1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606633 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Sillykoll med Linkan:

T T:
"Jag vet inte riktigt. Först sades han vara klar för Kazan, sen var han det inte. Jag ser honom som en KHL-spelare och det handlar om helt andra pengar än vad vi kan erbjuda"

...man kan ju faktist kolla upp saker och ting.....

fettsteffe: ...och nu har Kontiola spelat klart för säsongen.
Förhoppningsvis spelar han i TIK nästa...

T T: Han sa precis ingenting vettigt som gör att man kan läsa ut nånting.
Det mörkas så in i bängen.

T T: Det har jag väntat på, faktum är att jag väntade så mycket på att få höra hur det låg till med ex. Westrum och Bergfors att jag skrev ett långt mejl till både Dagbladet och ST och ST verkar ha nappat...
Skönt ändå att man har lite mer koll nu..

Hahl Bundy: Man vet att det inte gått framåt med Bergfors och Westrum , det visste man ju inte innan..
Om det nu stämmer..

fettsteffe: Det kan ju hända att han INTE får någon info ifrån agenten om hur det egentligen ligger till, då är det ju inte så lätt att 100% koll

Hur står sig Timrå i konkurrensen?

"-Jag känner inte att vi har ett sämre marknadsläge än tidigare. Challe (Berglund) har ett gott rykte och vi är kända för att ge de lovande spelarna istid, vilket inte minst Magnus Pääjärvis snabba påskrift visade. Vi ska ha ett par toppnamn, det är ett styrelsekrav att vi ska ha ett starkt centernamn och ett starkt backnamn."

Christer Ericsson talar ut.

250kg kärlek:

"Vi ska ha ett par toppnamn, det är ett styrelsekrav att vi ska ha ett starkt centernamn och ett starkt backnamn."

I like....

mikenomad: Ny gutt till Modo.

Norge, Norge är ett ruttet land. Modo, Modo är ett ruttet lag, sjunger jag för full hals så grannens katt reste ragg o sprang.

250kg kärlek: Kom Christer in på affär'n och sa det där till dig?

Hahl Bundy: Norge och Modo, det känns......passande på nåt vis.

T T: Bra att du håller koll på mig. Det stod i Illustrerad vetenskap eller så var det i din tidningskollega Sundsvalls Nyheter. Tror det var den sistnämnda.

250kg kärlek: Haha, ok.

Och Challe kan vi prata med i morgon på Berners om trav..tänk om det vore hockey och Timrå istället han skulle prata om.

zita:
Det vore ju en besvikelse för alla travintresserade!

Hahl Bundy: The hart of Norweig-MODo dom glömmer sina egna juniorer

Nybbe: Haha! Den var rolig. "våra egna". Modo har väl i stort sett alltid förvaltat juniorer via hockeygym.

Eftersom det inte föds tillräckligt många talanger inom Sundsvall/Timråområdet för att Timrå skall vara självförsörjande på spelare så säger det sig själv att kopuleringstakten knappast kan vara större i lilla Ö-vik, för att producera den mängd barn som krävs.

Skulle vi klara av att ro hem både Kontiola och Koivisto så skiter jag rent av vem vi får som tredje center osv, då med Pärssa har vi en av ES bästa kedjor.
Sedan hoppas jag innerligt att vi får Salmela eller Lepistö.
Tänk bara en sån här uppställning

Koivisto Kontiola Pärssinen

Karlsson - Lepistö/Salmela

Hynning G.Karlsson Sonnenberg

Moe Styf

Pääjärvi (Micke Lind) B Svensson

Erixon - (Skogs/Sonntag/Granath)

A Axelsson Lander Samuelsson

Skulle vara riktigt bra..

Jag tror inte att detta är en omöjlighet..
Vi vänta med Lind länge och pruta ner priset, sen kan vi hoppas att någon av Lepistö/Salmela inte tar all förmycket betalt så tar vi resten av budgeten till Kontiola - Koivisto...

Detta skulle kännas bättre än ex. Krog + Sonny och att vi värvar nån till talang för fjärde och har Axie i tredje , men det finns en stor risk att det är just så det blir..

250kg kärlek: Vart sa vårt ordförande de där? :) hittar inte :P

Snoop: Sidan 14.

Kommentaren här är ju fan stört skön:

"Rabbe skriver:
15 maj 2009 klockan 11:37
Dem har även en sportchef som inte kan hålla käften."

Haha, det är väl just det Linkan gör hela dagarna, håller käften......

T T: En klasspelare till förstacenter samt en klassback. Javisst. Det är ju en gammal regel det.

