1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607569 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
T T: Inte lätt så här på gamla dagar va Tony? ;)

jens_88: Känns som bara samma sak tas upp om och om igen...

– Rätt vad det är så händer det något. Det börjar bli fler och fler lag som spelat klart där borta och det underlättar förstås.

Känns som bara samma sak tas upp om och om igen..

jens_88: Utgångsläget är inte alltid att det står mellan Arslet och hans goa göbbar och Timrå. Om Lehtonen av någon anledning vill spela i elitserien nästa säsong finns det säkert något kneg för honom någonstans. Han får väl dra till Tälje om inte annat...

jens_88: Lehtonen kan mycket väl få plats...de har bara 5 backar och FHC kan casha upp om det behövs se bara på Holmqvist eller Niskala...

..Lehtonen kan nog till och med tänkas ha lite lägre lön eller samma som i timrå om han får lira med dessa backar....

Oscar Hedman
Ville Mäntymaa
Janne Niskala
Henrik Tömmernes
Tobias Viklund

Mäntymaa klar för Frölunda, känns som att Lehtonen inte får plats i en sådan uppsättning backar dom har

Cartman: säsongen efter var väl ganska fet flopp 1 mål på 41 matcher.....är ju fan klass med RJ.

Cartman:

23 t.o.m, skulle dom få hit honom så skulle jag bli glad iaf. Han gjorde ju 54 poäng i Finland i år.

Frella: Kariya floppade väll iinte, 20 mål första sessen. Enligt mig är det inte flopp.

Frella: Inte kanske flopp men det var väl ingen supervärvning direkt heller.

Som Tikare så känns allting som antingen heaven or hell. =)

73Sjöbba: Floppade verkligen Krog i Frölunda? 5+1 på 7 matcher i grundserien och 5+3 i slutspelet, visserligen på 17 matcher. Men att kalla det flopp känns väl lite hårt? Du tänker inte på Kariya?

Per HApps: Absolut vetenskap? Det låter dumt.

Laken: Jag tror och hoppas på 2 klasspelare, men jag vette tusan vad jag törs hoppas på.

Dom tidigare nämnda kan ju gå till andra klubbar =(

Själv har jag hört talas om Jason Krog. Det känns så där iom att det blev ingen succé i FHC. Men det skulle kanske funka bättre i Timrå, vad vet jag.

73Sjöbba: Men klubben har ju hela tiden sagt att man kommer att värva en klasscenter och en klassback! Någon center i paritet med Kontiola eller Westrum är jag helt säker på att det blir. Tror inte du det?

73Sjöbba:
Sedan när blev hockey en absolut vetenskap? Det är ju bara att titta på när Zetterberg och Brendel gick i NHL-transfern.

73Sjöbba: lugn snart skriver 2 av dessa 4 på

Lepistö/ Kronwall

Koniola / Kapanen

Alla nöjda.

Laken: Hur kan du vara så säker att man kommer att bli nöjd då? Om det skulle bli floppar så ligger vi nog ganska risigt till.

Paddan: Nej, alla som har något att förstå med, vet att de kommer att hålla hög elitserieklass. ;-)

Laken: Vilken klass är det på de då? Tredjeklass?

Hahl Bundy: Men snälla nån! Det kommer en klasscenter och en klassback, har inte alla förstått det?

Laken: Det blir en pysare.
Varken mer eller mindre.

Andersson: Det snackas om ett kap men om det är en granat eller salmonella, därom tvista de lärde.

Hahl Bundy: Granat(h)en har redan kommit, nu väntar vi på bomberna...! ;-)

Hahl Bundy: en salmela ?

Kempe: En Granat.

Anonymous: Missförstå mig rätt. Självklart kommer vi sakna honom, och om han stannat hade han säkert levererat ännu mer (jag tror han skulle gjort en kanonsäsong), men det går ju inte att bortse ifrån att han faktiskt var borta rätt mycket och dessutom hade oflyt på slutet.

Vi får väl se vad som kommer istället.....

mattias - 74: hehe, kanske det kanske=) ska komma ihåg att du sa detta=P

Yellowcard:

Bjuder du på biljetter på seriepremiären när granath skall göra ES debut i Timrå så åker jag opp från Uppsala, det ä det värt :)

Kempe: Nä inte kommer TIK sakna Lehtonens oturliga 30 poäng varav 15 mål.

Hahl Bundy:

Med lite sputsspet kommer Timrå att vara bättre än ifjol!
Stora slagkraitiga backar (störst problemet ifjol var väl tafattheten framför eget mål)!

