1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606584 inlägg · 6213 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Greven: där gick även topplocket för mig. Att välja pass där istället för skott. Då vinner man inga matcher. Fruktansvärt beslut.

{469}: vi får väl hoppas att Jokinen lärt sig serien och får in de spelartyper han önskar. Spelartyper som klarar av att hantera hans filosofi . De som ryktas in visar ju på att man iaf tar saker på allvar.. forwards och centersidan är jag inte edtt dugg orolig för. Den löser man nog bra.
Det jag fortfarande är rätt orolig för är vår backsida.
Hardegård ensamt räcker inte som etablerad förstärkning..

Börjar bli rätt trött på smil finken
Rönnberg,jävla gnäll från han
stod han o flina,när dahlen skada sig
el åt domaren, jävl* fåntratt
FISK renset ska få äta upp de på måndag
dom har redan tagit ut segern i förskott
no way, sen tar vi dom på onsdag oxå

Villervalla: Djurgården vågade inte ta AIK. Intressant.

Storstrimma:

Som du säger, vi har mycket sparkapital både i första och andra kedjan. Vi har ett PP som klickat o det grövsta. Vi har SHL:s bäste spelare helt under isen (jämfört med grundserien). Ändå är vi två ynka matcher från att slå ut Frölunda, trots att dom enbart fått turliga mål i princip. Har dom ens gjort ett enda spelmål värt namnet? Nu vet vi vad som gäller vilket jag tycker känns skönt. Vi ska vinna på måndag och då kommer Frölundas ben darra i en game 7.

Juel kommer ge oss chansen att vinna båda matcherna och att Hållander ska gå poänglös för 6:e matchen på raken finns inte.

Frölundas flyt slutar idag, nu är det vår tur att få medstuds.
Två raka segrar nu, jag ser inget annat framför mig.

Knapra lite piller, pojkar. Ni verkar behöva det för att reboota ert mindset.
It’s not over until the fat lady sings!

Dags att möblera om i första och andra femman. Hållander framförallt måste vakna till om vi ska vinna det här. Rullar det bara på vinner Frölunda.

Det är inte kört än. In med en utvilad Juel nästa match som förhoppningsvis kan spika igen. Tycker under säsongen faktiskt att vi steppat upp bra när Dahlen varit bort, dom får försöka vinna nästa match för hans skull. Gör vi det har vi bra läge i match 7, all press på dom.

{10774}:

Exakt, dom sänker vår stjärna så att han inte kanske kan spela mer. Då åker Nässen dit och ger Lasu en liten liten knuff.

Karlsson74: Några reflektioner från dagens match.

- Jag tycker Juel skulle ha spelat idag. JJ gör en helt okej insats men borde ha tagit åtminstone ett av målen där han släpper första stolpen. JJ kan inte lastas för förlusten men jag är samtidigt förvånad över att man väljer att inte spela seriens klart bästa målis i en sådan här avgörande match.

- När Dahlén utgår spelas Sagranden i förstakedjan istället. Jag måste säga att det är mycket att begära av en 20-åring som inte har varit närheten av att spela den här typen av matcher tidigare. Man kan förvisso se det som att tränarna är nöjda med de andra konstellationerna och inte vill spräcka dem men jag hade haft mycket lättare att acceptera om exempelvis Walli blivit uppflyttat.

- I början av matchen var det flera tillfällen när fjärdekedjan fick ta tekningar i offensiv zon. Värmhed gjorde väl en okej insats men Lander vann exempelvis 80 % av sina tekningar. Varför inte låta spelarna högre upp i hierarkin få dessa chanser?

- Dagens otursgubbe, Koivisto, är den spelare i laget med högst speltid. Det kan man ju förvånas över.

Summa summarum, precis som spelarna måste behärska svåra situationer på isen och minimera misstag för att Timrå ska klara av detta så måste tränarstaben göra det. Det gör de inte idag.

Tom Topp: Jag tycker vi viker ner oss. Det är för lite tuffhet i Timrå. Låter som världens medelålders gubbe-förklaring men det är för lite hetta i Timrå. Vi skickar ut våra stjärnor i slutsekunder av en match som är förlorad. Inget gruff, inga tacklingar. Man bara självdör långsamt dom sista 4-5 minuterna istället för att försöka göra skada.

Vår största stjärna blir bentacklad ur denna matchserie och ingen kastar handskarna, ingen försöker ta betalt från motståndarna. Min uppfattning om Jokinen har gått i vågor under säsongen men ikväll föll poletten ner för mig. Jokinen har ett bra lag att tillgå, han kan inte hantera uppgiften. Inför tredje när vi ligger under med 4-1 står han i intervju och säger att han är nöjd med spelet. Någon kanske kan påminna honom att det är målen som räknas, inte intentionerna.

Cobbel: Finns ingen som spelat högre än div II som har sämre psyke än oss supportrar.

It takes one, to know one.

Vilket jävla mål Viggo G gör emot Löven!

