1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589891 inlägg · 6217 ämnen

Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28

« · 1471668 · » Till forumet

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28

Elitseriens mest attityds- och karaktärslösa lag genom alla tider!

Kommentera

Nisse: Detaljerna Nisse. Jag har sagt det tidigare. Det verkar inte viktigt vilket i förlängningen är förödande för vilken förening eller företag som helst.
Kommentera

bobrov: När man ändå håller på och gnäller. Dom snåla skitarna skickade över biljetter på K eller L sektionerna. Jag kan gott och väl sitta på K och L sektionerna, men det har väl inte direkt varit proppfullt i arenan på de övriga sektionerna. Ge inget tillbaks. Detta gör man till människor som SKÄNKER pengar till föreningen. Dessa människor gör något EXTRA, men uppskattningen är snudd på ett skämt. Ett skämt är absolut brevet som biljetterna ligger i. Där skriver klubben att "samtidigt som vi nu skickar fakturan...."Hallå, hallå, som privatpersom betalade man inpengarna via giro direkt. Fakturan gick till företag. man var helt enkelt för slö att åstadkomma två brev, ett till privatpersoner och ett till företag. Inte undra på att allt annat missköts i Timrå IK. Pajaser är vad dom är eller blev det till att jobba på kansliet istället för att dricka kaffe ?
Kommentera

mikenomad: Timrå IK, R.I.P.
Kommentera

Per HApps: Nja...om det beror på löning vet jag inte. Med den logiken har det varit en jävla massa löneutbetalningar i TIK den här säsongen isf, så uselt som det sett ut gång efter annan.

Det är ett lag helt utan stolthet och ambition vi ser. Det är klart attt kunnandet är större än så här men få sporteer är så avhängigt vilja som hockey och med den sits TIK satt sig i sedan januari, ja då är detta ett rätt väntat scenario. Även om det är svårt att ta till sig och acceptera vidden av förnedringen.

Problemet är att man sjunkit ihop så kapitalt att den som tror att det bara är att koppla på strömbrytaren igen när KS kör igång lärr bli gruvligt bedragen.
Kommentera

Tog inte ut flexbiljetten , men de beror att ja redan har årskort på ståplats . Enda fördelen är att i år får ja se 5 hemmamatcher till

Om de nu är någon fördel ...

Kommentera

bobrov: Det är så jävla tragiskt! Hur kan klubben fått misskötas så och bara falla ihop på 3 år. Måste ju för f-n vara ledningens fel! Hela Sverige skrattar! 
Kommentera

Nisse: Så ointresserad som jag varit för det här laget som i år och för all del förra året, det har jag aldrig varit. Då har jag varit med ett tag. Det är så avtändande på alla plan att jag till och med glömmer att det är matchdag mellan varven. Jag kan inte svara sonen när han frågar vilka vi möter och jag har ingen aning om hur många poäng vi har. När hände det sist? Aldrig vill jag påstå.
Mitt intresse att fortsätta hjälpa föreningen i form av sponsring når lägre och lägre på stegen och snart är jag nog i det läge att jag säger nej till fortsatt stöd. Jag har blivit allt mer kritisk till sättet föreningen har sköts de senaste åren och detta har fått mig på tankar som att ställa mig utanför sponsring. Men, kärleken till föreningen har alltid fått mig att fortsätta stödja och sponsringen har snarare blivit större och större. Men nu är ett 'nej tack' nära. Det är nästan en badwill att förknippas med det här varumärket numer, och det lägger man ner stora pengar på...

