{469}: Det roliga är ju att det inte är Hallam som är förbundskapten i Beijer, han är ju med 4-nations gänget som kör igång nästa vecka. Det är Magnus Hävelid som styr skutan.
ja va ju avfärdande till att nå nytt skulle komma iom eisenmengers exit men ha fått höra att de kanske visst är nått på väg in ? ha inga namn men att nått är på gång. va skulle de kunna va?
Biljetter till alla bortasektioner hittar man på tikare.se/biljetter Vi arrar dock resor till både Rögle och Malmö nästa vecka, buss är hyrd och vi vill verkligen försöka mobilisera till ett bra stöd på bortastå! Det går dock lite trögt med anmälningarna så tipsa gärna dom ni känner som bor i Göteborg/Halland/Skåne att man kan resa till matcherna med oss. Malmö borta en lördag från Göteborg är en kanonresa, 500kr, lägg på 150kr och du har plats även till Ängelholm på torsdag. Ink matchbiljetter.
OlliOlla: Tre kronor av idag är ju bara en sponsorlek. Turneringarna fylls med haldana SHL spelare för att kunna genomföra turneringarna och få in pengar till svenska hockeyförbundet. Bara att ta exemplet att Brynäs inte har en enda spelare med. Alla tackar nej. Jag menar, ta ut Dahlen, Wedin och Hartmann till landslaget?.....man vet inte om man ska skratta eller gråta. Väljer att inte gå in på ovan nämnda spelares brister som borde hålla dem låångt borta från ett svenskt landslag. Pajasturneringar de Lux!
Finns ingen sportslig bärighet i dessa turneringar över huvud taget.
{469}: Ja svårt att förstå att OJ fått stå över och tysken istället fått spela. Och senaste tiden borde han definitivt fått spela mer tycker jag när det vart så knackigt och då speciellt som Timrå ska vilja haft han två år till.
Kan ju vara så att de fått indikationer att han inte blir kvar och därav väldigt lite speltid.
Men speed och hårt jobb har han i alla fall men tyvärr ineffektiv och kanske inte bästa spelsinnet men är ju bara 21 år så kan nog åtminstone bli en bra 3:e lina spelare i SHL vad det lider.
Ska ju definitivt som sagt vara före tysken och kan utan problem ersätta de I fjärde femman så jag hoppas han åtminstone nu får fler chanser att visa upp sig här framöver.
Meduza: Det är lite synd att det aldrig riktigt vill släppa för grabben. Viljan att lyckas finns där. Han är väl kännd som en av dom som tränar hårdast på försäsongen och har bäst värden på diverse tester. Sen att han är från Njurunda gör ju att man bara önskar att han ska lyckas. Men nu har det gått flera säsonger och skulle han slå igenom på denna nivå borde det ha gjorts vid det här laget. Blir troligen antingen en roll i en 3e, 4e lina i SHL eller möjligtvis en 2a, 3e lina i HA, men han har ju även provat en sväng i HA utan att göra större avtryck... tyvärr
Olli Nomadinen : Timrå är definitivt bättre än föregående år, både på papper och på plan. Dock är man som supporter (inklusive mig) ofta ett offer av recency bias. När detta vänder nu efter uppehållet med några vinster så kommer det bytas tillbaka till ollibilder här etc och med all rätt börja skrikas efter SM-GÖLD!!
EFTER uppehållet så sticker vi till Skåne! 2 resor och målet är att vara minst 9 pers på resp. resa, det finns möjlighet till fler platser! Tors & lör, kmr bli svinkul! Nu stöttar vi grabbarna in i det sista och siktar på tredjeplatsen i tabellen! Boka din plats nedan:
Kramer: Klagandet på Johansson kommer nog för att om man inte gör särskilt mycket mål framåt så blir det VÄLDIGT mycket svårare att vinna om man också släpper in för billiga mål bakåt.
Av alla 4 Luleåmål så är ju inget av dem otagbara och första och sista är ju rena tavlor.
