1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608190 inlägg · 6214 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14
Per HApps: Att folk vill se Nubben avgå behövs väl inga förklaringar till längre? Har ju skrivits uppsatser om vad folk har för anledningar.

Tror du seriöst det inte finns sportchefer som hade kunnat göra ett bättre jobb?

Jåkkinen: Ja precis. Jag sågar denna säsong hårt.

Men avvaktar lite innan nästa säsongs trupp är satt.
Det kan ju brytas kontrakt om man får tro Nubben. Vilket vill säga att det kan öppnas för ännu mer värvningar.

roger_sundsvall: Helt rätt av LHCs supportrar. Hatten av.

JanneH: Helt rätt! Supportrar förtjänar man och nu vill jag se reaktioner från Timrå IK att man inser allvaret i vart den här skutan är på väg. Annars blir det helt självklart inget nytt medlemskap för min del. Inget årskort heller naturligtvis

Att inte vara nöjd med den här säsongen kan jag köpa, och också dela den åsikten. Men att redan nu såga nästa års trupp, det fattar jag inte! Vi måste väl landa först och se vad det är som händer dom närmaste månaderna.

Andersson: Ja som sagt. Vi kan lägga ihop Heikkinen, Levinsson, Lilja och Westfält. Och vi ersätter inte knappt ens Kapanens produktion han gjorde på 35 matcher.

Och sen får man inte kalla det felvärvat?

Uppenbarligen kommer vi aldrig vara mer än ett losergäng om man inte får ha en högre kravbild än så.

Gathlopp: Jag tycker att vi ska komma ihåg läget för 1 år sedan när Jokinen och Hållander och Kapanen lämnade. Om vi skulle fått frågan om vi skulle vara nöjda med att hålla oss kvar i SHL utan slutspel så skulle de flesta av oss svarat JA.
Så håll käft och var nöjd så länge. Nog fan ska vi ta ett guld nån dag. Men inte fan hjälper surkukarna.

Dessutom hjälper det inte laget när det är en förlust att alla trycker på om att coacha ihjäl kedjorna så tamejfan ingen hittar varann till slut i passningarna...

Ser fram emot en ny säsong.

Vi ger aldrig upp!

Hockeydynamit97: ett AVGÅ ALLA!!! har väl aldrig känts mer passande

Puckat: Fog för uppsägning. Sjukt jävla dåligt.

Montén Python: Det är katastrof om vi bara får in Barkemo och Hallquisth när Pilö och Nässen försvinner och troligen Svensson också. Det borde frigöras pengar till en riktigt bra backvärvning då.

steveroper: Det var någon som skrev här inne för någon vecka sedan att Nubben är ryggraden i den här föreningen, och ja, man får väl instämma, vilket också är problemet med det hela.

Sjukt besviken på hur lätt man verkar ta på denna säsong. Längesedan jag kände så lite passion för denna klubb.

Fyfan.

Tack för denna säsong timråvänner! Längtar redan till att läsa rykten och rena lögner med gräset mellan tårna i sommar!

Trots att båten uppenbarligen sjunker så är det imponerande hur många utav oss som inte ger upp och fortsätter att ro!

Skål!

Vaknar upp i tv-soffan och börjar fan få lätta Nordkoreavibbar när man ser ståplats ograverade hyllningar... Inget konstigt om enbart legenderna Boyce och Dahlén stått där framför klacken...

Men vissa spelare och ledare borde fan ödmjukt smitit in under läktarna och funderat på vad fan som hände.

steveroper: Ja han uttrycker sig verkligen märkligt Nubben. Alla andra sportchefer hade sagt något i stil med att det inte var något de önskat eller jobbar emot och att det känns tomt, men Nubben tycker inte det är hela världen att vi gått från att vara ett kvart/åttondelsfinallag till att missa slutspel. Man funderar ju på vad klubbens ambitioner är?

Zäta75: Som Boyce såg ut efter matchen så är det troligen klart att det var hans sista match i Timrå.

TACK FÖR DENNA SÄSONG

nubben står med prillan under läppen o njuter
sorköga

Jadu: Hög klubba i ansiktet på Dahlen. Bör vara utvisning. Klaga!

Gath hade brunnit där!

Vi har ett överflöd av ledare i båset, men att aktivt coacha verkar vara helt förbjudet. Bättre o stå med armarna i kors

Zäta75: Det största hånet är om Linköping tar sig tillbaka och tvålar dit Öret och vi kör en sjunde raka torsk.

Allt ackompanjerat av Tommy med "tillfälligheter".

The great one: Om man har kritik mot Nubben så är man "Nubben-hatare" det har man fått till sig ordagrant..

Bragd-Birger: Gath behövs.

Bragd-Birger: Om de inte bryter med minst 3 spelare inför nästa säsong. Lija och ett par till. Samt tar in godkända ersättare för Dahlen är det kört och mitt och mångas hockeyintresse kommer att svalna rejält.

