Varför Kimmo lämnar kan man spekulera i men att låta Nubben ta huvudansvaret igen, jeez. Sa han inte att han skulle trappa ned och trivdes i bakgrunden? Men blir säkert bra och hela den biten
bar mofftak: "Stark kulturbärare med stort hjärta"
Det är lika illa som när "artister" som suger getpung gör julskivor, medverkar i Så ska det låta och enbart presenteras som "folkkära" i jakten på mer clout. Jävla välgörenhet.
Fuckelifuck-fuck-fuck. Det här var typ det sämsta som kunde hända. Kimpa ut, Nubben in. På en sekund flyttar vi oss 25 år tillbaka i tiden.
Nu får man anta att det största jobbet med kommande trupp redan är gjort, men...känner mig inte alls trygg med att Nubbens händer ska stå för finishen. Kan vi inte, någon jävla gång, på riktigt fortsätta bryta ny mark? Hela klubben är fäst vid Nubben som en jävla gummisnodd. Två steg framåt, 2,5 steg tillbaka.
DenRöda: 1 center och 2 forwards bör tas in under denna silly. Samt en kvalitativ back som har en bra slagga och kan göra mål. Vi som känner Kimmo vet att han mörkar om pengarna. Hur många ggr har han inte sagt att vi har inte råd etc och sedan kommer det in en fin värvning.
Timrå vill inte bli en slagpåse i SHL nästa år det kan ni lita på.
Jåkkinen: Det gör det… men flera spelare har inte spelat klart än så dom lär ju presenteras några veckor efter att dom har spelat klart.
Nu börjar det hela. Hittills har dom flesta bara grinat över hur uselt Timrå ser ut. Jag tror att vi får ett mer homogent lag nästa säsong. Allt hänger på backsidan. Där måste det upp rejält! Hur svårt ska det vara med tanke på finnarna som lämnar? En win win situation, boys!!!
SebastianH: Hörde att Jokinen ville ha in Jalaasvaara igen. Skall tydligen ha hittat klipp när han i Timrå åkte ifatt den där Djurgårdaren som var så snabb på grillorna.
Jokinen skall ha varit helt lyrisk till sina tränarkollegor. "Rappar rappar, kom o kollinen, turbo hakkapeliitta!"
{469}: nu ska vi inte vara så Neggo! Om 10 år när vi är tillbaka efter att ha härvat i allsvenskan några varv så kommer dessa hem och tar upp oss igen!! Som Timråsupporter får man aldrig vara lycklig. Det är sen gammalt😁
OlliJanne: Välgörenhet och välgörenhet. Folk verkar tro att det bara är att bryta kontrakt hur som helst och sen gå vidare utan några konsekvenser. Bryter vi det så måste vi betala det som är kvar på kontraktet, precis så som Rico01 är inne på. Timrå har inte den ekonomin helt enkelt, vi är inte HV där man kan köpa sig ur allt. För ingen kommer ju vilja ta över det där kontraktet när det är så pass oklart om han ens kommer kunna spela.
Silly när det är på topp! Det är alltså jag som lyfter att kjellman är Timrås huvudspår för att ersätta kapanen. Och redan nu har han gått från huvudspår till helt klar till helt dött!
Älskar när allt är igång! 😁 även om det till 100% ligger sanning i att man är/var ute efter honom. Men det kan ju ändras på några dagar. Det går fort i hockey!
Olli Hahl: Det där är under all kritik. Och ett under att vi slutade topp 6 egentligen. Hur vi än vrider och vänder på det så var vi så framtunga på Forwardssidan som det målades upp på förhand.
Olli Hahl: tolv bacckmål totalt av timrå IK. Varav en inte ens var timrås back .. Samtidigt Brynäs första backpar. . Charles-Édouard D'Astous 12st Victor Söderström 9st Sjukt underbetyg till timrås backar alltså . Råder väl ingen tvekan om vad som måste förstärkas..
RunarUp: ” Jag vet att åtalet las ner. Enligt juridiken gjorde Brynäs inget fel, sen kan man ha lite olika syn på det moraliska i att låta honom spela under förundersökningen.
Jag tycker Brynäs-ledningens hantering där var ytterst tveksam.”
Så du tycker att Brynäs ledningen ska fatta ett eget beslut och straffa en individ som inte blivit dömd? Vad hände med att man är oskyldig tills motsatsen är bevisad?…. Vilket j-a trams, kliv ned från din höga häst, jag är övertygad om att alla klubbar hade agerat likadant i samma situation.
OlliJanne: Bättre än alla jävla odugliga finska backar dessutom en som kan skjuta slagskott och göra poäng över 30 poäng skoja man inte bort klart bästa backen i Modo fått några säsonger nu i SHL och vet vad som krävs
Apropå något helt annat. Passar inte Aagard som handen i handsken hos SKE? Filmare och allmänt barnslig i sitt uppförande precis som många andra i det laget. Inte på Broménivå såklart, men honom är det få som slår.
Synct: jag är lika less och besviken som du men vad är det för mening och vara supporter om du inte har en tro på laget och framtiden ? Ne dom blir svår att byta ut men det kanske är det som är meningen att inte fylla ut dom 2 med nya fixstjärnor och istället bygga så hela laget kan vara farligt framåt med poäng så det inte blir som nu att dom inte kliver fram när dom behövs som mest.
FrOllik: Jo, när krutröken lagt sig, så är jag trots allt beredd att ge Olli nästa säsong med. Att få sätta sin prägel på riktigt.
Det blir ju spännande att se vad som händer på juniorfronten med. Känslan är att vi kan locka till oss en och annan talang som vill komma till Timrås Gym och få chansen att spela under Jokinen, trots allt.
