Hur jävla svårt ska det vara att hålla sig till den här tråden när det rör just silly season och hela den biten?
Noterar att inte alltför många tänker i banorna om en starkare centrallinje. En uttalad förstacenter, en offensiv andrecenter, Eriksson och Lander, samt Westfält därbakom. Det skulle iaf jag gärna vilja se.
Montén Python: försvinner Emil så måste absolut en producerande center in. Men sen har vi Lander och Eriksson, och som fjärde tycker jag absolut att Westfält platsar.
Zäta75: Alltså LaLeggia är nog en vattendelare deluxe här inne. Han har alltid varit bra på att göra poäng och denna säsong gör han sin bästa i SHL men sedan har vi det här med plus/minus...
Cobbel: Då kan vi till 100% räkna in honom. Det som hade kunnat leda till en brytning var nog om han själv önskat det. Jag hoppas och tror det finns mer att ta av.
Amir Miftakhov: Japp. Man får vara nöjd ändå med denna säsong med nygjorda raggmunkar med fläsk, lingonsylt och öl och kunna avnjuta ångestmatcher ikväll och Timrå är inte med
"Blir det så att Emil lämnar oss så måste vi fortsätta det här hårda arbetet. Det är ju två otroligt skickliga spelare, men de har tagit ganska mycket plats och jag menar, vi är ganska trygga med att det finns andra som kan kliva fram. Men just nu så är vi i det läget att vi håller på med en jakt och letar spelare."
Meningen "men de har tagit ganska mycket plats och jag menar, vi är ganska trygga med att det finns andra som kan kliva fram" gjorde mig lite illamående faktiskt. Hoppas inte att det blir någon budgetlösning nu bara..
Jag tror nog att Gath har högre kravställan på spelare, troligen lika hög kravställan som Jokinen med skillnaden att Gath kommer göra något åt situationen. Jag tror inte att han kommer spela dom som inte presterar utan tar upp spelare underifrån alternativt blir obekväm med styrelse och sportråd och kräver förstärkning. Han verkar inte vara den som får allt nerstoppat i halsen och sväljer.
Det känns så här på förhand riktigt bra med Gath, vi får hoppas att han inte blir Jokinen 2.0.
Tänker att vi hoppar tillbaka till denna tråd när vi pratar om nästa år.
Efter att ha lyssnat på Nubbens intervju samt med lite folk som är involverade i klubben så är känslan att Zäta och Emil styr denna skuta framåt, med Nubben som någon som sköter dialogen med media osv.
Jag hoppas verkligen att vi bryter flera kontrakt inför nästa år, men tror tyvärr att det blir max 1-2 st som bryts. Det är som Nubben säger att det är ju faktiskt två parter som ska komma överens.
Om man får drömma sig bort så hoppas jag att vi klipper med Lilja, Westfält, MPS och Svensson.
Tänker mig något liknande nedan.
Genborg - NY - NY Wedin - Eriksson - Hartmann Heikkinen - Lander - Lundmark/Walli NY - Levinsson - Lundmark/Walli Därth/Sörbrand/Annerstedt
Förmodligen så kan vi dock räkna med att minst 2 st av Lilja, Westfält eller MPS klipper platsen i fjärde och 13:e platsen tyvärr.
Jag tillhör en av dom få som ändå ser något i Heikkinen, Forsmark och Hardegård. Jag tror bara att årets säsong vaskades bort för dom tyvärr.
Heikkinen som inte riktigt fick chansen med någon av toppspelarna utan fick dras med blysänke 1 och 2 i Lilja och Westfält under stora delar av säsongen. Tycker mig ändå se att det finns något rivigt där, med bra fart under skridskorna oftast. Att Gath hade honom i Kristianstad tidigare är positivt.
Forsmark ser jag väl egentligen som sista chansen nu litegrann. Intentionerna finns ju där, han behöver ”bara” få till det med sin seriositet är känslan. Han ser liksom trött ut väldigt ofta, kanske att det är det som ligger honom i fatet?
Hardegård vet vi allihopa vad han kan. Säsongen började ju starkt ändå, fram tills den där ödesdigra benbrottsskadan i foten. Därefter så blev det ju inte.. så bra tyvärr. Men det känns som att den kom väldigt olägligt sett till tiden på året, samt att vi efter hans skada gick som ett oerhört blysänke i spelet och tabellen och då fick han bära hundhuvudet då han ändå skulle vara vår ledande back, vilket han inte var när det blåste emot. Jag tror ändå att det finns där någonstans.