Pågår den nån tävling på backsidan vem som kan ge bort mest mål? Ofattbart att vi inte kan ta snabba beslut o spela enkelt

Jonatan Dahlén-Växjö 1-2

Zäta75: Vet nog inget lag jag skulle sätta mindre tillit till i en match som i stort sett inte gäller nåt för dem än clöbben. Karaktär och det laget är väl knappast kompatibelt

Sv: Apropå nånting...
Hade man försökt någonting efter 5 raka torsk, bytt headcoach eller vad som helst för att få en nytändning så tror jag vi hade varit i slutspel.
Då hade man iallafall försökt gjort nånting istället för ingenting.
Jag tror man tappat spelarna med märkliga uttagningar osv.

Villervalla: walli i fjärde ingen heikki. Boyce är med!!

Montén Python: molinder måste vara ett analytiskt geni för att det ska väga upp hans persona. Man somnar ju när man ser karln. Kanske funkat om man har en huvudtränare som inte är pensionär, dvs Gath. En mer åt det analytiska och en som vet vad pondus är. Annars ser jag noll funktion med Molinder.

Sv: U20
Kul med lite videoutrymme till U20 nu inför deras slutspel.

Blir sugen att gå och se match 3 i SCA!

Går det att få till lite mer publik och går det att handla i någon kiosk under match?

För övrigt gillar jag gnistan på träning och jag gillar vad Hallin pratar om!

Det där är att förbereda och bygga en karaktär hos spelare som kommer krävas i Timrå även upp mot A-lag!

JanneH: Om det blir Gath som nästan verkar vara klar som ny tränare tror jag att han vill spela mer offensiv hockey med tydliga roller. Vi har då inte råd med så många brunkare som inte kan göra mål. Alla fyra bör bort anser jag. Möjligen kan man behålla Heikkinen i en 3:e kedja, men är kluven där. Inser att man inte lär bryta mer än max 2-3 kontrakt så hoppas att man bryter med Lilja, Westfält, Pääjärvi och även Svensson. Det blir 4 st isf. Frågan är om man vill göra det när det kostar en del och det blir mycket arbete att få in nya spelare och hitta rätt.

Blir intressant att se hur man kommer att göra. Pengar lär vi få en del att investera i nytt när Pilö och Nässen lämnar och kanske någon i tränarstaben så vi inte har 1000 tränare på bänken längre.

1 ny spetsback och 2 vassa utländska forwards tack!

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2026-03-12
Nisse på Mon or: Man kan inte bygga ett lag så att man inte har 5-6 kontrakt som går ut varje år. Då står man med Svarte Petter och har väldigt lite handlingsmöjligheter en del år.

Zäta75: Den där spetsbacken måste nog vara något i hästväg för att rädda upp den där backsidan. Let's break it down...

Freij: har haft fin utveckling och förhoppningsvis fortsätter den men fortfarande ung och kan inte förväntas leda backarna.

Hardegård: fortsätter han som denna säsong så måste vi fan bryta kontraktet alternativ sätt han i en frysbox så han lämnar frivilligt. Vi har inte råd att vår förväntat ledande back är vår SÄMSTA. Det provade vi ju förra säsongen med finn-backarna.

Strömberg: håll dig någorlunda skadefri bara

Forsmark: kan vi få honom spela lite mer fysiskt så är det väl en OK back

Sundin: har sett stabil ut och förhoppningsvis finns det fortsatt utveckling där.

Barkemo: kan bli bra, kan bli bra. Mer har jag inte att säga där

SKRIDSKOSKENAN: Den här säsongen är vad den är.

Jag står fast vid att vi gjorde några felvärvningar för mycket, som jag sa redan från säsong start.

Vilket visar sig nu med uppgifterna från Expressen om att man sonderar terrängen med att bryta kontrakt.

Men då vill jag också passa på att ge Nubben positiv kritik om det stämmer. Det innebär att han är på "rätt väg" med den kravställan, som vi ett gäng tjatat om rätt friskt härinne.

Eugen Sandberg: jag kommer förbi..även om själva matchen i mitt tycke nästan är helt ointressant. Kan man undvika att förlora 7 raka är ju största frågan?
Dahlen ska hyllas för sina rekord... Boyce för sin insatser i föreningen och även han för sitt rekord som antagligen blir näst intill omöjligt att slå iaf innan SHL ändrar och väljer att spela 82 matcher i grundserien.

Tallnäs: Det är väl ingen som motsäger sig att vi behöver göra förändringar för att ha ett lag som kan konkurrera nästa säsong. Men vad ska man göra här och nu? Ska allt Dahlén gjort för klubben överskuggas av en dålig säsongsavslutning? En säsong där han, faktiskt, räddar kvar klubben i högsta serien? I min värld så är det enbart Dahlén som räddar oss från hockeyallsvenskan. Han står väl för 30% av lagets alla mål den här säsongen? Vad tror ni klubbar som HV71 och Leksand hade offrat för att ha en sån spelare som Dahlén? I princip vad som helst.

