1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589889 inlägg · 6217 ämnen

HV 71 - Timrå IK 2013-01-05

1546684 · » Till forumet

Sv: HV 71 - Timrå IK 2013-01-05
Mackelito: Först och främst; NHL går igång, fy fan vad underbart! Det gör KS bra mycket intressantare för vår del.

Ang. omstart i AS vill jag reservera mig lite mot tidigare inlägg. Eller kanske snarare förtydliga. Åker vi ner känner jag ungefär samma oro som det sargad uttryckte, dvs har vi verkligen resurser att satsa uppåt igen omgående? För i slutändan håller jag hellre på ett bottenlag i ES än ett dito i AS....Men det är lite pest eller kolera över det. Stabilt topplag i AS med ständigt hugg på ES, ja hellre det än årligen återkommande slagpåse i ES.

Just nu har vi en topp 6-kostym för AS men den lär vi nog inte få behålla när resurserna iom degradering minskas kraftigt. Och då är det nog bättre vid närmare eftertanke om vi lyckas gneta oss kvar och hoppas att det vänder lite ekonomiskt så att nya tag kan tas utifrån en ES-grund. En gameplan för det kan vara att göra som ledningen gör nu, även om det är ett högt spel. Dvs äventyra ekonomin minimalt med hopp om klarad KS för att sedan gå fram med lite större muskler i nästa silly.

Å andra sidan innebär fortsatt kräftgång minskade publikintäkter...men svindyra mitt i säsongenvärvningar är nog ändå ett värre hasardspel. Det enda man kan vara övertygad om då är att de kommer kosta fläsk, några garantier för sportslig succé finns ju aldrig....

Redigerad kommentar

Kommentera

hubbenorlen: den där timrå supportern vädrade gammal avsky mot kolan... Tyvär känns det som om kolan vann omgången..

Men att chippsey chips ens orkar sitta på twitter o tjafsa med killen om sina 4 följare säger en del om honom med...

Skönt att Jonte som har blivit ganska snäll på äldre dagar (frånsett tollefsen) ändå lyckades han sätta kolan i snyft mode i båset... Det är fint på ett makabert sätt...

Superkolan har lyckats med stordåd hittills i sin magnifika karriär... 51p i ahl och ändå lyckas han inte ens få byta om till en match i nhl... Någon såg något hos karatärstarkaste kolan redan där alltså?

Sedan matade han på med att som en offensiv pp back gör ett poäng mindre än hedman gjorde åt oss i fjol... I håve. Med de spelare han lirade ihop med där borde han lyckats göra 12 poäng till under fjolåret. (en dietist för lite?)
Kolan är en sopa som verkar se dig själv som bra... Han dräller med pucken och har stora problem med alt på isen när det går undan...

Hoppas timrå kan lyckas slå hv under den här säsongen... O om så sker hoppas jag att alla som håller på timrå o har twitter kan skriva direkt till kolan: skönt att kolan förlorade. Don efter person.
Kommentera

Mackelito: Nä, DIF har ju inte direkt övertygat, ännu iaf - men kanske börjar de skramla igång nu?

Det lilla jag zappade in på er match igår, tyckte jag ändå de var i HV's zon rätt mycket, men den där snipern saknas, som ska peta in den. Långt ifrån utspelade av HV.  Men KS kan ju bli ett enormt getingbo, om ni nu hamnar där.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Håller snart med mikenomad, vi mår bäst av att vara i AS några år - förhoppningsvis som topplag.

OM vi åker ut hoppas jag inte att vi gör som DIF och förlänger med så många gamlingar som möjligt. Då ska det vara ett nybygge, satsningar måste göras så att vi får bättre juniorverksamhet, det är så man bygger ett lag för framtiden. Kolla bara på SAIK o BIF.