Jaaa, det blir en spännande silly season i alla fall. Milt sagt! Nu vill man ju bara börja höra lite smaskiga rykten.
Tycker det är lite intressant att Z får vara den som uttalar sig i pressmeddelandet. Kanske jag som läser in för mycket i det men inte har han väl fått en sådan roll tidigare?
Smörgåsen : Madhawk hintade ju för några veckor sedan i podden att det fanns några spelare i Timrå som inte var helt nöjda med hur deras roll blivit under året som skulle kunna överväga att bryta för att gå någon annanstans.
Heikkinen, Lilja och ev. Westfält kommer direkt på tanke.
ja vill hoppas o tro att den bruna filten som nu dras över säsongen när vår största genom alla tider lämnade #54, en dag tittas tillbaka på o man minns de som han mer eller mindre på egen hand höll oss kvar så vi kunde etablera oss ytterligare .
de skulle ge hans sanslösa insats denna säsong den betydelse den förtjänar
jk: Vadå solklara favoriter att åka ut ? Varken AIK Björklöven Modo Södertälje kommer ha ett sämre lag än Timrå snarare bättre om någon av de går upp finns mycket mera handlingskraft hos de föreningarna. Kommer ihåg hur det lät när Djurgården gick de skulle vara chanslösa mm. Timrå är just nu ett mitten lag i hockey allsvenskan med nuvarande lag behöver minst 5 spelare av hög kvalitet inte några flera idiot värvningar ala Lilja Heikkinen Levinsson Westfält sen Dahlen och kanske Pettersson Genborg borta på det då kan man lämna WO nästa säsong då man vet vem som är ansvarig för trupp bygget kompisarnas kompisarnas heja heja
Patrick Polly: Om det stämmer med lönen så är det ju bingo för Timrå att tappa honom i detta skede. Med en säsong kvar på kontraktet och att det förmodat har stigit sen första säsongerna.
Då kan vi omförhandla ner till ett billigare kontrakt när han vänder hem. Och så har han ju tjänat in lite cash i Schweiz nått år på det.
Puckat: yeah det är faktiskt inte nattsvart iom att man får större möjlighet för en re-tool.
Sen kan man ju missa på ersättarna helt och hållet men det tar vi då. Sportrådet är ju redan fullt medvetna om att man måste leta på högsta hyllan för ersättare av Dahlén.
Tror knappast detta komma som en nyhet för Nubben och sportrådet. Att det kommer ut så kort efter vårt uttåg talar för att det varit klart en tid, men inte publikt bara.
Ahpl: Den tanken lär säkerligen finnas, det har hänt förr när det synkat med att A-laget är färdigspelade tidigt. EP40, Dalle och Lööke var nere en sväng och torskade en semifinal minns jag. Även Strålman och Regin var nere och hade fullständig lekstuga.
Knylan: Nubben hade sin tid för 20 år sedan obegripligt att han inte fatta att han inte hänger med längre. Klart som fan Jokinen Kapanen drog när han börja lägga sig i mer o mer bara svammel inavel tänk skylla på de är ansvarig inte fan har Kapanen suttit och rulla tummarna han agerade med spelare men kompisar går före sponsorer supportrar blir ett jäkla tapp där bara en liten kompis klubb som låter skiten rulla på Backlund Nubben Emil Berglund Nordgren mm kompisar och hitta på jobb och kasta bort pengar på. MEN FRÖLUNDA HV AGERA OCH INSÅG SKRÄPET
Karlsson74: Som jag förstod det så var det första säsongen som man inte hann lösa skola åt dottern. Men det var löst och klart till denna säsong, vilket jag har för mig att Nubben eller nån annan har uttalat sig om. Men att Jokinen valde att lämna ändå, då frugan verkade ångrat sig och inte ville flytta hit.
sargad: Så tragiskt bara. Jag lovar att tifogruppen gjort ett tifo som innehållit både Jonte och Boyce igår. Om vi bara visste. Jonte är Jonte. Men Boyce har varit så viktigt genom åren, att få spelare som Jonte att komma in och känna sig hemma. Jag vågar lova att han absolut hade velat haft med Boyce på ett hörn.
Men nånstans hade jag det på känn. Redan När TS slängde in Boyce i första bytet med Dahlén och EP, istället för Genborg.