Ingen i föreningen tycks heller ha ett bra svar på hur det kunnat bli så här, eller hur man tänkt reparera det. Det är tyst som i graven och svaren man söker tiger föreningen ihjäl.
Jag har tappat tron på den här föreningen, helt och fullt. Det är en trasig förening på flera plan. Så trasig att jag personligen tror det är försent att reparera. Det är verkligen djupt tragiskt att bevittna förfallet och maktlös se på när allting rasar.
Kommentera

Nisse: Då är vi 2st som inte bryr oss att ta ut matchbiljetten från Timrå s.k flexbiljetter som vi fick när vi stöttade vår misskötta förening med pengar så att dom kunde värva nån spelare,nu skäms man som supporter som laget spelar inget hjärta ingen glöd bara ett jävla gnällande om pengar hit o dit det börjar bli dags att prectera så att vi har ett elitlag nästa säs också.
Kommentera

mk: Tack men dessvärre är det nog slutgnabbat på några decennier nu. Javisst var Brynäs för några år sedan lite på dekis men inte i närheten av den sits Timrå är i nu. Hela föreningen är genomrutten..
Kommentera

mikenomad: Amen.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Det måste vara något fundamentalt fel när man som jag inte tar ut biljetterna som erhölls för pengarna man skänkte, eller som i fikarummet på jobbet där det för några år sedan diskuterades hockey 90 % av tiden och så gott som alla kunde Timrås laguppställning och vilka spelare som Nubben var ute efter. I dag är intresset på " 30 grader i februari " och Ranelids magnifika sång. Nämns Timrå uppkommer genast ett gapskratt med därtill följande ironiska kommentarer. Varför Tomas Johansson, varför har Du gjort oss detta ?
Kommentera

mikenomad: Ja, det här lidandet knäcker mig totalt. Har inte varit mig själv på snart ett halvår.
Kommentera

mikenomad:Det smärtar oerhört att se "sitt" lag spela så dåligt som det är eran tur att uppleva i år. Som Brynäsare så är det inte svårt att minnas den känslan av uppgivenhet som ni måste känna.

Jag kan bara hoppas att Timrå klarar av det, så att vi nästa år kan sitta här igen och "tycka illa" om respektive lag.

Sen, så måste jag be om ursäkt för vad vissa från våran GB har skrivit härinne. Man kan tycka illa om den dålig förlorare, men man föraktar en dålig vinnare.

Redigerad kommentar

Kommentera

mikenomad:
Löning i fredags och två matcher senare har man 3-15 i målskillnad. Svar nog för mig!
Kommentera

ÖstrandsNisse: "Superallsvenskan"? Nu är du lite ringrostig va? ;)
Kommentera

Nisse: Det låter hemskt men med den organisation Timrå IK har idag så förtjänar vi inte nytt elitseriekontrakt. Jag har förlikat mig med tanken att det är bättre att åka ut och börja om på nytt. Även om det skulle innebära slutet för min del att under min tid som levande få uppleva elitseriehockey i Timrå så köper jag det.
Jag står inte ut med fler såna här säsonger där man får skämmas ögonen ur sig över den negativa publicitet det här laget bidrar med. Jag står inte ut med att försvara laget och föreningen för mina vänner som håller på andra lag. Jag har inget bra svar att ge dem längre. Det finns inget att säga.

Det finns andra föreningar i Superallsvenskan som har en friskare förening på de flesta punkter som förtjänar elitserieplatsen mer än vad Timrå IK gör. Det gör ont att tvingas konstatera det, men det är dagens sanning.
Kommentera

Och om drygt två veckor inleds kvalserien.

– Problemet man har är att man ställs inför en kvalserie där man möter lag med bra självförtroende som kommer att tuta och köra och Timrå ska försöka styra spelet. Det finns inga tendenser i Timrå spel att man har hittat rätt i positioner, rätt i försvarsspel, eller att det finns ett mönster i hur man ska ta sig an en kvalserie, säger Canal Plus expert Thomas Johansson.

– Jag är riktigt, riktigt orolig för Timrås del att de ska överleva en kvalserie, definitivt.

Var det inte detta Tommy Andersson skulle åtgärda ?

Kommentera

joergenjonsson: Men lilla fröken....vad för himmelsk ingivelse har fått dig att ta till orda härinne? Vad beträffar vår rätt att klaga på nuvarande läge så ska du enbart knipa käft. Som räkmackesupporter har du inte den blekaste vad nuvarande förnedring gör med en som supporter.

