1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606533 inlägg · 6213 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Apropå nånting...
FrOllik: Det har redan lyfts upp härinne.
Har dock svårt att se att Kapanen bara släpper honom mitt under säsongen. Vi behöver all bredd vi kan få om vi vill nått med den här säsongen.

Annars står vi snart där med en tunn forwardssida istället.
Annars står vi snart där med Eisenmenger i en 3:e kedja..

Olli Nomadinen : ” Hahaha och serieledarna har inte en enda spelare med 😂”

Brynäs har tackat nej till Kalle Anka turneringarna.. Skämt åsido, jag är skitglad att ingen blivit uttagen till Hallams Växjö hockey… 3 kronor är så j-a devalverade så det är väl knappt 1.5 krona numera…

"- Linus Nässén drabbades av en underkroppsskada. Vi planerar ingen vidare utredning på honom utan har påbörjat rehabilitering. Hans frånvaro beräknas till en kortare tid samtidigt som vi inte med säkerhet kan säga att han är tillgänglig direkt efter uppehållet.

- Per Svensson åkte in till Sundsvalls sjukhus efter att han träffades av en puck mot bakhuvudet och nacken. Lyckligtvis kunde röntgen utesluta både fraktur och hjärnblödning. Han har drabbats av en blödning i nackmuskulaturen och vi är förhoppningsfulla om att han skall vara tillgänglig efter uppehållet."

Söderöver: Vi har absolut ett bra försvarsspel, men det är rörigt ibland också. Ludde har definitivt räddat försvararna mer än dom har räddat honom de senaste veckorna, det törs jag lova. Grabben har varit helt outstanding!

Har varit några tunga matcher för er så uppehållet kom lägligt. Hoppas ni tar er ur svackan och att spelarna tar med något till bordet när serien startar igen. Vi vill ju ha en lång vår för våra lag, både på isen och här på HS. Som vurmare av Norrlandshockeyn hade Timrå - Brynäs i final smakat mumma.

Olli Nomadinen : ja jag har slutat hoppas på en brynäs-svacka. Skulle de ha en sådan borde den redan ha kommit. Tycker vi fokuserar på hur fan vi ska hålla Växjö och Co bakom oss.

Joslan00: Juel spelar betydligt mer aggressivt mot puckföraren och är mer allmänt rörlig i målet. Släpper en hel del returer, men om backarna gör sitt jobb och rensar puckar så fungerar det. JJ är mer lugn och passivt avvaktande. Behöver inte vara fel, men när våra backar är ganska usla på att låta motståndarna få lägen i slottet så blir det så här. Sen är det såklart också en mental fråga. Just nu ser JJ allmänt skakig ut i målet.

{10774}: Helt riktigt och jag har varit inne på det förut. Dahlén har egenskaper som borde kunna göra oss sylvassa men hans storhet tolkas fel och används fel. Som det är nu har han alldeles för brett förtroende, för hög "rang" i laget. Han har nischad spetskompetens. Några utvalda spelmoment där han verkligen kan göra skillnad. Han är inte nån man sätter i en kedja så att den automatiskt lyfter och blir ett hot. Fel använd är Dahlén tvärtom en försvagning för laget som helhet

Det är ett jävla klagande på JJ , vi har väl inte vunnit med Juel heller den senaste tiden.
Gör man inga mål vinner man inga hockeymatcher.

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2025-02-01
Faan, inte en bläckfisk på isen, klart att det går åt h-vete då.

Lite klarsynt så är vi på väg att göra en bra match men vi är inte mottagliga för motgångar nu. Skööört!
JJs första kasse kan vi inte släppa in i detta läge. Det påverkar JJ själv och laget i resten av matchen.
Blir ju inte bättre att vi bjuder på frilägen, tror att Jontes "assist" är tredje i 1a perren. Innan dess har åtminstone Nässen och någon till "frispelat" Luläspelare. Och vid underläge efter ca halva matchen ser man tydligt att frustrationen växer och energin avtar. Samma mönster i flera matcher nu.

Kan ändå få ihop några plus:
+ BP
+ Julle, när han kommer in
+ Sheriffen, bästa utespelare och en av 2-3 i hela laget som vinner sargdueller. Offrar nacken för täckta skott precis som Didrik. (Så länge de två håller någotsånär spelnivå ska de vara kvar. Deras karaktär är bristvara)
+/- Lundmark och i viss mån OJ är intensiva och jobbar fram lägen men dom har ju sjuuukt svårt att få in uslingen.