Oavsett hur vi känner kring Jokinens själva coachande.
Meen med det sagt. Nästa säsong måste vi ta kliv. Topp 6 är ett måste om vi skall ta dessa kliv, till att börja med.
Andersson: Yes. Är SSK:are resten av säsongen nu, har t.o.m en halsduk här hemma. Som dottern hittade på parkeringen utanför AXA 2017 när vi såg SSK-Timrå. Trevlig arena med grymt trevliga fans. Och dedikerade, äkta. Det är blod, svett, A-kassa, gråsten och misär som format dem. Skulle älska om de gick upp
Zäta75: Alltså jag tycker vi har så jävla mycket sparkapital. Wedin, Pettersson och barre är goda för 30 poäng vardera. Heiko kommer in i samma fack. Dahlén gör minst 35 poäng ett dåligt år. Eriksson, Lander och Walli gör 20 pinnar. Sagranden och Genborg måste ju ha stor chans att slå sig in.
Tycker vi har dugliga forwards för att inte behöva ta in något dyrt utifrån. Backsidan däremot... Vi måste ha en mästarback. Jag är villig att byta pengarna från mellanskillnaden från dom nya backarna+Hållander+Kapanen. För den slanten får till och med vi en Borgman
Supercoachen Olli som har tappat all pondus och ser bara trött och less ut. Noll jävla inspiration
Hållander kommer bli skeppad till AHL ungefär 15 min efter han landar i Pittsburgh.
Kapanen kommer definitivt inte ta en plats
Koivisto och Näkyvä var lika dåliga som dom på pappret var bra innan. Snacka om att mest vilja gå på semester.
Härföraren Lander ungefär lika mycket bett som en tandlös chihuahua
Trollgubben Wedin som mest trollar upp sig själv på läktaren
Jag orkar fan inte räkna upp resten. Hur fan kan man spela så jävla oinspirerat. Vi gav bort den här matchserien. Det var inte Frölunda som tog den, det var Timrå IK som gav bort det. Det gör mig förbannad!
Zappaholic: Någonstans måste man kunna ta en tackling också. Peterson skapar hela situationen själv. Lander åker rakt fram och Peterson flyttar överkroppen. Jag tycker inte det ska vara någonting alls egentligen. Det är en sjuka att vika undan överkroppen istället för att ta tacklingen. Där behöver det bli ett större ansvar för tacklingmottagaren.
tjobba: Nog för att Normann också är bra men Lasse är klasser bättre och chansen till vinst idag ökade iom det några procent. Däremot blir jag lite frågande till hur illa det egentligen är med Eriksson och Lundmark, tänker det är ju ändå en vinna eller försvinna match..
men nu jävlar kör vi. vi har spela bra hemma varje match hittills o ja tror på en semi mot brynäs. det kan fortfarande vara säsongen de hände som vi just nu befinner oss i :D väl mött kamrater
ps frölunda har haft så sjukt mycket flyt ville bara säga de ds
Rip Kirby: Laddar upp genom att be till hockeygudarna att de ger oss den framgång som vi så gärna vill ha alla hockeyälskande Timråiter. Det är fan på tiden att ni ger oss framgång nu gudar.
Sedan ber jag för att Lander kommer in med denna blick och att alla smäller på och skjuter mycket samt att det lossnar för förstakedjan. Då vinner vi ikväll.
Patrick Polly: De två första matcherna var han en av våra bästa tekare. Plus att han driver på sin kedja bra och har stått för en del svettiga brytningar och skapandet av chanser i offensiv zon.
Som går att jämföra med kalven Eisenmenger som var rätt dålig på att teka, rent av svag i närkamper givet sin storlek och dessutom sällan/aldrig fick spela pga att han var för dålig.
Jag tror på vinst ikväll. 4-2. sedan tror jag vi åker ner & vinner 7e avgörande matchen . Vi åker ner med trålen och rensar ur hela västkusten. 1-3. sista i tom kasse, Juel gör en monstermatch.
Jag hoppas, tror & vill att det är våran tur att få studsarna med oss nu. det förtjänar vi så in i helvete!
Det är denna tid på året man ska älska som supporter, själv lider jag nått oerhört.
Ja vi kan ju inte kräva av laget att dom ska tro om vi supporters inte ens tror på det hela. Med det sagt behöver man inte bli en lallande fåne, men dumt att ge upp på förhand. Analyser får man ta efter säsong/matcher.
Ikväll vill jag se att vi alla tror och vill se publiken stå upp i ”hela hallen kom igen Timrå” första 5!
Meduza: ”In-your-face” hockey är dock inte endast offensivt om jag får gissa. Det är ett mentalt synsätt över hela isen. Att agera på kropp för den som har pucken. Göra sig jobbig och kämpa för varje närkampssituation. Be a pain in your ass so to speak. Men här har vi flertal spelare (framförallt på backsidan) som istället tittat på eller petar lite bekvämt med klubban istället. Jag tror Olli upptäckte att Timrå inte har laget för den hockey han önskar spela och han har försökt ändra på det under säsongen. Men vissa spelare är fortfarande bekväma och Olli har problemet att han inte kan byta ut dom mot andra som visar den inställning som Olli önskar.
Olli har ju t.o.m. tittat på juniorsidan för att se om någon där kan konkurrera ut spelarna med minsta bra energi. Men uppenbarligen finns det ingen där heller.
Så det är inte så lätt för Olli.
Men i PP så tycker jag Olli har misslyckats. Det är under all kritik och hade det funnits ett väl inövat spelsystem i PP så hade det sett bättre ut. I år har det sätt väldigt oinspirerat ut och lite spontant spel från Timrå.