Smörgåsen : För att driva dig till vansinne =P Och det lyckades.
Men för att vara lite seriös så är det skillnad mellan att sitta o spåna hur man vill att laget skulle se ut och att ifrågasätta vad folk i sportrådet gör mer än spelar på trav. Bara som ett exempel.
DenRöda: Nubben beskrev det hyfsat ingående i Domustrappan. Zäta håller mest på med mer strategiska bitar där tränarfrågan ligger högst agendan just nu. Gunno har hjälpt Nubben tidigare också men har på senare år varit på ungdomssidan i Modo och har bra koll på alla relevanta kullar när det gäller yngre spelare. Emil är väl mycket av en scout, kan tänka mig att han är den som jobbat allra närmast Nubben och laget i det mer dagliga. Zäta har inte alls samma koll på spelare som Gunno och Emil har.
Karlsson74: ja hoppas verkligen nästa tränare har mer go än tommy o mer kompetens än olli.
att olli inte fick ut mer av truppen han hade är fortfarande ett mysterium för mig. att tommy, precis som du är inne på, inte på 26 matcher lyckas få till ett bortaspel är också ett unikum. det har ju sett lika håglöst ut hela.jävla.säsongen.
ante gjorde det mycket bättre med sämre/lika trupp som dessa herrar.
känns som tommy typ myst på o försökt mantra att ”lita på er själv, släpp axlarna så kommer det”. men så funkar de ju inte.
kan vi få någon med tommys kompetens o ollis temperament o driv så tror ja de kan leda till bättre !
Patrick Polly: Här är jag inte ens orolig. Dahlén kommer tillbaks oavsett division som han sa. Med den spelstil han har, med spelsinne som största egenskap, så kommer han absolut kunnat leverera fram till en 38 bast eller nått.
Vilket gör att vi kommer ha en del fina säsonger ihop med varandra innan skridskorna läggs på hyllan!
SKRIDSKOSKENAN: Det är väl lite den där tanken på 'arbetarklubb' som måste bort. Den där tanken att alla som inte inte vandrar till arenan i ur och skur från Tallnäs är dåliga supportrar som bara gnäller.
Det behövs lite mer lösningsorientering och fokus på upplevelsen. Ta tag i att vissa tycker det är lite lätt irriterande att få extraljusen stulna om och om igen bara för att de chansade och åkte och kollade på sitt lag t.ex.
Tack Kollar för att vi slapp avslutande nervdaller. Men framför allt stort tack till kung Jonte. Nu kan vi skita i play in och lägga all fokus på att hylla legend nr 54 på lördag
Efter Hållanders, Oliver Kapanens, Ollis och Kimmos sorti förra våren så var jag bespetsad på plats 10-14. Nu började vi säsongen bättre än förväntat men avslutet har varit en styggelse. 12p på de senaste 16 matcherna skojar man inte bort.
Apropå Gath, var det inte han som hela Modo var tokig på i nån play in/out mellan Kristianstad o Modo för 5-6 år sedan?
Gathlopp: Ja du fokuserar på sista 6 det är helt okej. Jag konstaterar att Timrå tog fler poäng än hv & leksand på 52 omgångar, det är ingen riddare i nöden, det är fakta.
Riktigt skön förlust idag och på ett sjukt sätt fortsatt chans på play-in!
Vi vek inte ner oss, trots att domarna än en gång mot detta fbk så otroligt uppenbart gynnar det ena laget. Helt sjukt, tror inte domarna gör det medvetet men det är ändå helt sjukt uppenbart. Hur de behandlar Genborg hela matchen, ändå är det han som visas ut. Galet.
Jaja, jag tycker gubbsen kan vara stolta över insatsen och bittra över resultatet. Bra kamp idag!!
Henrik_Tikare: TACK SOM FAN! Vi behöver verkligen all sponsring och fulla läktare om vi ska ta det efterlängtade guldet innan man lägger igen ögonen....
Gathlopp: Du har gjort din åsikt klar, gissar att du har årskort på Örebro nästa år. Jag erkänner att jag är naiv, men hoppas på nya sportrådet med Zäta och att vi bryter några kontrakt. Äh skit samma, jag kommer ändå köpa varje nyhet i souvenirshoppen
Smokey: Jag pallade inte se klart matchen igår. Och det händer sällan.
Trodde du skojade om timeouten med 3.5 sekunder kvar. Men läser i ST att den skedde och alla fattar nada.
Nej, jag har sagt ett tag att det kvittar att entlediga Tommy Samuelsson. Men jag får nog ändra mig. Han har tappat allt av den lilla uns som fanns i den här gruppen.
Ut med TS dessa 2 sista matcher och ta in en tillfällig tränare för en kortsiktig mental boost. Allt för att klara oss från kval.
För jag tycker TS tappat gruppen helt nu. Det finns ingen som tror på detta i laget längre.
Kör Madsen som huvudtränare i 2 matcher om det är så.
Om Nubben vägra flytta på TS så får ledningen göra det. Och jag vet att Nubben sagt att om Timrås ledning går över huvudet på honom så är hans tid slut i Timrå.
Ja må så vara då. Det finns så många som är och andas Timrå. Nubben är inte Timrå IK.
Nån som hört eller sett något om panikstämning i Timrå IK? Nubben är nöjd och Madsen tycker att avslutningen ska bli rolig. Laget i fritt fall och kvalet närmar sig ned stormsteg. Är det någon som bryr sig?
Gathlopp: Vi kör över Örebro ikväll. Nästa år tror jag dock det är superviktigt att vi har ett tydligt ledarskap i båset och inte sjuttioelva pers i ledarstaben som skall vara med och tycka.
Lite skrämmande när man lyssnar på dagens Sanny och Svensson. De går igenom spelschemat för Leksand och lagen ovanför osv. Svensson tror att Timrå ligger illa till om Leksand går rent med tanke på hur deras spelschema ser ut och Timrås ser ut och hur Timrå sett ut på slutet. Tyvärr måste jag hålla med. Går vi noll mot Öret blir det riktigt nervigt mot FBK som fortfarande har chans på topp 6. Blir inte lätt.
Blir det avgörande om det går mot kval eller inte mot Växjö åker jag ner på navet innan match och köper allt dom har.
Nä nu krävs en enorm jävla mobilisering av exakt samtliga i laget. Grejar vi 1 eller 2 pinnar till så är vi safe.
Jag vill inte se Lundmark kvar i kedjan med Lander och Wedda, nån med mer erfarenhet där tack. Sen ser jag gärna en mer aktiv coachning om matchbilden behöver ändras.
DenRöda: Jag har kvar min prenumeration på Bonnier News enbart för att kunna läsa och ta del av de nyheter som Expressen förmedlar. Sundsvalls Tidning är ett stort skämt numer. Sämst, på riktigt.
Men för att vara lite seriös så är det skillnad mellan att sitta o spåna hur man vill att laget skulle se ut och att ifrågasätta vad folk i sportrådet gör mer än spelar på trav. Bara som ett exempel.