{469}: Nja, jag tappa lusten för att Dahlen blev skadad. Men detta är inte över, vi sörjer idag men likt förbannat kommer vi sitt fastklistrade på måndag igen och heja fram laget till en ny vinst

Tycker synd om Didde som missat dessa matcher, specielt då han hade kämpat för laget 10x mer än vad vissa andra backar gjort tillsammans...

Det saknas någon som kan vara fysisk tillsammans med sheriffen framför mål och i hörnen..

Kattgubben: han kommer va bänkad där också för han är för jävla klen . Sagrander tog för sig direkt och poäng .

{469}: Roger står å hånflinar när Dahlen blir långtidsskadad.

Fy fan vad lågt. Hoppas någon stället Roger till svars för sitt dåliga betende.

Zource: ALLTID RÄTT NÄR MODO ÅKER UR!!!!!!!!!

Sanyet: VA FAAAAN SÄGER DU HAR INTE JONTE BIDRAGIT TILL ATT VI E DÄR VI E !!! SNACKA SKIT!!!!!🤬🤬🤬🤬🤬😈

Förmodligen avstängning på Lasu. Oklart med Dahlen.
Vi vinner hemma och pissar på dem på onsdag.

Dahlen är viktig för oss. Men Lasu är extremt viktigt för dom också.

Vi ska fixa en game 7 mot dom här fittorna!

Kanske Lasu blir avstängd då, men vettefan. Men han går ju in med knät i situationen först, sen ramlar han precis, ska vara avstängning.

KulltorpsOlli: Bara jag som är less att se Rogers fultryne varje gång det blir utvisning?

Fittorna i publiken buar när Dahlen ligger skadad

Frölunda har bättre försvar och bättre backar! Det är inte svårare än så!

Idiot fel målvakt ? 2 horribla misstag i egen zon sen ett tur mål va fan kan han göra med idioter till backar GO NATT

Vi ska absolut passa in pucken…
Blir så less

Smokey: Men skicka 55an och dessa jävla mjuka små menlösa Finnbackar åt helvete kasta bort matchen på jätte bjudningar Sen livrädda Dahlen slänger ifrån sig pucken istället för att stå upp och ta tacklingen fy fan handväsk varning så det stänker om det 😡

{469}: Känner att Johansson vinner målvaktsmatchen idag.

Att vara så jävla vilse, slarvig och opå när man går in i slutspel? Det är fan sinnesjukt märkligt.
Koivisto borde typ föra över 75% av sin lön till Svensson och kanske sätta sig på bänken och skämmas...
KÄMPA OCH VISA ATT DU ÄR EN HOCKEYSPELARE FÖR HELVETE!
Det är ok att torska. Men inte om man åker runt och är frånvarande...
Jag kokar.

Dags att gå ner på antalet backar. Bänka Koivisto. Han fick 2 chanser. Det räcker.

Andersson: Vi äger ju matchen men bjuder på två mål. Frustrerande de lux.

Jävla Koivisto!
Han få stå för dom 2 målen på sitt konto...

Jåkkinen: walli din jävla kung!!!

Tom Topp: Svårt att bortse från att Juel är grundseriens bästa målvakt, klart han ska stå. Men JJ gjorde en riktig kanonmatch senast!

Andersson: Gör ett frimärke av Max Friberg i sargen. Utan honom har de inte mycket

OlliOlla: Dags för JJ att vara "den bästa Johansson" igen. Han har lyckats innan..

Satan att Lundmark Eriksson borta måste vara allvarligt om man viker ner sig match 5 i ett slutspel. Värmhed är ingen som håller i SHL sett han i Almtuna helt osynlig där mest spel i 3-4 där gjorde 2 mål och några ass redan klart han inte blir kvar i Timrå . Sagranden tycker jag borde fått mera chanser under säsongen snabb orädd gjort bra med poäng i J 20 hoppas han får speltid. Tycker det är helt rätt köra med Johansson idag efter seger och bra match sist och Tim på måndag

Hallå hockeysnack!!!
Vi är kollektivt jäkligt besvikna att inte Juel stod förra matchen. Han hade hållit nollan då VF var så dåliga.
OCH JJ hade aaaldrig tagit 2-0 pucken i match 3.
Ungeför så, då har vi sammanfattat den allmänna opinionen här. Själv tycker jag att det har vuxit fram två olika måttstockar på sistone. En när Juel står och en annan när JJ står.

Fiskrenset ska krossas

Olli Hahl: Ja det är en märklig inställning. Var och en får naturligtvis tycka som de vill men nog är det konstigt främst när det kommer till idrott att föredra sämre kvalitet framför bättre. Det är också tydligt att okunskapen är stor när han beskriver hockeyn i SHL som så extremt tråkig. Men den uppfattningen kan man kanske ha om man hejar på ett lag som helt enkelt är för dåligt för ligan. Känslan att man har spelare i laget som inte tillåts visa vad de kan pga dumma domare när sanningen snarare är att dessa spelare är för dåliga och inte behärskar nivån.