Minus är nästan allt annat men tar fram några saker:
- Tyvärr svajar JJs nivå lite för mycket nu, speciellt i detta mental sköra läge/lag.
- Vi är för klena i det fysiska spelet och blir allt efter matchens gång som lag uppätna i kampmomenten. Måste tyvärr lyfta fram Lander, som knappt är en skugga av hur han brukade vara i kamper, speciellt vid sargen. DÅ fällde han ut bommen(armen) och höll undan ibland både en och två motståndare. NU känns han väldigt junior och lättviktig. Ser inte ett gram starkare ut än våra "juniorer" Eriksson o OJ.
Kan man förlora självförtroende I sargspel/kamp? Ja, jag antar det.
- Pääjärvi har en räcka matcher då han är totalt osynlig i 5-5 och de gånger jag noterar honom är när jag ser någon långsamt och försiktigt glida in i situationer lite lätt petande med klubban. Då är det 9/10 han eller Eisenmenger (som då inte spelade idag).

Som varken +- utan mer ett konstaterande är att vi nu med Ollie har EXAKT samma poängnivå som Antes senaste två år.
Och handen på hjärtat, utan de, väldigt fina ska sägas, matchklippen så hade nog inte Ollie höjts riktigt lika mycket som fallet blev.
Rent krasst spelmässigt och matchcoachmässigt är det ändå minimal skillnad nu o på Antes tid, eller..?

Lånar Bragd-Birgers uttryck som avslutning:
"Landslagsuppehåll är en helt underbar jävla sport"

Söderöver: Börjar bli dags att sätta riktiga roller igen. Vi var som bäst när vi hade tydliga roller i laget. Sätt ihop Dahlén-Kapanen-Lundmark tillsammans och gå på Hållander-Lander-Wedin, sen sätt Hartmann-Pettersson-OJ och gör en ren jävla checking line med Pääjärvi-Boyce-Eriksson-Walli vad som helst. Ge riktiga roller, walli och pääjärvi är inte de stjärnorna vi försöker göra dem till nu..

{10774}: 21-22% är inte alla…

Jag hade önskat att Jonte var en mer komplett spelare. Jag gillar fysiskt spel och snabb åkning.

Dahlén är inte det här lagets största problem.

Dahlén är en ytterforward i tredjekedjan…

Vad fan bidrar Lander Walli Pääjärvi med?
Fysik? Nä! Mål? Nä! Fart? Nä! Eller jo en av dom… så han blir ensam och tappar pucken…

Dahlén gör mål…

Det vore kul om fler kunde ta för sig på den fronten.

Fantastiskt att man fortsätter ta ut målvakten. Timrå blir om möjligt ä n n u mjukare då.

Som sagt, undrar hur fan man har tränat. Om det här inte beror på att man är slutkörda rent fysiskt blir jag jävligt orolig. Eller, jävligt mycket mer orolig.
Å andra sidan - om man tränat så hårt att man kan prestera så dåligt på match blir man ju orolig över det. Vad fan är tanken där? Att man ska vara i toppform lagom till att man avslutar säsongen i ingenmansland?

Fruktansvärt besviken. Våra tredjeperrar när vi ligger under är sinnessjukt slöa.

Skönt med uppehåll å ena sidan, å andra vet vi hur man brukar se ut efter. Blir det ny ledighet och lite golf i värmen tro?

Länge sen man var så här uppgiven och frustrerad. 21/22 tror jag.
Var fan är våra ledande spelare? Lander är ju helt under isen nu. Marginellt vassare än #12. Wedda verkar spela i chock över att han inte är skadad. Jonte är lika hård som Raket-ost. OK får knappt ut någonting. EP åker runt och tänker.

Fy faen.
Hockey är en skitsport, i a f när Timrå spelar. Avgå alla!!!1

Jåkkinen: Jo jag håller med. Med Juel i mål från start så vinner vi denna match. Det behöver man inte ens vara enögd för att kunna erkänna. Tufft mentalt att behöva jaga mål mål när man får så enkla mot sig hela tiden.

FH - avdammad: Wedin har luleåklubban över magen som trycker in honom i målgården. Så solklart mål. Så svaga lottodomare.

