1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606629 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Sillykoll med Linkan:

BlackBay: och då blir vi som linköping eller???
coolt...

I östergötland finns det bara Lhc och norrköping, och norrköping håller på att dö

Mackelito: Det finns ett par personer här som varnat för att det skulle bli lite besvärligt med lagbygget ett tag. Nu har fler och fler börjat "vakna" verkar det som.

Nej men visst kan det bli bra det här ändå till slut. Truppen är ju inte klar än, men nog har det varit besvärligt alltid.

superfalle: Jag brukar vara lugn, men det ser inte bra ut, men visst det är lika bra att inte skriva något här, här är man positiv om man får spelare som man tillsammans med Rögle och SSK slåss om-...

Äh nu lägger jag ner ett tag...

Jag läste om jämförelsen mellan Prosit och Obsut och jag tycker att den haltar lite. Prosit gjorde 1 poäng mer än Obsut men han spelade 13 matcher mindre Obsut. Jag tackar iofs inte nej till honom men man hade hoppats på något fränare namn.

Linkan har mycket att bevisa fortfarande känns det som.

BlackBay: Japp!

mikenomad:vad säger man om Gällsta dårå!:)

mikenomad: .....därav en arenaflytt till Sundsvall

RTS: Linköping är en större stad i Sverige, Timrå är en håla....lite däri ligger nog skillnaderna. I Linköping är hockeylaget det största, det där resurserna satsas. Timrå är som sagt en liten ort och tvingas lita på intresse och stöd från Sundsvall...hade Timrå varit huvudorten i Medelpad med 95 000 invånare hade villkoren säkerligen varit annorlunda.

BlackBay: Jag har inga problem att kritisera Timrå IKs ledning. Om jag tycker att det finns något att kritisera.

RTS: Känner precis samma sak... för några år sen känndes det som vi blev bättre o bättre för varje säsong och var på allvar en utmanare till "dom fyra stora"....... nu känns det som en nedåtgående spiral o kännslan just nu såvida man inte bjuds på några överraskande värvningar är att vi får kämpa hårt i vinter för att undvika kvalserien... och om så blir fallet, att vi med nöd o näppa håller oss kvar .... hur aktraktivt blir Timrå som klubbval säsongen efter det för nya spelare?

RTS: Jag instämmer.

mikenomad:Man måste trots allt beundra LHC att så snabbt ta sig till toppen.

Det är inte många år sedan dom åkte ut ur ES och vi var ikapp o förbi , sedan slog ut dem i kvarten i gammla stångebro. Men med rätt satsning och beslutsamhet har man idag byggt upp en organisation som tillhör  absoluta toppen i stad ungfär lika stor som Sundsvall/Timrå, med ekonomiska muskler som ger oss skrämselhicka.

Timrå mfl har gått lite i emotsatt väg känns det som. Det kändes för några år sedan jäkligt uppåt i Timrå, att det inte fanns några tvivel på att etablera oss i toppen, förmodligen kanske bara en bubbla vi hoppas på, men trots allt en tro på vi var på väg mot toppen. Nu är känslan det "iallafalll" för mig att man är på väg spikrakt emotsatt håll.

Det känns även lite bittert att se dessa storlag plock stjärna efter stjärna medans vi sitter här och hoppas nöja oss med en något mindre dyrt och skall vara nöjda med att spela i ES.

Tänk om vi skulle få se Jaroslav Obsut i Timrå IK tröja i Vinter..Då har vi nån som kan stå upp i närkamperna runt kassen och flytta på lite motståndare!

Inget att tveka på Linkan fram med Lethonens pengar!

BlackBay: Där kan jag inte hålla med. Varför skulle Nygge åka på eget initiativ till USA för att scouta åt en klubb som han inte visste om han skulle bli kvar i?
Det är väl att sätta sig över ledningen?
Nä, det håller inte.

Hahl Bundy: Ja, jag bygger lag i sömnen.

Det är inte mitt fel att jag är timråit, jag har inte valt det....

JimmyH:
I Linkans fall vet jag inte... tror inte han hade nån speciell koll på vilka som skulle scoutas där borta, min känsla är att detta var mer på Nygges intsiativ o inte Linkan...... å i såfall är känslan att Nygge ska ha cred.

