1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606543 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Hahl Bundy: Vi hörs när Timrå värvat...moooaahahahahaa

Nä nu börjar även min optimism avta.
Kanske dags att lägga ner ett tag innan man får en dubbelsidig hjärnblödning på allt hopp som raseras allt eftersom.

Nu är det nära goodbye för ett tag.

Jävligt synd på både PK och TK hade ju hoppats att de skulle tillsammans med Pärssinen bilda TIKS första kedja..
Snacka om att antalet kvalité spelare försvinner snabbt och ovanligt tidigt, synda att Johansson i FBK lämnade för Montreal, bara en sån sak kan avgöra om vi får Pyrret eller inte, så ju fler lag som har sina trupper spikade, desto bättre.
Man kan undra varför inte Obsut är aktuell (längre), man kan ju hoppas att Linkan/Robban hittat någon bättre så det inte var så att Obsut krävde för mycket i lön, då undrar jag vem man har bakom han ''På sin berömda lista''.

Det verkar som att vi kommer få vara nervösa under större delen av sommaren, det känns inte så bra..

mikenomad: Att åldras som Timråit ger oss fler rynkor i hjärnan än i ansiktet!

"fettsteffe: N Kapanen har ju inte signat för nåt lag än så det är inte kört....... Äääh Vem försöker jag lura?!"

Hahl Bundy: Linkan??

mikenomad: True! lång nära döden dessutom...

fettsteffe: Årets silly season är en nära döden upplevelse...

Hahl Bundy: har pillren tagit slut ? ;-) moahhahaha AAARH

...Jag är....INTE......ga...len....jag är bara.....t-i-i-i-i-i-m..råit!

fettsteffe: N Kapanen har ju inte signat för nåt lag än så det är inte kört....... Äääh Vem försöker jag lura?!

mikenomad: Det var...ha ha ha...faktiskt.....hi hi hi hi hi.....synd......ha ha haha haha hahahhahaha aAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!

mikenomad: N kapanen......P Kontiola.....Det blir bara färre och färre...

Hahl Bundy: Framförallt på "rätt" språk. Nåja....vad är väl en meriterad finne. Han kan vara otränad, oinspirerad, osympatisk...eller alldeles, alldeles underbar...suck.

Seröst; FAN! Men väldigt, väldigt väntat....

Dragan 2k: Mycket pengar har dom :/

Hahl Bundy: Dessa jäkla ryska klubbar.

Dragan 2k: Ja jag vet. Det räcker att jag läser Dagbladet. Lite tydligare där :)

Hahl Bundy:Enligt Ilta Sanomat som jag slaviskt följer i Finland har den ryska klubben gjort storslam och signat inte bara Koivisto utan även en viss Kontiola.

http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1690217

Typiskt att min favorit Toni Koivisto går till KHL. :/

Tikinmyheart: Om man kollar lite snabbt på frölundas trupp så har dom ju redan ett antal centrar. Hahl, Jonas Nordqvist, Andreas Karlsson och Joakim Andersson. Sedan har dom Mikael Johansson också. Varför Pohl kom ifjol var väl för att dom hade ett antal skador på center sidan. Nog för att dom har pengar, men dom behöver ju inte ha alla spelare i världen, eller?

El_loco: Om inte Frölunda har råd att behålla Pohl på artistkontrakt, så lär Tik inte heller ha det.

Det är ju lite konstigt att det är så tyst. Alla hål vi har i truppen kommer vi väl knappast att fylla med spelare från AHL eller? Det finns väl fortfarande ett par intressanta namn i elitserien som inte har något kontrakt. John Pohl från Frölunda står väl utan kontakt. Han skulle väl hålla som första center i timrå, eller? Sedan har vi ju Tomas Surovy från linköping som inte heller har något kontrakt. Han var ju grym Lulä för några säsonger sedan. Skulle han få spela i första eller andra kedjan i timrå så skulle han nog mer än väl kunna ersätta Tenkies poängproduktion.

Nu måste det hända nått snart så vi får lite action här på HS också.

Mackelito: Tack! Fast jag antar att du var ironisk nu...;-)

mikenomad: Skall ske, du är sån talang på ironi så du får ha den fantastiska uppgiften i framtiden också..

Min personliga uppfattning, angående Silly Season överlag, är att det inte har hänt så mycket uppseendeväckande kring någon klubb, egentligen. Några riktigt fina nyförvärv har presenterats i form av exempelvis Norrena och Ledin. Men trots dessa herrars påskrifter har jag uppfattningen att det försvinner betydligt fler profiler från Elitserien än vad som tillkommer.

Luleå och Skellefteå är de klubbar som varit aggressivast så här långt. Samtidigt får man inte glömma att Luleå tappat sina två bästa spelare till Ryssland, samt att man tycks förlora både Obsut och Bartecko. Visst är Abbott-tvillingarna fina nyförvärv, men de kan inte mäta sig med Omark och Harju.

Skellefteå å sin sida är i mina ögon svårbedömda. Namnkunniga spelare som Hagos, Warg och Tenkrat har tillkommit, liksom intressante Bellemare, men som bekant så handlar ishockey i slutändan om vad som presteras på banan, inte vilka namn som återfinns i laguppställningen. Och ärligt talat tycker jag att en del av SAIK:s nyförvärv känns som osäkra kort, som kan vara på väg utför.