Sjunker skeppet hoppas jag att alla fega kryp till spelare hoppar överbord o aldrig återvänder, Vi behöver NYTT virke, att satsa på gamla föredettingar med koplling till TIK har varit en FET missräkning.
Kommentera

Dream Team: "Klart det är extra roligt att vinna mot sitt förra lag".
Hur många gånger har man inte hört den repliken från en hockeyspelare?
I det här fallet ligger nog problemet i det sargade självförtroendet hos vår kära medsupporter.
Kommentera

superfalle: In med modano i båset, sm guld sm guld sm guuuuuuuuuld!!!!!!!
Kommentera

Modano: ja . Han är verkligen den klarast lysande sopan .
Kommentera

lungan: Ha ha du glömnde största sopan "kristinacrippe" som även blir rädd i damhockyligan om det blir fysiskt spel.
Kommentera

lungan: Rätta mig om jag har fel men kostar det inte en bra slant att lösa ut kontrakten också? Klubben måste väl betala den återstående summan som står i kontraktet? Annars känns det som något som skulle ha gjorts med Hagos efter hans praktprestationer förra säsongen.
Kommentera

Blizzard: Om man sparkar 5 spelare och värvar några offensiva förmågor för dessa stålar och sedan fyller på med juniorer så kan Timrå göra förändringar i truppen. Hur svårt ska de vara.

Ta tjuren vid hornen och sparka Larsson, Friberg, Hagos, Lindqvist, Molinder. Flytta upp två Juniorer och värva tre nya.

Kom igen. De som inte blir sparkade kommer dessutom fatta vinken. Prestera eller Dra!
Kommentera

Nisse:med för mycket i Bullalogen menar jag att Monten inte kan få fram dom unga i laget, hur faan skall vi lyckas om inte vår framtid får spela i powerplay  Det där med Bulla får du fundera ut själv
Kommentera

Tage Flodén: Det har jag förstått, men vad är för mycket i Bullalogen ?
Kommentera

Nisse:Jag mensr Bulla Berggrens loge

Kommentera

Tage Flodén: Vad menar Du med  " men tyvärr för mycket i Bullalogen " ?
Kommentera

Från en gammall W-Öare på 72 år minns vår uppgång när Jonatan försvann senast Blev glad när Monten kom. tänkte äntligen.. Men tyvärr för mycket i Bullalogen. Hagos o Jonatan halvbra förlegade. Duger ej i dag. Monten våga stå upp för vad du egentligen tänker, annars är du över
Kommentera

Blizzard:höhö, nu blev han uppbackad av bajens målis också... fan, sånt är ju fusk ;)
Kommentera

Kattgubben:  onekligen verkar han vara det, har han inte en familj att umgås med? 

jag tar iaf fram ölen och popcorenen, detta kan bli en fin kväll trots allt :D 
Kommentera

Dream Team: Hela Kolan är ett stort fel.

För övrigt så måste man bara älska twitter. Oliktänkande fimpas, förlöjligas. Nord Korea-style

Kommentera

Blizzard: Vad är det Kolan har fel i då?

Att det är roligare att vinna det kan jag snart inte svara på för det var så länge sen vi vann en match. Och likgiltigheten börjar så smått lägga sig som en jämngrå ridå precis som den gjorde under fjolårssäsongen.
Kolan tycker säkerligen om att vinna och om han nu uttryckte sig på ett sätt som ömmade hos någon då kan jag tycka att det är rätt illa att bete sig på det där viset. Bryt ihop och kom igen istället.

Jag kan inte se något bra med att ge sig in i en diskussion där man redan på förhand vet att man kommer förlora.
Kommentera

Är Mattias Karlsson en sån där "näthatare"? Gastkramande!

Tror han sitter och sänker några bärs nu och ilsknar till på Twitter, ungefär som han som gick i klinch med honom... Skönt med lite underhållning!

Kommentera

Blizzard: "Hoppas bantningen funkar" hah!
Kommentera

Dream Team: Nää den där fete f-n hade garanterat hemkörning från pizza.nu
Kommentera

''Jonte Hedström som klarade try-out lägret här och har fått ett kontrakt tillbaka i elitserien som har spelat i 150 år'' xD haha 
Kommentera

Dream Team: Så du tycker Kolan har rätt?
Kommentera

Timrå Icon: Mm.. det ska vara det då. En stående beställning på närmsta pizzahaket i stan..
Kommentera

Dream Team: Kanske låg en pizza i potten...?
Kommentera

Blizzard: En eloge till vad? Nej, precis, den leder ingenvart, ja, annat att han blir tillintetgjord och utskrattad förstås.
Kommentera

Dream Team: haha näe, men en eloge att han ens försöker, ungefär som när vi försöker snacka fusk med modo, leder ingenvart :P
Kommentera

Dream Team: Han vann hans uppmärksamhet. Bra där.
Kommentera

Blizzard: Jag förstår faktiskt inte vad den som gav sig in i den typen av debatt med honom hoppades vinna??
Kommentera

Nu har kolan brytit ut i helvete på twitter, tror det slog hårt på honom.
Kommentera

73Sjöbba: Håller med om det, men tyvärr saknar han tempot vilket gör att han sällan lägger den där mackan när det verkligen behövs. Undantaget i pp när man ställt upp. Dock drar han mest ner tempot därockså.