Hade Nubben skickat Nygge hade jag sett det mer trovärdigt då jag tror definitivt att han hade vetat exakt vilka spelare som skulle kollas in och i DET fallet skulle han ha cred men du tycker säkert annorlunda då du ogillar kritisera ledningen (önskar ibland att du vågade vara lite mer kritisk i dina krönikor)

JimmyH: Gör det :)

mikenomad: Att vara en timråit är, som jag sa, en sjukdom.
Den enda skillnaden mellan den ena supportern o den andra är det stadium som sjukdomen nått.
I ditt o mitt fall är det gravt allvarligt.

Hahl Bundy: Det där inlägget kommer jag att stjäla till något sammanhang.

mikenomad: Terapi hjälper inte.
Att vara Timråit är en sjukdom som lindras av sömnen åtta timmar om dygnet. På sin höjd.

BlackBay: Ja, nog är det så att han har några krångliga pusselbitar att få dit innan han kan få godkänt för den här truppen. Så är det.

Men det är ju en annan fråga. Den här frågan handlade om att han bör krediteras värvningar även om han skickat någon annan att scouta spelaren. För det är ju trots allt alltid på sportchefens ansvar.

JimmyH:
"Jag kan liksom inte se vad som är negativt i att han låter en av tränarna scouta i Nordamerika efter säsongen medan han själv håller koll här hemma"

Ok... visst... skulle kunna till viss del kunna köpa det resonemanget om det nu verkligen var så att han höll koll här hemma men med tanke på hur truppen ser ut just nu samt hans eviga "jag håller koll på marknaden", "han är med på vår lista", "vi för inga konkreta samtal med honom just nu", "vi har anmält vårt intresse till hans agent men förhandlar inte" gör att jag inte tycker han känns värdig att hålla i en sportchefsroll i Timrå IK.... innan hans inträde känndes vi som på uppgång för varje år, nu känner man rädslan för kvalserien tyvärr.

Hahl Bundy: Tyst. Jag går i terapi och det hjälper. Tror jag.

mikenomad: Inte vara sån nu.
Klart vi storsatsar, vi har ju fått en bomb eller om det var en granat till truppen. Det smäller högt.

BlackBay: Jag tycker att du tänker trångt.

Jag kan liksom inte se vad som är negativt i att han låter en av tränarna scouta i Nordamerika efter säsongen medan han själv håller koll här hemma. Hans arbetsbeskrivning är ju att göra vad som är bäst för Timrå IK sportsligt sett och inte att framhäva sig själv till varje pris och därför göra allt jobb själv.

Att då använda Per Nygårds som dessutom är amerikan, hur kan det vara negativt att använda en sådan resurs?

Jag förstår inte.

fettsteffe: "Ja det känns ganska meningslöst att vara såhär engagerad på Silly-season, när dom har fått sånna tunga lag!"

Meningslöst? Vafalls?? HB snackar om de fyra stora, tillhör du kategorin som på allvar tror att vi slåss på deras villkor? Är det en massa andra som också gör det så förstår jag verkligen frustrationen härinne. För då ska jag tala om en liten sak; det gör vi INTE! VF, HV, LHC och FBK får alla på papperet väldigt avundsvärda lag. Med dessa kan vi inte tävla i namnkunnighet.

TIK får inrikta sig på att hålla jämna steg med DIF, BIF, SAIK, Modo, och Luleå och sedan hoppas att några nonames blommar ut och tar oss till ett intressant slutspel som varar så länge som möjligt. Eller iaf vara glada över att öht spela slutspel. Så långt är ambitionsnivån rimlig.

Att missa slutspel eller, gud förbjude, spela KS vore ett misslyckande...dock tyvärr inte en helt osannolik händelseutveckling. Vare sig för oss eller nåt av de 5 andra lagen jag nämnde sist....

JimmyH:
Skulle man ge cred till dej om nån annan skaffade fram allt material till dina krönikor o du bara behövde skriva ner det som antecknats av nån annan?..... skulle inte tro det va....

Det är väl självklart att det ska vara sportchefen själv som åker o kikar/pratar med spelare o inte lagets andretränare.
Man får lätt intrycket att Linkan mest sitter o kollar runt på "Elitprospects.com" efter vilka spelare som är lediga för att sen skriva ner namnen på sin numera berömda lista.

