1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606533 inlägg · 6213 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2025-02-20
Joslan00: Brynäsarna gjorde sin sämsta match säger dom. Tillåt mig små le.
Dom blev totalt överkörda… typ en dumper mot en Vaz Lada-76.
Nä det var män mot pojkar ikväll. Skönt så.

Har FBK problem med målvakterna? Svar ja.

Woody Jokinen: Imponerande insats! Hoppas ni tvålade dit Brunäs så pass att självförtroendet försvann, så att de inte kommer revanschsugna mot oss.

Raderad av NuMo

Bra match av hela laget idag. Lovar gott att vi spelar bra mot bra motstånd. Brynäs kanske inte gör sin bästa match, men vi svarar bra när de spelar bra i andra perioden.

Vad är det för liten nummer 8 som ville smaka kuk av Näsan?
Tönt

Uppladdat:

500x0-screenshot20250220210144facebook.jpg

erathoo: HÅLLANDER!! FÖRLÄNG!!!

roger_sundsvall: får vi tillbaka honom från NHL i hälften av det goda skick han är i nu, då ska vi skatta oss lyckliga. Hållander kom in lite som en ”ledardoldis” bakom Lander och Dahlén, nu bär han hela klubbens sportsliga framgångar på sina axlar. Förstår att du menar ”monster” i all välmening men jag tycker ”härförare” är ett mer passande epitet på Hållander.

Woody Jokinen: Jo och då skadar det inte att man aldrig får glömma Dahlén och Kapanen i den kedjan. Gillar det jag ser från dem, rakt och bra

{10774}: håller inte med. Domarna är en negativ faktor när laget med bättre skridskoåkning och passningsspel inte kan få betalt pga hängande motståndare på ryggen. Utan dessa ryggsäckar blir hockeyn roligare att titta på.

{10774}: Gött med 2-1!

Walli 2 nya år alltså. Nej tack till Liljegren då..

Haha, men oj. Satt och våndades lite över att det skulle stå Eronen på skärmen. 😂

Andersson: Gnäll på #91 hjälpte tydligen! #karma

Men målet är ju Landers.

Ikväll ska Brynäsjävlarna få! 💪

Sv: Apropå nånting...
Cobbel: 9 matcher kvar ...... JJ kan få stå Nostalgimatchen mot Leksand , sen har vi nån match mot Örebro . Juel bör stå 7-2 om han inte gör nån riktig plattmatch

{469}: Det finns ingen chans att Liljegren blir en SHL spelare över tid. Walli har trots allt möjlighet att bli bättre och då anser jag ändå inte att Walli ska förlängas.

Knylan: Han kanske kan skriva på men han kommer högst troligt inte spela NHL nästa år, så han blir troligen kvar i SHL minst en säsong till.

T T: Timrås förbannelse, som back, gå inte till Timrå, det blir stor skada direkt. Nu hinner de ju inte ens börja i klubben förens det är kört.

{469}: Hellre AIK än DIF ur ett rent egoistiskt perspektiv. Som Stockholmsbaserad är det trist att inte ha några ’hemmamatcher’ att gå på, och Gnaget skulle med stor sannolikhet ha det betydligt kämpigare att hävda sig av de två. DIF har goda möjligheter att göra en Brynäs redan år ett är känslan.

Sen vore det förbannat kul för Brattström, det finns inte så många andra ex-Tikare i förskingringen man önskar framgång. Mycket för att han är så oerhört sympatisk men även för att han haft det så jävulskt svårt på senare år, fram tills nu då. Det är svårt att idag föreställa sig att vi fick några NHL-miljoner för honom en gång i tiden men det var nog väldigt viktiga kronor där och då för att kunna bygga det vi har idag.

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2025-02-15
Andersson: Örebro kommer få kvala. Deras ickeformkurva är omöjlig att skoja bort.

Nisse på Mon or: Bekymra dig inte om det du. Fortsätt du med dina gubbsura kommentarer här och i ST:s kommentatorsfält. Har du någonsin yppat något positivt kring Timrå IK?