Visst har vi tappat en del tunga pjäser (Pyrölä är väl största (ev) tappet), men t.ex. Lehtonen kommer man väl mest att komma ihåg för att han tappade skenan i ett avgörande skeende? Visst en duktig back (i sina bästa stunder) med ett ruggit skott, men om inte han inte känner att han borde kunna ge mer och kompensera för sin otur och frånvaro så är det kanske lika bra han lämnar (var väl med bara med varannan match också för sin "förkylning"). Inte mycket till Timrå-hjärta där tycker jag. Johan Andersson är lite av en favorit, men jag tror han gör rätt. Tycker han tappat år för år, och behöver nog en nytändning.

Sanny, Sanny vad gör du? Frugan måste ha stor makt då han väljer en undanskymd roll i färjestad framför en hjälteroll i Timrå. Visst du har chansen att vinna ett SM, men som en bakgrundspelare. I Timrå skulle du också ha chansen, men om du skulle lyckas skulle du vara inpräntad i hallen för evigt.. Är väl lite bitter :-(

RTS: Skämtar du nu igen? För nu var du ju riktigt klok. :-)

Hahl Bundy: Nej det har du helt rätt i, Sedan har vi kvar Styf som är fruktansvärt underskattad, kanske en utav de bästa backarna Timrå haft.

En annan jag hoppas forsätter sin utveckling är Erixon som tog jättekliv efter JVM.

Hahl Bundy: Vet till 100%, ska det vara.

RTS: Vad jag tycker om en del namn i backlinjen vet ju alla.
Men jag ska inte gnälla nåt mer över det.

När vi har hela laget klart så kan vi antingen dissa eller hylla, men just nu kan vi inte såga dom jäms med fotknölarna när vi inte vet vilka de övriga 5,6 blir el.hur?
Det tycker inte jag är rättvist.

RTS: Man kan konstatera att du är klokare när du skämtar än när du är allvarlig....

mikenomad: Just svaret till dig var ett skämt...

Om jag säger så här då,

Med Nubben vid rodret hade vi ett lag som kunde med lite flyt slåss om SM-guld var och varannat år, dyrt eller billigt, det är bara fakta,

Vad Linkan kan värva ihop återstår att se, Men med vad Timrå hittils skrapat ihop och tappat så ser det inte så förbannat ljust ut. Vad det exakt beror på att stöttespelarna flyr Timrå har jag inget facit till, bara mina egna källor.

Linkan har som sagt spelare som skall in och tid på sig, Det som gör mig/oss en aningen orolig är att man misslyckades totalt ifjol att hitta en Center på en så förbannat lång tid, och nu har man en jäkla massa hål att fylla, när man då börja fylla backsidan som varit ett stort problem för Timrå  med en del tvivelaktiga namn så börjar man ju undra...

mikenomad: Sundlöv bluffade angående Kahnberg, "vaaa ? Tror du vi har rånat en bank eller?"

mikenomad: Ingen aning.
Mycket möjligt men knappast troligt. :)

Hahl Bundy: Mm...det där med NK är lurigt...bluffar karln tro?

RTS: Ja...är det den inställningen ni verkligen har så kan ni väl ge uttryck för det lite mer. För det är en fullt rimligt ställningstagande. Som det låter nu har ni fullständigt dömt ut Linkan o co i skenet av Nubben. På jämförelsegrunder som är både orättvisa och irrelevanta.

FM: Nej men allvarligt så var det ett skämt med Kung etc.  Vi får se vad som händer framöver, och självklart kommer det in klasspelare, bara hoppas dom är många och bra nog att lyfta Timrå till slutspel.

mikenomad: Nä man vet varken ut eller in längre.
Linkan sitter med mörkern o har på sig solbrillorna o ser cool ut med stoneface ansikte.

Sitter han med trumf eller bluffar han? Det är frågan.

Jag skulle inte våga satsa för mycket i det här läget, men jag skulle gärna vilja syna :)

RTS: Har du nån koll på kontakten som "nubben" delade ut då? Man har ju hört rykten om 200 tkr/mån för Lotvonen tex och betalar man löner i dom nivåerna så är det klart att det är lättare att få hit spelare.
Dock är jag övertygad om att Linkan snart kommer presentera några namn som får tyst på de flesta här inne..

mikenomad: Skulle säga så här istället, Vi vet ingenting men vi tror att Nubben var kung.

RTS: Nä, det är det som är problemet med dig och några till. Ni tror ingenting, ni vet att det blir skit med Linkan och att arslet var Gud.

Mappe: Ja det var iallafall betydligt mkt bättre stats än vad jag trodde.

RTS: Han har haft en grym säsong hittills. Nåot skadebenägen är han oxå. Helt perfa med andra ord.

mikenomad: Spelade inte Krog i frölunda utan större framgång? Det kan väl inte vara möjligt att man satsar på honom

Per HApps:Jag tror inte  Nubben gjorde det för sin egen skull utan mer för att spelare skulle se/höra att Timrå hade flera intressanta namn på ingång, vilket gjorde att attraktionsvärdet troligen ökade.

Men det är ju vad jag tror.

« · 1156968 · »