Känns verkligen som han jobbar hårt då det fortfarande saknas 5 spelare som inte ska ersätta vilka killar som helst direkt..... Nubben hade spikat en stark trupp redan för längesen vid det här laget. Majoriteten av TIKare ser Linkans svaghet o det tror jag även du gör innerst inne även om du gillar stryka klubbledningen medhårs utåt sett.

BlackBay: "men Mattias Karlsson ska han inte ha cred för då det var Nygårds som var över atlanten o skötte den scoutingen...."

Så du menar att en sportchef inte ska ha cred för att han använder sig av scouting? Det är väl det som det hela handlar om.

RTS: jo Linkan är ju superbra..... på drygt ett år har han fortfarande inte hittat sin förstecenter.... o värvningarna av Sonntag (som inte platsade i bottenlaget SSK) samt Granath (som Allsvenska Leksands supportar ville bli fri) gör ju verkligen att man känner sig lugn med Linkan...... Visst Gabriel Karlsson är en hyffsad värvning men Mattias Karlsson ska han inte ha cred för då det var Nygårds som var över atlanten o skötte den scoutingen....

Nä jag skulle inte bli förvånad om han tar hit en halvskadad Micke Lind som en paniklösning som förstecenter, så lite förtroende känner jag för Linkan

Mackelito: är det mycket avgaser i torvalla i dag . eller är du bara på dåligt humör

FM: Så då söker han sig till TIK som storsatsar då...eller?

Långben: Eller så kanske han inte trivdes,det finns ju även hockeyspelare som sätter värde på sånt. Eller så kanske han inte tyckte att det satsat tillräckligt där uppe,vem vet?

Tikinmyheart:Jaroslav fick väl inte det han ville ha i plånboken!Dom här killarna spelar Hockey där det betalas bra i lönekuveret!

RTS: "Linkan har flera ess i rockarmen än vad Nubben har kalsonger,"

Jag tror isf att Nubben verkligen måste köpa fler kalsonger snarast......

Mackelito: Jag måste säga att du gav ett väldigt löjligt svar på en enkel fråga.

Hahl Bundy: Ja titta de var det, Tom är ju Back, Toni Koivisto skare va =)

fettsteffe: Fel förnamn.

Hahl Bundy: Jag har blivit omvänd av ett antal HS skribenter, istället för att misströsta så säger jag:,  Lugn det ordnar sig, Linkan har flera ess i rockarmen än vad Nubben har kalsonger, detta fixar sig, ge bara Linkan mfl lugn o ro så dom får jobba ostört istället för en massa orättfärdiga klagomål. Och igentligen finns det ju inget att gnälla på så länge vi fortfarande inte har en fingervisning om vad vi kommer att ställa upp med på banan.

Trots min pånyttfödda optimism så känner jag en jäkulsk oro, framförallt när man ser många av konkurrenternas monstervärvningar och med vetskap att klockan tickar på och sanden i timmglaset håller på att rinna ut.

Så mitt possitiva slutord måste bli "Att det är fantastiskt med Silly"

Usch jag fick ångest av detta inlägg.

Hahl Bundy: Axie så vål tjata hit PJA,Frölunda har ju redan 15 forwards i truppen och han ville väl hem till Sverige om jag inte minns helt fel?
SP då?

Kerstin_k: Jag garderar med JK istället för PK.
Många K:n blir det :)

Kerstin_k: Tom Koivisto

Kerstin_k Petri Kontiola...

Skarin: Med en dåres envishet.
Får jag in 3 av 5 är jag glad :)

Hahl Bundy: PK? TK?

Dom två fattar jag inte.

Hahl Bundy: En dåre som aldrig lär ;)

Skarin: Jag tror det blir NK, NB, Pyrret, PK el. TK o så backen då. :)
Jag är en dåre.

Hahl Bundy: Säg det. Det är det nog ingen som vet är jag rädd.

Skarin: Så då behöver vi 5 spelare till. Vilka är det? Du som vet.

Olle: Vi får hoppas att det inte är vilka som helst.

« · 1160386 · »