De 9 kvarvarande matcherna handlar om följande:

Brynäs är klara seriesegrare

Luleå, Fbk och Frölunda gör upp om 2, 3 och 4:e-platsen

Vi blir i värsta fall 6:a men högst troligen kvar som 5:a

Skellefteå, Växjö, Malmö, Leksand och Rögle slåss om en plats i topp 6 samt positionerna 7-10

Lhc, Örebro och Modo krigar om att undvika kval

HV71 kan ladda för kval

{10718}: Dahlén gör ju lite drygt en poäng per match. Är det tillräckligt utifrån dom förväntningarna som finns? Skulle nog säga att det är godkänt baserat på vad Timrå betalar för dom här poängen. Sen kan man säga att han saknar ditten eller datten i sitt spel men han är ju inte Stålmannen, han kan inte vara bra på allt. Tycker man ska blicka lite i ”mellansegmentet” av laguppställningen och fråga sig om vi får vad vi betalar för. Är ju i princip bara Boyce som rakryggad kan säga att han bidrar i spelet utan att göra poäng (bland forwards).

The great one: Har vi inte sagt det här inne i två säsonger nu? Att vi har ett felbyggt lag. Det är ju jäkligt kul att Dahlén och Hållander är med i toppen i poängligan men alldeles för sällan spelar Timrå som ett lag. Man ser på Hållander när han gör sina soloräder, han är jävligt less. Han är ett proffs så han ger ju fortfarande 100% men han är ofta helt ensam med den där inställningen. Och det är fan 100% en coachfråga. Det man tog in Jokinen att göra, omvandla slöheten och lojheten till en brutal maskin, det har han misslyckats kapitalt med.

Vi har ingenting i ett slutspel att göra. Fan lyssna på Hartmann i intervjun efter match. Lite slentrianmässigt står han och förkunnar att Timrå har ”grejer att slipa på”. På frågan ”vilka grejer” så rabblar han upp typ..,allt. ”Öööh hemgångar och kassen och ja urspel och hemgångar och ööööh”. Verkar inte ens förbannad över torsken. Hade säkert låtit likadant om man intervjuat någon annan i laget också. Underhållningsvärde = NOLL i Timrås produkt just nu.

Om han skickar in 4e kedjan en gång till denna match så måste fan Kimmo ifrågasätta vad som händer

Kaj Ko: To be fair. Vi var ruskigt svaga mentalt förra säsongen. Nått har dock hänt sammanslaget med förra säsongen.

Landers dominanta spel är ett minne blott. Han är ingen faktor längre. Hur tråkigt det än är att säga det.

Timrå är fan inte bra nu. Otroligt mjuka, långsamma, helt fantasilösa och endimensionella mot samlat försvar. Kan vi inte n å g o n gång försöka anfalla centralt? Göra n å g o t annat än att spela back-back och nöta rundlar?

Malmö har 100% kontroll. Dom spelar enkelt, samlat, utmanar. Timrå har exakt noll förmåga att ta sig ur det greppet.

Känns också sisådär att Timrå har ungefär en snöbolls chans i helvetet att hämta upp det här. Att inte lyckats vända ett enda underläge till vinst är remarkabelt, och det är väl något som inte skänker demonstatus till Jokinens coachningsförmåga.

Orr: Satan vad Modo matchen är sen. Sture?

På svintråkigt barnkalas med tråkiga föräldrar som snackar doftljus och skit.
Hockeysnack får bli min räddning ikväll tänker jag.

Malmö Redhawks - Timrå IK 2025-02-15
Jag trodde först att det blivit något lagg i Sportstats-appen, men faktum är att även J20 letat sig ner till Malmö i helgen för möte med hökarna. Matchstart 12.15, samt 15.15 för de stora killarna då.

Hett tips om man befinner sig Malmö idag.

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2025-02-13
angeroath: jag fyller bilen med 7 säten. Alla passagerare rödklädda!

X-Län: En spelare i HV som borde vara intressant är Jonathan Ang, rivig och snabb samt bra avslutare, en annan är som nämnts Viggo...
Från LHC har jag ingen aning, bara en som jag VET att jag INTE vill ha och det är Kovacs

Andersson: Bra där Wifsta, ni avfärdar Skånes stolthet och avancerar mot plats 2.

Bara ni förlorar åttonde mars, så får ni gärna göra rent hus

Eugen Sandberg: Oerhört skön seger mot Ouäögle.
Hade nog förväntat mig en mycket tightare match efter deras 2-0 seger mot oss i SCA-ARENA.
Svenssons pass till Hartmann kan Svenska ishockeyförbundet lägga in i utbildningsmaterialet för unga backar.
Ett riktigt smörpass från Sheriffen. 🤠
Nu blire att fira med en 5-fingrars High-coast.🥃
Tack Timrå!