Joslan00: den enda skuggan ska falla på är Jokinen. Att han inte ser att Dahléns kedja blir fast i egen zon i långa stunder, inte kan skapa press nån längre stund i offensiv zon osv. Dalle är inte en allround-spelare, tycker det är fel att använda honom som en sådan. Han ska spela PP och bytas in vid teckningar i offensiv zon osv. han ska inte spela 20-22 minuter per match.
Hanzl var en allround, EP är en allround, Hållander är en allround, dalle är det inte.
Timrå blir så klart inte bättre utan honom men vi får ett enklare spel när han inte är med och tvingas spela en hockey som han inte är skapt för.
{469}: Sen har det ju blivit så smärtsamt tydligt att JJ har en stor svaghet och det är höga skott på plockhandssidan. Man kan se att motståndarna försöker utnyttja det här. Juel har ingen riktigt uppenbar svaghet.
Olli Nomadinen : Det går ju liksom inte att blunda för det längre. Juel har varit fenomenal på att rädda oss i matcher där vi inte alls förtjänat en vinst.
Vågar sträcka mig mot att han varit vår "Högberg" , där han skall stå så mycket han bara orkar. Han har dessutom visat i Oskarshamn att han är som bäst när han får stå mycket. Ett bra psyke att kunna bära upp en bristande defensiv i Oskars med.
Tom Topp: Tycker det är en stor skillnad hos Juel. Han är väldigt duktig och aktiv på att försöka få sikte på pucken i skymning. Sällan jag är orolig i onödan när Juel står faktiskt. Ruskigt reaktionssnabb på det.
Däremot kommer jag ofta på mig att vara nervös så fort det slängs skott med täck mot JJ.
Karlsson74: Ja uppehåll nu är väl precis vad det här laget behöver och omstarten ser på förhand ganska lämplig ut.
Annars, jävlar vad man garvat åt Modo och Karlin men jävlar vilken fet dumstrut det är på det f.n. Jämte Brynäs är Modo det lag jag är mest imponerad av här och nu, deras fågel Fenix-imitation är verkligen anmärkningsvärd
JonteD: ”att passa o göra mål när han har chansen” de värdelösa flippassen Dahlen åstadkommit senaste matcherna är sämre än en Div3 spelare. Dålig fart, rullande puck, försök genom 12 ben. Misslyckat och pucktapp ur offensiv zon. Han är riktigt riktigt dålig just nu.
Karlsson74: För egen del så är jag inte i fas med nått kicka Jokinen känslor. Men han bör precis som laget under detta uppehåll rannsaka sig själv. Är han beredd att göra vad som krävs för att vända detta? Kanske frångå viss stolthet och ändra på detaljer som inte funkar etc? Skrota allt vad det heter med tankarna kring målvaktsval. Juel skall stå så mycket han bara orkar nu resterande del av serien.
Som vi säger, rötterna blir starka när det blåser. Fortfarande allt i våra egna händer för att sluta topp 6. Men nu är det slutgullat.
Vad är fel? Hur kan man prestera så här om alla tycker allt är helt fantastiskt? Hur kan Timrå lägga så mycket pengar på spelare, som säsong efter säsong har så sjukt låg nivå? Varför brinner det inte i ögonen hos någon? Vart är viljan? Varför ser det ut som om att ingen bryr sig?
Imponerande att gå mot 6 raka förluster. Men detta är en coachningförlust. JJ i mål är hål i huvudet när vi har 5 raka förluster och måste vända trenden.
Ytterligare en oroväckande faktor är ju att Timrå inte en (!) enda gång lyckats vända ett underläge inför tredje till seger. Rätt anmärkningsvärt. Och ett tydligt tecken på att det här med att vända matchbilder inte är Jokinens starkaste kort i rockärmen. Däremot vänds det obehagligt ofta åt andra hållet.