Vidare, arenabygget...du är inte särskilt väl bevandrad i den här boken det märks. Därför bör du heller inte uttala dig i den frågan eftersom du är fullständigt ute och cyklar. En solklar majoritet härinne vill ha en arena inne i Sundsvall.

Och det var värst vad du ömmar för Modos och vår relation...är du avundsjuk? Vad den anbelangar gäller devisen "ge och ta". De fick en del skit förra säsongen ja, men även en hel del uppmuntran. Hade vi bara haft ett hockeylag som agerat med lite mer självrespekt hade Modoiterna här antagligen varit betydligt vassare mot oss. Nu är vi så sorgligt usla att det inte ens är roligt att driva med oss längre.

Det är den största av förnedringar.

Kommentera

Vad hände?
Kommentera

joergenjonsson:
Förstår inte hur du kan försvara stalinismens massmord och förneka Förintelsen. Det enda rätta av dig är att ta reda på vad som hänt, och be om ursäkt för detta.
Kommentera

Näe, så här är det!

Ni vinner inget på att klaga - acceptera i stället att läget är som det är och stötta ert lag! Förbannat pinsamt att se att ni ständigt har ett sådant förbannat tryck i er bok medan det är närmast tomt på läktarna!

Fundera över om ni som sitter och skriver i stället för att på plats, i vått och torrt, stödja ert lag förtjänar att ha ett lag i elitserien. Flera av er var dessutom negativa till ett arenabygga i S-vall vilket kunde ha genererat stora pengar medan ni fortfarande hade ett härligt go i föreningen. Ni kunde varit ett topplag, men sumpade det själva!

Torka tårarna och sluta gnäll! Ni ska dessutom inte kalla mig belackare så som ni gjorde narr av och spydde ut er illaluktande galla över Modo och dess suportrar ifjol. Nu får ni äta upp det ni då spydde ur er - smakar det gott?

Lär av läxan, stötta ert lag och ni kommer stärkta ur en kvalserie till nästa elitseriesäsong!

Redigerad kommentar

Kommentera

Nisse: Nä just ja, jag glömde det NHL-mässiga laget :P

Vad tror ni om jag säger Modo följer med oss ner i KS då? hehe

Kommentera

Hahl Bundy: joergen heter ijenkligen Putte-Fnask. Putte efter pappa och Fnask efter mamma.
Kommentera

Hahl Bundy: Han skickade en bubbla till mig också, dock tillhör han den sorten man kategoriserar som "misslyckad irritationsmakare".
Kommentera

joergenjonsson: Tack för din hånfulla bubbla till mig alldeles nyss.
Vore trevligt om du för all framtid blev avstängd från den här boken.
Mvh HB

Redigerad kommentar

Kommentera

Berglund: Och inte att förringa mästarlaget Töva Tigers. Driver ledningen i Timrå medvetet med mig eller håller jag på att bli knäpp på riktigt ?
Kommentera

Berglund: Du glömde Töva.
Kommentera

Vi vann tredje.

Det tar vi med oss.

Kommentera

DIF ser inte helt oväntat övertända ut, men vinner inte så mycket mark på det, allt medan ett totaldefensivt LHC gör så lite dom bara kan för att gå till anfall. De väntar enbart på misstag från hemmalaget. På läktarhåll är man som vanligt bäst, trots att laget man håller på ligger näst sist. Oj vad jag hoppas på Väkschjö i kvalserien!

Kommentera

Nisse: Jag kan då säga att jag haft 0 över för Tommy Andersson från första gången jag äns hörde namnet ploppa upp som tänkbart. Folk tyckte jag förringade denna "hockeyproffessor" som ju varit och skaffat sig ovärdelig kunskap om Elithockey på hög nivå i liger som Italien, Frankrike och Österikiska serie 2 dom senaste 3 åren.... Fast deklart han coacha ju SAIK för 30 år sen...
Kommentera

lincoln: Jo, enligt Timrå-mentaliteten så är det ju fult att göra poäng. Det är ju bara Murran kvar, alla andra har fått foten. 
Kommentera

Nej, nu zappade man över till Leif GW Perssons program istället. Bra mycket mer action i den mannen, pustandet och stönandet till trots
Kommentera

T T: Och så skönt att Murley fick näta. Han som verkligen jobbar för målen.