Vi hade kunnat haft play in i egna händer efter igår men vi blir totalt bortdömda. Vad ska man göra åt det? Hade vi tagit oss till play in så hade det inte förändrat det faktum att vi avslutar serien extremt svagt och det är en fråga som behöver adresseras. Sen kan man ju fundera, när vi ligger i botten i löneligan, vi ligger dåligt till i besökare på matcherna, vi har en tränare som ska gå i pension. Mentalt har han säkert varit där i flera år nu men han gör ändå vad han kan i det uppdrag han har i Timrå. Vi har nyckelspelare som ska lämna. Vi har en usel silly season bakom oss med flera namnkunniga spelare som underpresterar.

Med lite distans till det här så ska vi nog va jävligt glada att vi inte hamnar i kval och vi ska nog ha respekt för att nubben bara är en ”trollgubbe” i anekdotiska termer, han kan inte trolla på riktigt. Den här målsättningen som fanns att vi skulle etablera oss som ett mittenlag, den hoppas jag att supportrar har kasserat för länge sedan för nu är vi i ett läge där vi ska vara glad över dom säsongerna vi får i SHL så länge det varar. Det ska till en sjuhelvetes silly för att den bilden ska ändras och det känns jäkligt svårt att åstadkomma.

Söderöver: En helt klappkass domarinsats ikväll illustreras såhär:
(det är inte jag som uttrycker mina känslor i den här sekvensen) ;)

Söderöver: Det var små marginaler och hela den biten...

Äh det blir bra med ingenmansland. Då kan jag fokusera på Björklöven. Hoppas de går upp.

Det känns trist och man är så himla besviken på Timrå IK. Men jag hade känt betydligt värre om jag hade varit supporter till HV71. En av de största ekonomiskt starkaste föreningen med flera bra spelare. Ändå så får de spela negativt kval återigen.
Cluben likaså med deras spelarmaterial.

Jag väljer att se det så i denna besvikelse.

Hockeydynamit97: bara skönt att kontraktet är säkrat, skiter i om det blir play in men positiv nu är att sportgruppen kan börja bygga truppen. Bort med dökött å in med nytt å hungrigt! Sen hoppas jag att vi slipper detta hattande med tränare och att Gath blir en injektion!

Karlsson74: Typ 10% chans max att Linköping vinner mot Örebro då LHC inte har något att spela för. Är klar 11:a eller 12:a i serien

Tråkigt att vi har slängt bort ett antal poäng på slarv under året på slutet mot Djurgården bland annat och att vi vaskade de 5 senaste matcherna genom att inte visa vilja som ikväll. Annars hade vi varit i slutspel. Detta stör mig enormt mycket

Tror att vi hade kunnat störa lite i slutspelet under Dahlens sista säsong i Timrå om vi fortsätter spela som ikväll. Wedin gör en mycket bra match också sin bästa match efter skadan överlägset. Man kände igen hans skridskoåkning ikväll som var tillbaka på gammal god nivå. Han drog bort och åkte ifrån spelare flera ggr ikväll.

Villervalla: men tänk lite! Om jag som brinnande supporter åker iväg på match 1 och 2. Då missar jag mötet. Du måste kunna se att dom räknat helt med att inte spela slutspel men räknade hem shl kontraktet alldeles för tidigt.

Vi löste INGENTING själva fortfarande. Vi hade kunnat vara 1p före LIF inför sista nu.

Orkar inte hylla någon jävla tomte i denna klubb. Vi har fått en gratischans som vi kan ta vara på nästa säsong eller slänga i sjön.

Allt är underkänt. Sluta dalta.

Gathlopp: Leksands avslutning var enorm även om det inte räckte ända fram ..för 7-8. matcher sen hadde alla räknat ut dem och sa att de skulle bli dyngsist. .
Hoppas de skickar ut HV i kvalet..

Lägg ner gnäll på domare, vi har själv satt oss i den här skiten sista 30 omgångarna. Vi är ligans sämsta lag då, punkt! Ett mirakel att det fortfarande finns en minimal chans att bli 10:a

EXPLORERSMÅLAND: Borde absolut varit 5 min och matchstraff...fast nu är det färjestad vi pratar om .. ..

EXPLORERSMÅLAND: Den lär anmälas. Men vad ger det oss nu..
Tragiskt att domarna inte ens kollat på den.

Men hey, 8 ögon är tydligen för lite.

bar mofftak: Solklart absolut. Lika som Berglund skulle haft en 5:a.

Smokey: Jag minns många situationer där det där har gett matchstraff. Men inte när det är Färjestad såklart.

Hata jävla idiotdomarjävlarna! Sinnesjukt.

Andersson: Hur djävulen kan ingen hjälpa JJ med klubban

bar mofftak: Men hela jävla tiden utan nån jävla åtgärd från domaren. Är så jävla tiltad. Förbannade horungar till domare.