1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608438 inlägg · 6214 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2026-01-24
Nu känns det ganska lugnt.

Söderöver: Men Da'n såt'en igen YEEEEEZZZZZ Jooooonnntte!!!!!!!🤣🤣🤣😂🇱🇸🇱🇸🇱🇸🇱🇸

Juel läser det där så bra!!!!

Dags för blockering!

Check!

Bra Tim!!!!

She: Vilken räddning! Kan vi köra Juel ett tag nu?

{11149}: Komik med Kapten i FBK i studion. Återigen, vad var tanken där? 😅🙃

Vargher85: Jag är nöjd. Lundmark är en kille vi kan bygga på länge. Har redan klubbhjärta och står framför mål, stark i sargspelet. Så värdefull! Fortsätt spela nu i tredje och var beredd på ännu mer fulspel.

Skrev att "det var också en start " efter första 10 i första perioden...;-(

Må ju då nu i rättvisans namn skriva att det där var ju ett sätt att ro i land en andraperre :-)

Såg att Linus Eriksson fick assist på 4-2 men det var väl Didde som slängde sig och räddade kvar pucken i o-zone? Men Linus hade gjort ett monsterbyte strax innan så inte fel i sak att han fick en assist.

Jadu: Linus, Freij och Genborg inne samtidigt i PP. Vackert!

Manderville: Fakking underbart! Göra 4 mål i andra. Mot FBK. Jävla magi.

Simmalugnt: Nu är det Juelafton

SKÄGGET löser biffen!!!

k1m: Lander revansch !!

Söderöver: otroligt synd att när vi äääääntligen får vara huvudmatch på "vanliga" fyran så blir det såhär.
Hoppas verkligen vi kan steppa upp och vända det här när vi nu möter ett av fyrans favoritlag på bästa sändningstid.

Bra Freij!

Anfall i slottet inte i sargen.

Adam Johansson står för rikets vassaste journalistiska inslaget sedan Josefsson i valstugorna!

Wow!

Adam, hur tror du det hade sett ut om FBK blev måltavla för domares minipenissyndrom?

Hur många minuter har pettersson fått för sina helt hjärnslöa slashingar?

Zåsse klubban: Mina herrar, det är en startuppställning, inte ett facit på hur allt kommer matchas.

Villervalla: dessutom har vi 12 ordinarie fw’s och 7 backar. Låt junisarna få speltid i sin serie ist för att spela 2min och nöta bänk för att det ev kan komma en skada. Bra signal till truppen ”det är ni som ska göra det nu”

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: ja jag vet vem vilka som ersätter Dahlen fast jag har lovat att inte säga något till berörda. .även lovat nubbs. Kan säga så mycket att det inte är ty rattie eller Emil pettersson iaf. 🙄 men inte me än så ..Nä ni får spekulera vidare och när det äntligen officiellt släpps namnens så säger ja bara. Ja det där har jag vetat sen i januari . ☝️😂
Trovärdigt. .nä knappast..

Rödovit : jag vet att Timrå söker spelare som är redo till säsongen 29/30. Så nu kan du spekulera.

Rip Kirby: Passande ändå att modos forum har en bild på titanic i modofärger som sjunker .....

Vargher85: det finns ju ingen ledare i laget. Dom flesta vill ju glida runt och plocka in månadslönen!

Vargher85: modos hockeysnack vill skeppa Freddan va redan.

H. Träff mål mot Troja efter 1.14

Montén Python: Jönsson lär nog tacka nej, är väl inte fint eller rikt nog. Tror jag avstår om jag får välja också

Montén Python: blir det Karlin köper jag inget årskort nästa säsong! Jag löser nog inte ens medlemskortet! Men jag tror att han tar över AIK. Dom verkar missnöjda med sin nuvarande.

Rallarn: 1. Timrå ville ha förändring senast. Då har Ante gjort sitt i Timrå även framåt.
2. Kan aldrig tro att Ante är intresserad att komma tillbaka. Han var ruskigt besviken när han lämnade.
3. Med en ny tränare utifrån, utan kopplingar till söner och bekanta i laget, är man friare att röra om i truppen och bland ass. coacher. Minst två spelarkontrakt bör avbrytas, och minst en ass. coach bör plockas bort. Gärna en materialare också.

Nisse på Mon or: vad sponsorerna lägger vet jag ej men jag vet att jag kommer bli ruinerad på webbshopen ska släppa så här jävla snygga hoodies till så höga priser.

899 kr för en hoodie känns jävligt drygt men denna var så snygg så den här idioten har de lyckats lura i a f

Ge mig Viktor Tuurala nu Nubben! Roger Forsberg kan följa med på köpet så behåller vi Madsen. Tränartrion 26/27: HT: Tuurala AT: Forsberg PC (Players coach) Madsen.

Forsbergs inflytande och assisterande tränarroll i Kalmar pratas det väldigt lite om, otroligt omtyckt av spelarna. Dalles granne!

Pucken: Timrå fick en ny Brons-sponsor i dag.

Tom Topp: Och för att fixa anti-jinxen åt oss här nu då.

Jag önskar av hela mitt hjärta att antingen Montén, Stråhle eller Karlin kommer och tränar vårt kära Timrå. De skulle vara vår bästa fit någonsin i tränarbåset. Ser bara succé och framgångar med dem.

Redax 2: När man läser hennes CV så känns det som en oerhört bra rekrytering! Må hon bli långvarig bara!

Nisse på Mon or:
Filander? Han har haft 3 jobb som HC på seniornivå, fått sparken från två och lämnat ett efter degradering.
Inget vidare tracking record.