Nu ska vi inte spåra ur här, men Jokinen har en hel del att bevisa. Nu har vi värvat två nya backar, fått hem OK, en ny fjärdecenter...men spelet blir bara mesigare och mesigare. Synnerligen oangenämt.
Cobbel: Hur butter och gubbsur jag än är. Så landar jag nog ändå nånstans att "strukturen" i defensiven är rätt bra, plus fenomenalt målvaktsspel av både JJ och Juel givetvis.
Det är trots allt en bra grund att stå på. Sen gäller det snabbt att hitta självförtroendet igen. Då lär vi sitta här och hylla Jokinen igen.
Nisse1: Du vet väl att vi har två spelare som har legat på topp 5 i poängligan nästan hela säsongen? Och det där är ju som att säga "Utan Brynäs offensiv hade de varit på kvalplats nu"
Målvakterna är en del av spelet i hockey. Nu gasar vi mot tredjeplatsen! Hållander 5 poäng nästa match!
Men Hartmann, Lundmark, Pääjärvi, Walli, Svensson, Koivisto, Eronen och Pilö! Köp rollerna! Ni är inga jävla Crosby, McDavids eller Erik Karlssons! Ni måste kunna fila på lite! Vara lite jävla obekväma och störa motståndarna satans fokus någon satans gång! Sådana här matcher där vi inte vinner några jävla dueller för motståndaren är mer påslagen större och starkare då måste man vrida lite med fokuset för motståndaren!
Varenda avblåsning är en chans att krypa under skinnet!
En extra lite knuff! Ett hånflin och uppmuntrande ord!
Att vara duktiga förlorare är ju inte svinkul!
KÖP ROLLERNA OCH AGERA FÖR VARANDRA PÅ ISEN OCH I BÅSET!
Nät det går så här tungt över en längre tid undrar man ju om det har gått mycket förkylning/flunsan eller om det är något utanför isen som skaver. Såg inte om nån har koll på var Oliver Johansson är?
Villervalla: Bara jämför hur de åker in i vår zon, vi blir helt jävla sönderåkta och så dålig är vi inte på grillorna. Sen 41an, längesen man såg en spelare inte vilja vara här så mycket som han inte vill… bara avsluta samarbetet asså
Wedda varvade in i kedjan med Boyce och grabbarna. Kanske kan han komma igång om han får spela lite i en kedja som inte förväntas producera(även om han såklart inte ska spela där egentligen), ner med axlarna lite och bara gasa. För att sedan skicka upp honom i hierarkin. Sen om det är rätt, vettefan, det får väl tiden utvisa.
Zäta75: och Kirby. Varför talar ni för alla vad vi är intresserade av? Två tycker olika och det blir ”ointressant” och ”sandlåda”. Läser heller detta småbråk än 3000inlägg och måluppdateringar i liveformat från hockeyallsvenskan.
Vill minnas att Hållander hade lite mer fart och tordes utmana om insida oftare tidigare under säsongen.
Det kan väl vara lite olika saker som ligger bakom det här…
Någon skavank som spökar lite? När det gäller de snabbaste lirarna i SHL, som Hållander ändå tillhör, behövs inte mycket till skavsår för att tempot blir samma som index för SHL…
Med det kan jag tänka mig att viss osäkerhet uppstår. Sedan talar Olli och Lander m.fl. om att spela disciplinerat och inte bjuda på något onödigt.
Ett sådant mantra kan absolut bidra till att minska initiativ i anfallen.
I Hållanders fall så har det blivit lite väl mycket felpassningar i speluppbyggnadsfaserna och för mig andas det nervositet. Känslan är väl att det är nerver som behöver släppa för att farten ska komma åter hos många av våra offensivt viktiga pjäser.
Små marginaler! Hitta verktygen!
I övrigt blir vi lite väl hårda mot varandra i forumet när vi torskar! Det visar väl på våra nerver…
jhnd91 och {10718}: Den här dialogen har från första raden varit fullkomligt ointressant för alla andra utom er två att ta del av. Varför gör ni oss alla andra inte tjänsten att bespara oss ytterligare av detta dravel? Alternativen finns redan. Antingen brev eller bubblor. Välj själva 👍 Men låt oss för helvete slippa läsa mer av den här skiten som i alla fall jag skiter fullständigt vem som har rätt eller fel??