{469}: Kapanen nära hattrick. Får två bra chanser på slutet. Landslaget verkar ha gjort honom gott. Han växlar upp nu mot slutspelet

Juel hur stabil som helst. Känner mig som Sputnik inte orolig när han står och vi gör jobbet defensivt

Orr: Defensivt strålande, Juel strålande. Lite bättre uppspel så vi får lite mer fart på spelet så kommer detta kunna bli mumma

erathoo: Anton kämpar alltid och sliter

Håkkybåkky: glöm inte att vi främst måste optimera för att Tv4 skall kunna utnyttja sina 720P sändningar!

JonteD: snorviktigt mål av Dalle , både för laget och honom.💪

The great one: riktigt tuff match det här. Har bara sett HV-matchen efteråt och med snabbspolningsfingret aktivt, men det såg inte helt övertygande ut. Dåligt motstånd, bra Juel, effektivitet.

Rögle känns betydligt svårare. Kanske att det passar oss just nu att möta dom på bortaplan - dom lär behöva kliva fram mer än senast i SCA, och Timrå kan fokusera mer på att vara tråkiga och tålmodiga. Vilket just nu är den in-your-face-hockey vi spelar.

Poäng är bonus är känslan. Hoppas verk-e-ligen att jag har fel.

Andersson: Hade gärna sett Ericsson som extra forward o Bojan center mellan Oliver och Lundmark.

Ericsson fick nog indikationer på att han kommer få spela mycket innan han skrev på och kan väl vara bra för hans utveckling men känns som 13:e man nu...

Vinst och Rögle är akterseglad från Timrå men förlust då drar det ihop sig...😬

Ge oss lugn och vinn nu!💪🏒

Sv: Timrå IK - HV71 2025-02-11
sargad: Bumper-namnet kommer utav att man började ställa upp PP så här för flera år sen: s3951.pcdn.co/wp-content/uploads/2015/09/Powerplay_Setup2.jpg

Då spelade bumperspelaren i höga slottet och fick ofta ett pass av sargspelaren som han passade direkt tillbaka ("bump"-passning) som en sorts avlastning eller för att försöka lura bort en försvarare. Men nu har powerplay utvecklats så det är vanligare att spela så här: s3951.pcdn.co/wp-content/uploads/2022/10/2022_Powerplay_Setup3.jpg

Bumperspelaren spelar längre ner och har både rollen att stå framför mål för att skymma/styra/slå in returer och att stå i slottet för direktskott. Alvarez var rätt ensidig i rollen och stod bara framför mål som jag minns det medans Kapanen står mer ofta skottredo i slottet än framför mål. Kapanens spelstil är det som gör att Hållander ibland får fri gata att bryta sig in på mål i våra PP.

jhnd91: Jokinen angående PP spelet.

Själv håller jag inte med, då vi kan "avvara" Hartmann son bumper framför mål istället.

Saxat från ST
"Många undrar varför Oliver Kapanen – som har så bra skott – inte spelar vid den vänstra tekningscirkeln när ni har power play?

– Han är nog en av de bästa spelarna som finns framför mål i rollen som ”bumper”. Han är ett hot tiden, motståndarna måste alltid hålla koll på honom. I den andra formationen har vi Anton Lander där. Man måste den spelaren spelbar hela tiden och vi vill ha den smartaste spelaren där, säger Jokinen."

Andersson: Lundmark före Walli? Det har han väl ändå inte riktigt visat sig vara kapabel till?

Undra vad Lander gjort under uppehållet.
Vad han än gjort så bör han göra mer av det för jävlar vad han ser ut att ha fått tillbaka tjurigheten!

Woody Jokinen: Borde vara klart nu med 3p. 3-0 inför sista. Bara fortsätta såhär inte sjunka tillbaka.

Att Hållander verkar vara tillbaka i gammal god NHL form bådar gott för att vi kan få många sköna vinster framöver. Otroligt viktigt han lyfter hela laget

Hållander, han måste vara en halvgud

Nisse på Mon or: Barre kör på som ett ånglok och lirar i förstakedjan.
Jonte har hittat bra kemi med Friberg och har många bra anfall, bland annat friläge precis men han har inte riktigt målskyttet ned sig just nu

P A: Kapanen målar för landslaget.

Olli Hahl: Nyss fyllda 60. En tolkningsfråga skulle jag säga ;)

Hur som helst, jäkligt kul för Barre!!
Packa med självförtroendet i trunken hem :-)