Så har även jättetalangen Johan Ryno varit på besök hos Timrå, fast det var inte igår, precis. Saxat från Dagbladet:
"– Jag var där och träffade klubben då Sverige mötte Slovakien, säger Ryno.
• Var det ett bra besök?
– Ja, det såg ut som att det var bra däruppe i Timrå. Men jag har även pratat med Anton (Strålman) hur det var och han är väldigt nöjd. Jag träffade både Kent Norberg och Kent Johansson och diskuterade framtiden.
Draftad av Detroit
Johan Ryno har gjort 21 poäng på 31 matcher och är född 1986. Han mäter 195 och väger 95 kilo, men är trots sin storlek teknisk och duktig på små ytor.
Han gjorde succé under junior-VM och är draftad av Detroit. Men Timrå är inte enda laget som finns med i dragkampen.
– Jag kan inte klaga på intresset och jag sitter i en bra situation till nästa säsong. Nu är det några matcher kvar och efter det så räknar vi med att besöka några klubbar. Hittills är Timrå den enda klubben som jag varit och träffat.
• Vad blir avgörande när du ska bestämma dig?
– Tränaren kommer vara väldigt avgörande."
Almtunaforwarden Nicklas Danielsson har tydligen varit på besök hos Timrå och fått med sig ett kontraktsförlag med sig hem. TIK försökte tydligen in i det sista värva Danielsson inför det sista transferfönstret men affären gick i stöpet. Bättre lycka nu då, kanske. Saxat ur Dagbladet:
"Han gjorde 26 matcher i Brynäs som 18-åring, 47 som 19-åring och bokfördes för 30 under fjolåret. Men när NHL-proffsen kom in i serien fick Danielsson börja om i Almtuna. Den här säsongen har han gjort 31 poäng på 33 matcher (14 mål+17 assist).
– Min utveckling stannade upp något i Brynäs, men att komma till Almtuna har blivit någon av en nystart för mig, säger han.
Draftad av Vancouver
Nicklas är draftad av Vancouver i femte rundan 2003 som 160:e spelare och spelade junior-VM för Sverige 2004.
– Min styrka som spelare är att jag åker mycket skridskor och har bra teknik. Jag har ett hyfsat skott, men behöver jobba en hel del med defensiven."
Kan [url=eurohockey.net./players/show_player.cgi?serial=37521]detta[/url] vara något?
Mer hjärta-mindre marketing bullshit.