Har suttit på ett försenat tåg hela dagen och tänker att det ska bli gött med lite hockey när man kommer hem…
Det var ju kul i 10 min…
Sedan sker samma sak som hänt de 7 senaste matcherna!
Energin går ur som ett gammalt sönderladdat nokiabatteri!
Tycker publiken är låg med…
Men det kan vara ljudinställningar hos tv4 med.
Lojt.
Rögle var bättre sett till 60 min.
Bättre fysik bättre passningar (särskilt i egen zon)
Bättre på att ta pucken till vårt mål med fara.
Ett par saker:
Pilö får pucken på en vunnen tek i anfallszonen. Vi har sett det här spelet en miljard gånger nu… istället för att trycka in puckjäveln mot mål så glider man ner längs sargen. Det har man då gjort vaaaaaaarenda jävla gång i dessa lägen… Sååååååå satans lättläst! Lite kamp där och Wedin hamnar med betonggrillor på blå som back. Rundad på en hundradel av en sekund. 0-1
Strax under 5 min kvar.
Pucken i anfallszon rätt bra kontroll. Då sätter man igång och spelar runt puckjäveln för att verkligen visa alla hur viktigt det är att låta motståndare samla sig i sitt försvarspel innan man tar ett oskymt avslut… Dom pratar om att vårda pucken i anfallen men när inget mål gjorts på länge av Timrå IK och man ligger under jaaaa då kanske man ska nypa till lite oftare…
PP det ska passas och passas och passas och passas… Januari 2025 månaden då ingen Timråspelare vill bli målskytt och ALLA Timråspelare vill göra ASS…
Kära någon! Räta upp spelet! Skjut för att göra mål! Sluta vårda pucken i anfallszonen när det är sönderläst! BRYT MÖNSTRET VISA VILJA!!!
Jag lider med våra landslagspelare för det är ingen av dom undantaget Kapanen som är godkänd idag. Dahlén är verkligen inte vän med pucken nu. Det hoppar över hans klubba 90% av de gånger han får den.
Hållanders passningspel är uruselt nu till och med lite sämre än laget generellt och det är INTE bra passningspel i Timrå eftersom man inte gör sig spelbar utan puck…
Mörker mörker mörker!
Grattis Rögle! Bra spelat!
Visst var det en diving när Hållander åkte för highsticking i anfallszonen?
Vargher85: Kan vi som kollektiv SNÄLLA sluta upp med den här förbannade mysiga nöjdheten?
JA, vi är ett topplag. JA, vi har spelat bra under säsongen. JA, man hade gladeligen tagit femteplats efter 38 matcher på förhand.
MEN, Vårt spel är extremt ojämnt. Vår lägstanivå är närmast patetisk. Vår spets försvinner på tok för ofta. Vi hittar vägar att förlora även om vi är bättre än motståndet. Just nu har vi fyra förluster, och två matcher som på förhand är BETYDLIGT svårare än ALLA av de 4 matcherna vi förlorat i rad redan nu.
Vem vet hur vi ligger till när februari är slut. Vi kanske är på plats 3 igen?
Men just nu. I denna stunden. Finns det tyvärr INGET att glädjas åt som timråsupporter. Faktum är att det är läge att hålla koll nedåt i tabellen eftersom att två till torsk i rad så är man inte bara mosade mentalt, men kanske också utanför topp 6 (går ju inte rent matematiskt, men som följd)
Vi är INTE en storklubb, vi alla VET att vi inte kan sitta och hoppas på SM-guld varje år. Men nog fan ska vi ändå hålla våra spelare till en viss standard och förvänta oss att de som vi betalar hiskeligt höga löner till ska kunna prestera någolunda ishockey för oss.