Vill ha T. Samuelsson kvar en säsong till men
annars som följer;

Vad hindar Timrå från att plocka in Fillander redan nu och jobba bredvid T.S? efter säsong kan Fillander ta över, T.S åka hem och en ass. coach inte förlängas med.

M. Karlin, nej tack. Håll distans mot MoDo.

K.Östman, nej tack. Känns old scool.

M.Fillander, 3eval kanske störst chans av top 3.

A. Karlsson, Timrå ville ha nåt nytt förra gången. Räcker så. Tror inte att han skulle vara intresserad heller.

V. Stråle, fick inte ordning på Björklöven trots stark trupp år efter år.

H.Stridh, 1aval. Följer säkert med Bulan.

V. Tuurala, 2aval. Kan vilja följa Kalmar upp denna eller nästa säsong.

T. Montén, ett fiasko i Timrå räcker.
Även fiaskon i DIF och HV.

J.Jönsson, dödgrävarhockey, stenansikte. Osympatisk.

D. Karlunden, vad har han uträttat som ass. coach ? Skulle snarare inte förlänga kontraktet.

JonteD: Fågekhålka 😳😳😳
Uppladdat:

500x0-20260109212522.jpg

JonteD: Måste bara få tillföra: HEJA ÖIK!!!

Andersson: Freddan är sur...hehe

Sv: Silly Season 2026-27
Wedin – Målet är att jag ska vara tillbaka efter uppehållet i februari och kan spela från start då. Jag har också en personlig målsättning att jag ska kunna ta mig tillbaka snabbare än så. Vi får se hur det känns.

Weddas tidslinje verkar alltså vara efter OS, kommer smaka gott att få tillbaka honom

Smörgåsen : Om Hallquisth och Barkemo är Nässén och Pilös ersättare så borde det ju blir en jävla bra slant över att lägga på en "riktig" back

Synct: Först är Monten en bra tränare och sen har Frölunda ett dåligt grundspel. Vad är härnäst? HS är ett lugnt och sansat hockeyforum vid förlust?

Förlänger inte Tommy förutsätter jag att man jagar Viktor Tuurala från Kalmar. Otroligt spännande coach.

Nisse på Mon or: Hallquisth klar
Uppladdat:

500x0-img0402.png

Gällande kontraktssituationen på våra forwards kommande säsong så blir jag inte värst orolig. I dagens hockey är kontrakt knappt värt någonting ändå. Man kan byta spelare hejvilt samt riva kontrakt utan problem.

En opopulär åsikt som jag har är att jag vill ha kvar Pääjärvi en säsong till. Nästa säsong blir nog hans sista innan han lägger skridskorna på hyllan och det kan betyda extremt mycket för laget i hur han då kommer försöka avsluta på topp. Lite samma för Skägget också. Ett önsketänkande och ett "happy-ending" som man vill se.

Boyce kan jag ändå tänka mig skulle kunna gå in i en roll som assisterande sportchef kommande säsong, och där tror jag han är klippt och skuren för den rollen.

Dahlén försvinner trots kontrakt, men det kan även andra göra. Lever man inte upp till den förväntning man haft så kan man vara på en tunn tråd och man kan bli entledigad och ombedd att söka nytt. Även Nubben kan sånt. Jag tänker då på Westfält och Lilja främst där. Levinsson tycker jag ändå ligger lite på gränsen till flopp, men hos han ser man ändå lite potential att kunna växa ut mer. Det är just det fysiska han behöver utveckla.

Vi behöver minst två "superspets" efter Dahléns exit där vi realistiskt kan räkna in minst 0,85p per match.
Jag tänker då:
Nyförvärv 1: 44p
Nyförvärv 2: 39p
Wedin (hoppas): 37p
Pettersson: 34p
Genborg: 34p

Det är liksom toppen av våran poängliga kommande säsong om jag själv får vara realistisk.
Dessa nyförvärv får gärna vara Henrik Borgström (center) och nån från AHL som faktiskt varit väldigt nära på att slå sig in i NHL, men som behöver ett nytt omtag.

solbacken: Jag hoppas detta är Ironi, annars måste jag ifrågasätta din mentala status. :-)

Jag slår ett slag för Modano som huvudtränare. Inga handväskor på isen,.

Andersson: Jag har öjebjo som solklar etta bland mina kandidater. Eller ja, dom eller Clöbben spelar ingen roll, man skulle gapskratta sig t.o.m hesare än när modo åkte ur nu senast för vilken gång i ordningen..

Bobby Hahl: Äh, ge han lite tid.
Kan ju säkert känna rejäl revanschlusta gentemot HåVää efter behandlingen där.
De verkar ju ha 4 målvakter på kontakt förutom Dichow.

Tom Topp: Ja Dichow känns rätt svårplacerad.

Men lär ju besitta ett rätt starkt psyke med allt som varit kring honom senaste säsongerna.

Som du säger har det ju varit rätt mycket upp och ner.
Men kanske kan hitta stabiliteten i ett hyffsat solitt försvar!

Karlsson74: upplever honom som ojämn. Men han är bara 25 så han borde ha stor utvecklingspotential!

Rallarn: Vore ju max flyt i s f att Dalle åker på en lättare skada och vi inte har match förrän lördag så han hinner repa sig. Vilket jävla konstigt spelschema förresten

Rico01: någonstans hoppas man ju att Dahléns frånvaro ska bli som en väckarklocka för de andra och att någon inspireras att kliva fram... eller så får det bli som du säger att JJ/Juel får spika igen och vi får vinna med 1-0 eller 2-1