Undrar endå om inte Timrå kan må bra av en halvreset till nästa säsong med att spelare försvinner och nya kommer in.

Tror inte ett skit på att ett lag ska gå på "The Power of Friendship" som detta lag återspeglat senaste åren.

Vi anställer släkt till höger och vänster, har tränare som är föräldrar till spelare, slänger kontraktsförlängningar i famnen på spelare som inte direkt spelat för att förtjäna dom mitt under säsonger men "hey, dom är sköna grabbar och vänner med boysen"

Kolla så fort en av våra spelare inte får en utvisning med sig, hela laget åker runt och tjurar som om dom vore 10 och morsan tog bort telefonen för resten av dagen.

Detta tror jag är den största utmaningen för våra tränare, få spelarna att fatta att man måste växa upp någon gång och brösta ansvaret det medför att vara en välbetald idrottare.

Hoppas 3e blir en jävla uppryckning och vi får se en jävla offervilja nu.

Henrik_Tikare: Jokinen väntar alltid en puck för länge innan han byter målis. Otroligt uselt coachat.

vonDöbeln: Hade det här varit på ante karlssons tid så hade alla skanderat att han har ”tappat laget” och ”matchcoachar för dåligt”.

Nisse på Mon or: Johansson har inte någon bra dag. 3 billiga Byt..

Men sätt in Juel för h-vete

Byt mv

Inte en chans att Juel släppt båda dom målen. Tycker målvaktshanteringen är rätt hål i huvudet, faktiskt.

Annars en ok period. Lite snabbare tramp in i situationerna. Då både vinner man fler närkamper, och vinner fler puckar högt. Däremot borde man ha förvaltat chanserna bättre.

Bakåt är det fortsatt lite darrigt. Pilö gör bort sig på 0-1 när han ska tackla men lyckas ge fri gata in i anfallszon istället. Varför inte bara stå kvar och blockera vägen?

Jontes indianare, sånt som händer. Men tyder å andra sidan på lite nonchalans, vilket varit ett av lagets problem senaste tiden.

Måste spela rejälare i andra, både framåt och bakåt om det här ska hålla. JJ måste snäppa upp.
Snabbare, enklare spel i egen zon. Börjar vi få långa byten emot igen lär matchen rinna oss ur händerna.

Ska göra vad jag kan också. Blir den nyinköpta W/Ö-tröjan på i andra. Möjligen en tunga på vågen.

Vi hittar sätt att förlora = vila Juel när han uppenbart är bättre och kan vinna matcher åt laget.
Besviken på målvaktsvalen de pysslar med.

Karlsson74: Kan till viss del hålla med Lidén, men har samtidigt svårt att se att det skulle vara slut på krut. Vi lär helt enkelt vara nedtränade (lite för hårt) och då blir det tufft att hänga med.
Uppladdat:

500x0-image_Z7NadNHJS7hFwIZ.png

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2025-01-30
Fortsätt swisha SK:s tifokassa för att ge dom alla möjligheter att lyckas med tifon till stundande slutspel.
Uppladdat:

500x0-img9598.jpeg

Tung period absolut. Men samtidigt får vi nu chans att visa vad vi går för. Tar vi oss upp ur hålet och vänder detta så har vi nog fått oss en lärdom som kan stärka oss rejält!

Nu visar det sig om vi har riktigt ledare i gruppen eller om de bara är bra att prata.

Nu går vi samman igen och stöttar grabbarna och vågar tro på en vändning!

Jag tar mitt ansvar och åker ut imorgon och visar mitt stöd trots pågående sjukdom.

Nu hjälper vi laget att flyga igen.
Forza Timrå!

Spanskaryttarn: Frölunda har ju 5 förluster på de 6 senaste matcherna. Det är inte bara vi som är i en svacka. Lätt att stirra sig blind när det går troll i sitt egna lag.

Nu är fullt fokus på att stötta vårat lag.
Visa att ett RÖDVITT hjärta är det bästa av dom alla.❤️

Dags för kimmo el jokkinen
O lägga korten på bordet
o säga va som händer, el inte händer

Fattar inte varför man tar ut målvakten. Timrå var ju inte ens med i matchen. Bättre att markera och bara låta skiten rulla ut.

