1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606549 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
RTS: Mina favoritfärger:

1. Röd
2. Svart
3. Brun

Dina då?

RTS:

Topp 3

1. San Jose

2. Detroit

3. Pittsburgh

Poffa: Själv har man hållit på Detroit sedan man första gången hörde världshistoriens bästa HårdRocks låt:  "Detroit Rock City"  Klassiskt lag, Dräkter i Timrå färg, ja kan det bli bättre?.

Topp 3 lag i NHL

1, Detroit

2, New Jersy Devils

3, Boston Bruins

Är även lite svag för Buffalo, men bara lite

Colorado? nja,

mikenomad: Han hade aldrig något med den att göra. Det var två utländska spelare.

Poffa: . skulle kunna tänka mej att havlat lirat
klart för i år

Poffa: Nä nä, det var en seriös fråga. Med tanke på din ryktbara bomb samt vilken före detta Modoit som spelar i Chicago...

Poffa: Det där är lite roligt. Jag håller på Detroit, dels för att Zäta lirar där, men framförallt att det är så många svenskar i det laget.

För övrigt så har jag ingen passion får någon NHL-klubb utan bara där dom svenska framgångarna hägrar.

mikenomad: What's with the attitude, man?

Jag gillar hockey och jag har Colorado som favoritlag. Och med tanke på deras enorma framfart i år så får jag heja på Modoiterna som är kvar.

Poffa: Jasså, du är Detroitfan?

Eller väntar du på bomben?

Ja, varför inte?

73Sjöbba: Underbar tackling, även om jag hejar på blackhawks i den här serien.

Dragan 2k: Ja, här är tacklingen.

jäkla skit ett tidigt chicagomål va inte va detroit behövde, shit.

Olle: Havlat spelare inte mer vad jag såg och lär väl inte göra så mer den här matchen kan jag tänka mig - kanske borta några matcher dessutom om man ska gå efter vad praxis brukar vara efter hjärnskakningar. Såg ut som han knockades och var medvetslös men det var svårt att avgöra när alla spelare var ovanför honom. Såg faktiskt riktigt farligt ut - massvis med skridskor och en orörlig spelare precis i anslutning till dessa.

Men fasen. Vilken jäkla monsterhit alltså.

jonmannen: Jag sa aldrig att den var oschysst, jag sa dock att jag hatar Red Wings, det räcker som motivering för mig :)

Ja det här är den klart mest intresanta matchserien hitills. Hälrigt med original six!

Olle: Eftersom Kronwall såg pucken komma mot Havlat och Havlat försökte få med sig pucken då ska Havlat vara tacklingsbar, men när man ser Havlat där är man inte förvånad över att han varit så skadedrabbad, killen måste sluta stirra i isen helt enkelt.

FM: just ja, 5+10. Ja men nästa match funkar lika bra för mig. Spelade havlat efter smällen förresten? Såg ut som en hjärnskakning.

Olle: Äh, upp med hakan Hvlat så händer inte detta. Bara för att han inte rörde pucken så "hade" han den ju och tacklingen var ren, chargin möjligtvis. Men fan så här det ska vara i slutspel ju! Detta blir en grym match!

Olle: Eftersom han fick matchstraff så lär han inte mosas den här matchen.

FM: "helt felaktigt" är diskutabelt. jag hoppas att Kronwall mosas "helt felaktigt" innan matchen är slut.

Olle: Interference åkte han på.. Helt felaktigt.

Olle: Japp en femma för charging blev de, Detroit drog på sig 11 utvisningsminuter denna period måste hålla sig från båset om dom ska va med nu.

Snoop: Såg faktiskt inte exakt situationen förutom att pucken var mellan benen på Havlat när smällen kom. Åkte han på en femma för charging? Det kan jag köpa. Annars, även om den var ren hoppas jag att någon sänker kronwall :)

Olle: Pucken var där när Kronner proppade Havlat, men helt klart en knasig situation men man kan inte stirra i isen i National hockeyleague.