Jag är inne på att en ytterforward också ska få kosta en hel del. Jag är helt övertygad om att det finns pengar.

Det kommer bli ruskigt intressant att se vad det blir av det här. Förhoppningsvis blir det riktigt bra. Ett minst lika bra lag som ifjol iaf. Med framförallt en riktig centeruppsättning.

Alla inom TIK:s ledning har ju uttalat sig om att laget ska vara minst lika bra som ifjol. Då är det ju bara att rätta sig efter det och vänta och se när namnen trillar in.

Det är nog färdigt när det gäller att avvakta nu iaf. Slå till!

Skarin: Bestäm dig nu. Vänta och se eller slå till? ;)

T T: Haha =) Det borde slagits till tidigare.
Men det är aldrig för sent när man är två. Det har Lundell sagt.

Vidare är jag också lite kluven till Linkans kommentar angående Micke Lind.
Han måste ju vara ett bättre alternativ än Sonnie som tredjecenter.
Sonnie bör vara en rivig ytter tillika attitydspelare på kanten. Inget annat. Jo, poäng får han ju så klart göra. Hur mkt han vill.

fettsteffe: Hohoho...det var ju stor humor att läsa kommentarerna där! Eller vad sägs om följande; "De satsar väl istället för aik som sparar." Hur många tikare härinne håller med? Fast en liten tankeställare till alla grinpickar härinne borde det bli. SÅ himla långt efter våra konkurrenter i årets silly är vi faktiskt inte.

Skarin: Lundell har sagt mkt klokt, bl.a. följande: "En inställd spelning är också en spelning." Kanske man kan applicera det på Linkans värvarambitioner: "En tänkt värvning är också en värvning."

mikenomad:
"En tänkt värvning är också en värvning."

hahaha ;-)

Så kommer Aftonbladet med en skrämmande Silly Season-artikel. Jag förstår absolut att de, liksom vanliga hockeysupportrar, gillar att spekulera men att rangordna lagen redan i det här skedet tycker jag nästan är effektsökeri. Vad jag vet så har väl i stort sett inget lag full trupp ännu, så det blir något nästintill löjligt skimmer över artikeln och min konspiratoriska sida får känslan av att man bara vill göra vissa supportergrupper lite skitnödiga, sådär mest för att djävlas.

Pätr: Har du inte lärt dig att effektsökeri är ett sätt för tidningarna att sälja lösnummer, och att Sportbladet gjort såna där "just-för-tillfället rankingar" flera år i rad. Men alltid retar det någon, tänker de.

Exakt samma fenomen som att Ros bloggande retar gallfeber på många som känner sig manade att gå in på bloggen och skriva något surt, precis den effekt som eftersträvas.

låt leksand aik malmö och två till komma upp i elitserien så kan färjestad hv och dom andra spela i norge eller vart dom ska spela ;)

mikenomad:Jaså Skellefteå intresserade av Hagos. Då hamnar han väl i Luleå då.

Dragan 2k: Hehe...

falo: Väldigt positiv artikel! :-)

falo: Mycket positiv artikel och riktigt bra att canal+ och tv4 vill skriva avtalet endå mycket bra.

falo: ja .. det är bara för supervärsting lagen att dra .. hur djurgårdens ekonomi ska klara sej är för mej en gåta ..

falo: " Elitserien som produkt är fortfarande intressant, då blir det svårt att ha Färjestad mot Metallurg, vilka bryr sig om det?" Precis, helt ointressant för mig som Västernorrlänning. Då tittar jag hellre på Allsvensk hockey, vilket lag som helst...

Pätr: Förstår inte riktigt det skrämmande i den artikeln? den informerar ju bara om hur läget i lagen ser just nu. Inget "chock", "flopp" eller andra kraftuttryck.

Anonymous: Obsut har skrivit på för Timrå

zaccodog: Hoppas att du har rätt, men...

zaccodog: Jaha, bekräfta gärna med nån länk el. dyl...

Baker: freddan i modo försökte idag att få hans signatur men fick till svar att han skrivit på för TIK

mikenomad: ring freddan o fråga

zaccodog: Okey och då ringde freddan till dig och berättade den glada nyheten?

Stackars Mackelito...

zaccodog: Har inte hans nummer men du som verkar vara bundis med honom kan väl förmedla det?

zaccodog: Kul om du har rätt, och det har du väl haft förr har jag för mig. Men det skulle vara intressant att veta vilka man fick nej av då det i ST antyddes att han snarare låg som 3e-4e namn på den berömda listan?

« · 1160386 · »