Patetisk insats, ånyo. Vi lyckas inte tävla, oavsett motstånd. Har aldrig längtat så mycket efter ett uppehåll. Vi skulle förmodligen ha svårt mot Västerås just nu.

Fy faen.

Jåkkinen:
Kan bara hålla med.

Emil är en skugga av vad han var förr.
Wedin är helt under isen.
Lander är en bra ledare men helt slut som toppspelare.
Pääjärvi är ju sin vana trogen en fjärdekedjespelare.
Dahlén är för ensidig för att vara en riktig stjärna.
Hållander är bra men orkar inte bära ett helt lag på sina axlar.

{10774}: Samma frågeställning kring offensiven som när Ante coachade.

Skulle ju faktiskt kunna vara så att våra tilltänkta spetsar är för dålig för att tävla mot toppen?

BaraTikare: Hade ju varit kul om Timrå faktiskt kunde anfalla nån gång och inte bara dumpa puck för att byta. 🤷🏻‍♂️

bgs: Samt Wedda med Lander och Pääjärvi. Bra!

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2025-01-28
{10718}: Att ha ett kontrakt och att äga rättigheterna till en spelare är två helt olika saker. Filip har inget kontrakt med Pittsburgh och dom kan inte kalla över honom. Filip har ett kontrakt med Timrå, med en klausul för NHL spel.

Jag måste faktiskt också säga att det inte alls ser bra ut just nu.

Det som är mest förvånande är att inte ens Hållander är nära sin högsta nivå. Tappar mest puck och fastnar i motståndare.

Viljan finns där men Inget i laget stämmer nu.

Dahlen har sin sämsta period på väldigt länge.

Wedin är totalt osynlig.

Kapanen vinner knappt en tekning längre.

Nånting är det, att man skulle känna sig "nöjda" I laget är ren bullshit. Det köper ja inte in en sekund på.

Jag tror att grabbarna är trött helt enkelt.
Passningarna sitter inte där dom ska, krispigheten i avsluten finns inte. Tajmingarna på tacklingar å forechek sitter inte.

Men dom som påstå att grabbarna är nöjda kan väl slå en signal till Lander, Hållander, Wedin osv.
Det är grabbar som aldrig är nöjd...

Söderöver:

Publiken var kanon hela matchen fram till min 60. Det är TV4:as usla ljudupptagningar.

erathoo: in your face måste syfta på hur de pissar oss fans i ansiktet med 4 raka torskar

vonDöbeln: Fy faan vad dåligt. Vi är nog det vekaste laget i serien. 95% av passningarna går till fel adress.

Ett av de största utropstecken denna match är att vi har fått tillbaka en kämpande Dahlen, synd att han verkat stulit den viljan och styrkan av över halva laget.

Lomond: JJ släpper en något billig retur på plockhanden och deras målis tar allt. Suck.

vonDöbeln: Tror laget driver detta tills Ollis topplock går. Då säljer föreningen mer youtubeklipp.
Pengarna ska in.

Usel period, det håller inte att varje spelare ska hålla i pucken 4-5 sek innan nästa passning kommer. Det är 3 sek för mycket.

3 poäng idag som gäller oavsett.

Om powerplay inte fungerar kan man väl kanske pröva att ställa SHL:s vassaste direktskott i vänster backposition och låta honom skjuta om och om igen tills den sitter?

Smokey: SKJUUUT PÅ MÅÅL FÖR FAAAAN!!!! Passa inte runt!!!🇺🇿🇺🇿🤬

BaraTikare: Väljer att vara lite kylig. Näkyvä såg riktigt intressant ut när han gick på rus sin första match med. 😅🙈

Jag orkar fan inte.

Slängde för säkerhets skull ut tv:n från balkongen redan nu.

Ångesten upplevs ändå bäst här på HS:)

EXPLORERSMÅLAND: Vi går för guld i år. Ingen kan påstå något annat efter värvningen av Koivisto. Vill man ta guld ska man vinna mot Rögle hemna. Upp till bevis ikväll.

{469}: Lill-Kentas evigt aktuella:
Våga + Ödmjuka = VINNA!

Perreman: EU-spelare, betydligt lättare då.

SebastianH: Ser på Aftonbladets 60 min om Timrå. Synd de inte gjorde det efter Koivistovärvningen. Rätt bra pokerface på Kimmo Kapanen 😃 Han borde ha vetat om Koivisto till 99.9%