Snoop: Hoppas innerligt att Barker eller Eager fullständigt sänker Kronwall efter den smällen.

Helvete !!!! Kronwall sänkte Havlat o vilken jävla match de kommer bli nu osså trampade folk på Havlat i bråket fyfan asså.

Olle: Jag hatar Blackhawks just nu ja med ;) Dom leder med 2-0 och Detroit har fått en pisstart på denna match, men rutinen Detroit besitter ska absolut inte underskattas vi kommer vinna endå :)

Snoop: Nu blir det kanske lite i fel forum för ändamålet men jag är extremt glad att han inte spelar, som det inbitna blackhawksfan som jag är så finns det få lag jag hatar som Red Wings.

Olle: ja han har ju inte riktigt varit sig lik, o i slutspel brukar man spela endå så de måste ju vara rätt allvarligt endå.

Snoop: Han fick en smäll i match två. Det är förmodligen anledningen.

Och så vare som väntat, Datsyuk spelar inte inatt han är skadad och de kan vara den enkla förklaringen till att han inte producerat som väntat i slutspelet, hoppas han kommer tillbaka fort.

Dragan 2k: Om Blackhawks torskar i natt så bannar jag mig själv från HS tills Augusti. Punkt!

Dragan 2k: På de viset, jag är iaf glad att mina bästa polare håller på samma lag som mig, hade nog inte kunnat stå ut med en bästa polare som håller på Frölunda hehe.

Snoop:
"Vissa lånas ut men det är ett getingbo bland forwards. Var ska alla plats någonstans? Kommer några till få gå?

Spännande blir det..."

Jäääävla lyxproblem! Där är dte spännande vilka som får gå.......

Snoop: Hehe. Det enda som händer i silly season numera får man reda på via Sundsvallstidningar. Sedan är en av mina bästa polare en timråit så lite koll får jag ha på er.

Dragan 2k: Du är Frölunda supporter men du verkar nästan intresserad av Timrå på nåt sett, kul när ni tar allt vi har eller vad är de fråga om ? ;)

Dragan 2k: visst fan de är ju detroit! Oh då hinner man bli bakis till tredje perioden då (:

fettsteffe: Håll ut. Om några minuter är det Detroit time igen. Sedan är det inte långt kvar tills klockan blir 06:00 och Dagbladet släpper sina nyheter på webben.

T T: gäääääääääsp, jag är full och inget händer. Förutom att timrå är intreserade av ett namn man inte kan uttala!

T T: En bra erkättare till Tenkie kanske?

Ilkka Pikkarainen?

Harryhaffa: Du talar i gåtor mannen. But I love it! :-)

Hahl Bundy:Tystnaden beror på att för lite selare tar värvning vid fronten:).

Men att den är så tyst att man höra en mus får stånd kan upplevas som en definitions fråga...är en mus lika tyst som ett bistånd...

På värvningsfronten intet nytt. Uppföljare av Erich Maria Remarque.

Det är så tyst på värvningsfronten att man kan höra en mus få stånd.

GÄÄÄÄÄÄÄSSSP.

Idag kan iaf Krogs Manitoba på nytt avancera till Calder Cup finalen, står 3-1 i matcher till fördel för Manitoba, Houston vann senaste matcher med 5-4 efter övertid, så Krog presenteras nog inte på ett tag.

Kerstin_k: Tycker Krog är jäkligt bra ja, han har spelat 2 säsonger i NHL sen har han några säsonger med några matcher och i AHL är han big boss och han har bevisat att han kan spela mycket bra äöven i europa, Krog vill jag ha.

Krog fortfarande aktuell... Hoppas inte. Så känner jag. Varför vet jag inte. Men jag hoppas fortfarande på PK.

Lär bli protester från den kvinnliga poliskåren;)

« · 1161806 · »