Med det sagt vill jag ändå hålla med om problemen med domarnas fokus och kvalitet i SHL. Det måste som Olli säger börja dömas mer mot fasthållningar och andra spelförstörande moment. Men att hävda att SHL är en tråkig liga är helt enkelt okunnigt alternativt enögt. Däremot är HA idag som andraliga även det en attraktiv liga. Det är milsvid skillnad mot förr när gapet mellan Elitserien och Div 1 (som var andraligan) var så enormt att det lika gärna kunde handla om två helt olika idrotter.

Medias intresse för Div 1 var totalt obefintligt, kvaliten där var gärdsgård och publikintresset skralt. För att uttrycka sig milt. Minns att om nåt lag fick en spelare som typ varit ombytt i ett Elitserielag så var det som att en superstjärna gled in på isen. Minns att det knappt gick att greppa att Timrå IK fick en spelare som tillhört en NHL-organisation när Starostenko värvades. Och det var ändå vid en tidpunkt när det börjat vända, när hockeytempen så smått skruvats upp.

Idag är vår andraliga en liga vi inte vill ner i men om det Gud förbjude skulle inträffa så skulle det inte helt döda hockeyintresset. Men roligare hockeyupplevelser, på isen och på läktarna, skulle det definitivt inte bli.

Vaknar upp med en go känsla idag. Tror på seger och Hållander kommer dominera. Och m0d0 i HA 7-10 år framöver. Fyfaan man mår 😃

{10779}: Vad är det man brukar säga Idrott och framgång är färskvara. Man är Vinnare ena året...är knappt ett play in andra ..I SHL ena i HA nästa ..osv . Viktigast att hålla blicken högt och alltid ha fokus frammåt ha en plan ..inte tycka man är bäst,och sitta och suga på några gamla pokaler från 80,90 och 00.

Rip Kirby:

Skillnaden mellan dom är dock att den ene är kommentator och den andre är expert.

Lulessss: den tanken slog mig igår. Vinnaren av denna serie tar guld. Väldigt typsikt Timrå. Vore kul om vi var otypiska för en gångs skull och faktiskt gick vidare ur guldkvarten.

Är väl lite därför som man blir lägre än lägst vid förlust. Vi har ett otroligt lag, kan vi få visa det för den breda massan nån jäkla gång.

Olli Nomadinen : introt eller tifot med papperslappar var inte heller speciellt lyckat.. visst det är väl fräckt när det är färg och så ..men det var i princip knäpptyst från läktarna när spelarna kom in . Det är mer sjukt mer tryck när folk kan stå och klappa takt till intot .

Chrille:
Redan inställda på kval 25/26.

Tom Topp: Satan i perkele så bra Lander, Pääjärvi, Lundmark, Svensson och JJ var igår! De hade bäst stats av alla spelare enligt Domustrappan.Tycker vi spelar mer fysiskt igår drog in några rejäla tacklingar som rev ner applåder. Vi måste fortsätta så om vi ska kunna vinna och det ger energi till laget.

Vi har 2-2 och borde vunnit i tisdags också och haft 3-1 i matcher trots att vår förstafemma inte har kommit igång alls. Kommer de igång kommer vi att slå ut Frölunda så är det bara. Det vet Roger, och Olli och många fler. Saken är den att vi kan slå ut dom även om den inte kommer igång, men det blir så mycket svårare då.

Bara vi håller oss från utvisningar ökar chanserna betydligt. Varje gång Frölunda får powerplay sitter man som på nålar. De är bäst i ligan på det och vi blir för passiva och kryper ihop nära målvakten i boxen istället för att gå ut med en spelare mot puckhållaren. Fan vad jag svär på det varje match och säger gå ut mot puckhållaren sätt press! Ändå kryper vi ihop och de får kanonlägen och skott och sätter den ofta i PP. Där är en av nycklarna om vi kan ändra på det. Det händer även när det inte är PP när vi är i egen zon.

Som många är inne på så är Friberg den spelare Frölunda bygger det mesta på. Om han skulle råka bli satt ur spel skulle Frölunda inte ha något att sätta emot. Inte för att jag förespråkar det, men nästan värt att sätta in Didde bara för att plocka honom från isen med en rejält tackling så han blir ospelbart. Eller Näkyvä som ändå är en säkerhetsrisk. Men så spelar inte Timrå. Vi kör med fairplay. Till skillnad från många andra lag.

Det blir såklart en oerhört spännande 5:e match imorgon. 50/50 men indianerna har hemmaplan och domarfördel troligen. Vi kan vinna. Tro på det!

Zappaholic: svårt för Gällstedt att lipa när det mesta gått vägen för honom. Vänta tills Malmö vinner nästa match pga av en tveksam domarinsats. Först då prövas karln.

Hypocrisy: Rönnberg är stressad nu! Käften går på han hela tiden!

{469}: Ah, minnet är kort :) Men jag älskar psyket JJ visar upp. Inte stått på flera veckor. Kommer in i ett måste vinna-läge och är näst intill omutlig. Summa sumarum: vi har en grym MV-situation och det kvittar vem som står på lördag. Men jag hade belönat JJ med en till efter denna kväll.