag spelar. Oavsett om det är HA, Div 2 eller SHL..
Timrå Isstadion: Fan vad alla ska påpeka hela tiden att Timrå inte har några SM Guld vi har 3 osv. Vem bryr sig, gör bara vår längtan större och viktigare.
Gått på hockey och jobbat som ett svin, så har veckan sett ut. Läst mig till de andra matcherna. Men ikväll blev det rötjut och lite reprisplöj. Fy HELVETE vad njutbart att se ett FBK helt ur balans. En Mitell som grååååter....väl medveten om att Karlstadsmaffian inte kommer vara nådiga. Han är svag. Hela laget är svagt. Forwards sviker, en ifrågasatt backsida lever upp till tvivlen och Lindbäck är.......tja Lindbäck. En målvakt som hade en Freudiansk vår för sisådär 10 år sen och har byggt en karriär på det. Men som nu är div 1-mässig. Njutning på ejakuleringsnivå när FBK chockas över att de lyder under samma bedömningsnivå hos domarna som övriga lag. Ett bryskt uppvaknande för Mitell o co, saknar dock kommentarer från Loooob
{469}: Jag är inte säker på det. Jag är rätt säker på torsk i morgon men absolut inte på att det innebär att det här laget inte kan resa sig hemma på måndag. Vilket i sin tur gör en 7:e helt omöjlig att tippa, bortaplan till trots. I en game 7 upphör all normal idrottslogik
Sedan drog den nygamla? Men i alla fall ny för säsongen växelramsan ”röd o vit, hockeydynamit”. Igång som inte direkt fick fäste. Jämfört med i tisdags när publiken stod upp och körde ”hela hallen, kom igen Timrå” hela första bytet.
Tycker vi kör tisdagstrycket i repris på måndag med en stående sittplats.
Ojh-Ajh: Får jag för övrigt skicka TACK och GLÄDJE till TIFO-gruppen för jobbet igår. Skönt att slippa se sponsorloggor längst ned på Tifot, fast å andra sidan skulle det se rätt bra ut med Oskars surströmming där.
X-Län: Domarskandalen som inte hann inträffa. Solklar interference på JJ, man förstår att han blir helt vansinnig på domarna men ja, hela matchen gick ju i detta tecken så vi ska väl vara glada att han räddade den.
Tror aldrig jag sett en slutspelsmatch med Timrå där domarna så ogenerat gett motståndarna fördelar. På vår hemmaplan till och med! Det kommer krävas något alldeles extra för att vinna nere i fiskcity på lördag.
vonDöbeln: Men Roger passar på att kritisera domaren för utvisningen ändå, trots att de får ett mål gratis och slipper ett bortdömt vid 2-2. Fruktansvärt ödmjukt. Hallå, Roger! Jorden anropar. Ja, Roger, vi kräks i munnen varje gång du öppnar munnen.