Jonte är dock en av dom bättre i truppen, rent tekniskt. Tyvärr hjälper hans kvaliteter inte direkt laget offensivt. Det hade behövts en helt annan spelartyp på hans plats i hierarkin.
Kommentera

Modano:

"Tomas Montén påpekade i svaret att snacket om slutspel mest var ”kuriosa utåt” sett. Montén menade istället på att de visste om att det skulle bli en tuff säsong på förhand och att deras mål är att försöka spela ihop ett lag och bygga något nytt."" 
Kommentera

Bad_Brett: precis! och jg gillade honom förra året då han tog ett steg till, men nu har han tagit 5 steg bakåt, sjukt konstigt!
Kommentera

73Sjöbba: Kan inte påstå att skolpojken gör det bästa när man står och små skratta i båset utan att agera bänka spelare som glider på en räkmacka. Slutspel var ju målet "minst" för de tre "utan förmåga"
Kommentera

Blizzard:

Gillade honom skarpt i HV 71 och trodde att han skulle blomma ut rejält med ökat förtroende i Timrå. Är väldigt förvånad över att han gör så lite poäng.

Kommentera

73Sjöbba: Nä det ska väl möjligen vara Kickis då....
Kommentera

Nån som har Marins nummer? han kan iaf göra mål!
Kommentera

Blizzard: Det finns inga handleder i det här laget. Bara tveksamma.
Kommentera

Bragd-Birger: Ja den trion får till och med Linkan att framstå som en adhd-kanin på smack
Kommentera

Blizzard: Timrå kan vist anfalla med 5 gubbar! men problemet är att 4(!!!!!) av dom är ute i hörn-helvetet och spelar, och där gör man inte många mål!
Kommentera

Bragd-Birger:Den ende som kan leverera några mackor i årets trupp är Jonte, han är den ende som får godkänt i min bok med tanke på hur han formkurva sett ut.

Det här är ingen nyhet att vi är så här jävla dåliga, det visste nog som flesta innan sässen drog igång. Hoppet är väl det sista dom överger en.

Vilken är vår förste center? Alexander Larsson?

Redigerad kommentar

Kommentera

Bragd-Birger: Där är väl inte problemet, timrå anfaller ju med 1, MAX 2 spelare, om dom nu åkerin så sakta så borde ju de andra hinna ikapp, men näe, här kör vi enmansschow.
Kommentera

Ett stort problem med anfallsspelet är som tidigare nämnts farten. Med pucktransportörer som Jonte, Hagos, Crippe osv blir det alldeles för långsamt.
Kommentera

Blizzard:Apropå Önerud, tror inte jag har sätt en ända takling från han på jag vet inte hur länge,?!
Kommentera

Bad_Brett: Önerud är en RIKTIG flopp, jag trodde han skulle vara en av de bästa i timrå iår,  (som du ser på min logg) men han har floppat TOTALT, han är så jävla osynlig så jag vet inte vad...
Kommentera

mikenomad: Äh skit samma. Det här är året vi åker ut på arslet från es. Alla vet det innerst inne och jag tänker se till stt njuta av varje sekund vi är kvar!
Ska hyra en egen loge och riva den om vi förlorar.
Samma sak om vi vinner.
Men kanske inte i vår egen arena.
Skål på er kamrater!
Kommentera

mikenomad: men med stjärnor som Nordgren, Hedström & Söderström är det ju ett under att ni inte påbörjat er segling uppåt medans storebror sjunker som en Steen! Skål Knubben
Kommentera

Bad_Brett: Det kan vara så att det sas "gått troll i det".
Kommentera

mikenomad: kan nog hålla med förutom att Modo fortfarande inte sjunker som Steen!
Kommentera

1546684 · »