Jag får slutspelsvibbar från Hovet, 1-1 nu.
Kommentera

Fan! Griskarln gör ytterligare en menlös poäng... Helvete en sån sopa
Kommentera

Klockan slår, klockan slår
Kommentera

73Sjöbba: Foppa är min idol.
Äh jag blir bara såå less.
Kommentera

Hahl Bundy:Fan, Bundy. Du har ju snart gett upp fler gånger än vad Foppa har gjort comebacker. 
Kommentera

Jag hoppas verkligen ni fixar detta. Det är kul att retas lagen i mellan under säsongen. Men i detta läget vore det ett slag under bältet. Att va Timråit i dag måste vara som att stå framför klassen och redovisa och sedan se att alla sitta och skratta en rakt i ansiktet. Hemskt.
Kommentera

Är det inte konstigt. När laget presterade på en nivå som faktiskt var snäppet bättre än denna dödsdans, då ylade och skreks det på Perras avgång hela tiden. Nu när man hellre ser målarfärg torka än detta fantastiska spel då är det ingen kritik mot Tommy Andersson och krav på hans avgång. Missförstå mig rätt, jag är ingen fan av Perra, men det som Tommy Andersson åstadkommit och motiverat detta lag till måste vara historiskt det sämsta som Timrå IK presterat. Var är kritiken ? Är han örörbar bara för att han spelade i Timrås A lag för ca 50 år sedan ? Är det för han är polare med ST:s sportchef ingen kritik kommer därifrån ? Kan någon också tala om för mig vad Nubben skall spana in för spelare i Finland ? Kommer vi att ha råd med annat än juniorer nästa år ?
Kommentera

Nu skiter jag i dopfunten men.........jag överväger starkt att skita i allt o att inte se Timrå nåt mer på lång lång tid , inkl. KS.

Dom har pissat, hånat, svikit o bedragit alla supportrar gång på gång på gång.......

Men det skiter dessa legoknektar i....eftersom Timrå IK är inte deras liv, deras kärlek.

Det är det däremot för mig. Jag orkar inte mer snart. Jag gör inte det.
Det är inte deras liv som rämnar. Det är mitt.
Kommentera

Bad_Brett:Ja kanske det... nu verkar man köra nåt slags round-robin-system istället, där samtliga tre målvakter blir av med det självförtroende de möjligtvis hade nån gång i tiden.
Kommentera

Kattgubben:

Jag menar att man ska matcha honom i de sista betydelselösa matcherna så att Ridderwall och Lundström får en chans att ladda i lugn och ro inför Lilla SM.

Kommentera

Bragd-Birger: va bra, som tur är så är inte jag ett arsle som du är/varit
Kommentera

73Sjöbba:

LENDO, Vi löser dina dyra lån, uppge bara att du vill lösa alla dyra kontrakt!

Kommentera

73Sjöbba: I så fall måste det bli så. Om man måste börja om i ettan så får det väl bli så med, vi kommer ju ändå inte att kunna ställa upp med ett slagkraftigt lag inför nästa säsong av Allsvenskan.
Kommentera

Bragd-Birger: Jag har missat fyra hemmamatcher sedan Timrå klev upp i finrummet, nu blir det två till och det enda jag kan skylla på då är tristess. Bjuder inte laget till mer än så här så kan jag skita i laget jag också.
Kommentera

Bragd-Birger: Det är lite så jag känner också. Det blir tråkigt utan elitseriehockey men å andra sidan är det bra mycket jävligare att bevittna det föreningen gör just nu.
Kommentera

Olle: Det skrivs om att dom förtjänar en degradering till AS. Det kommer inte att bli så. Konkursen kommer innan.
Kommentera

« · 1471668 · »