Timrå har hittills inte varit alltför aktiva på spelarmarknaden, eller man har i vilket fall inte presenterat särskilt många nyförvärv. Jag måste emellertid framhäva att det man presenterat har varit av förhållandevis god standard. Såväl de två Karlssönerna som Lindbäck håller hög elitserieklass, och dessutom anser jag att samtliga har en posivit utvecklingskurva.

Givetvis önskar jag, liksom många andra, att de stora namnen ska presenteras inom en snart framtid. Och visst kan man börja misströsta när namn efter namn avskrivs. Lyckligtvis är den främsta förklaringen att sportcheferna jagar attraktiva spelare. Hade man lagt ribban längre hade man kunnat ha full trupp i dagsläget, men jag tror knappast att det behagat någon supporter.

Vi får helt enkelt vänta och se vad som händer, för spelare kommer att tillkomman, frågan är bara vilka. Och när vi vet då kan vi ta fram pukor och trumpeter, eller i värsta fall den stora sågen.

Är Obsut helt förlorad nu/redan ?

Mackelito: Lämna ironin till den generation som klarar av det och koncentrera dig du på ep-länkar. Hälsningar från en timmerstock.

Timrå (Timrå)
Vi älskar timrå (Vi älskar timrå)
Timrå ik är vårt lag (Timrå ik i vår stad)

*Dunk dunk* *dunk dunk dunk*

Timrå!

Mackelito: Absolut, nu är jag på rätt spår igen ;-)

fettsteffe: Jag var ironisk och härmade de som går och är lugna som timmerstockar, jag är minst lika orolig jag och när man inte lyckas landa spelare som Obsut 4/5 alt, då är det illa...
Ledsen att det inte framgick tillräckligt tydligt..Detta kanske räcker som svar till din andra fråga också?

Nä, nu tar vi nya tag! I morrn är det måndag, det betyder ny vecka och nya, fräscha värvarmöjligheter.

The Fat Bastard:

Hahl Bundy:

Hade det varit klart med tre spelare hade vi vetat det redan.

Man är bra less på dessa "Hockeyhoror".
Nu är det bara penningen som styr.

Timrå IK är dom bästa.

73Sjöbba: Nu har ju Linkan uttryckligen sagt att det kommer att ta tid o det gör det ju bevisligen. Det spelas tex fortfarande i Nordamerika upplysningsvis.
Jag är otroligt frustrerad men jag tänker inte klaga på Linkan eftersom han jobbar stenhårt på att få ett så bra lag som möjligt o det ska in 3,4 klasslirare.
Konkurrensen från KHL är stenhård med alla dess maffiapengar inte så lätt men jag tror det blir bra i slutändan. Vad jag förstår ska 3 spelare vara klara men vilka o varför de inte presenteras vet jag inte.
Kanske ska det bli presskonferens men då måste alla spela klart o därför väntas det. nu spekulerar jag bara.

Tycker att freddan Andersson uttrycker det svåra i värvningarna just nu när han säger, jag citerar:
" Det är ett svårt läge. Det kan se bra ut i förhandlingarna, men så backar spelaren och vill se om han får bättre betalt någon annanstans."

Kevin O Shea: Jag vet inte, men avtalen med de nordiska länderna kanske ser annorlunda ut vad gäller dubbelbeskattningen.

Ambroo: Jag ställer en fråga till dej som jag länge har funderat på - nu skall förvisso artistskatten avregleras, men ändå:
Varför är det bara typ tjecker och transatlanter som värvas på artistkontrakt?
En sån som Petr Tenkrat borde väl inte ha varit dyrare än alla "superfinnar" som figurerat i elitserien?
Hahl, Lehtonen, Kallio m.fl lyfter väl rejäla löner utan att för den delen komma hit när vi redan spelat 10-15 omgångar.
Vad beror detta på? -har du en aning?

En landslagstjeck borde väl inte vara dyrare än en landslagsfinne?

Mackelito: och så har jag en fråga! Varför måste man gå ut och tänka kan man inte tänka inne?

Mackelito:
"Vi närmar oss stupet av skrattretande, ingen vil hit, ska vi ha en sån som Obsut som SUPERBACK...
NejNejNej...
Detta går åt helvete!!

Mackelito @ Östersund 2009-05-14 08:28 "

Fan vad jag hatar dubbelmoral........

Till alla Linkan-kriTIK'er:

1) Hur många nyförvärv har Timrå respektive exempelvis Djurgården gjort?
2) Kolla på Timrås nuvarande trupp och jämför med till exempel Rögle, Brynäs eller Södertälje.

Återkom sedan!

Ambroo: Även jag undrar det, När man läser här ibland så blir man lätt påverkad av vad någon skriver och det verkar sannligen som många bara blir mer arg på Linkan ju mer de läser vad som skrivs, man skulle kunna säga att folk triggar upp varandra.
Jag säger så här, ta det lugnt, ut i solen och bli lite solbränd så ser vi vad Linkan skramlat ihop, jag lovar att vi kommer få se ett lika bra lag under nästa säsong, jag tror att vi kommer få Krog som förstacenter och det verkar ju alla vara nöjd med, även om vi inte har truppen klar i maj så tycker jag inte det finns någon anledning att ens börja snacka om att ''Några super värvningar får vi inte'' Kom ihåg att det är finanskris och att vi måste inse att vi inte är ett lag som räknas med de 4/5 stora...
Låt säga att vi får Krog och Pikkarinen + nån fler men att båda skriver på dagen innan SCA Cupen, då tror jag att alla kommer vara nöjda, om vi inte har ett lika bra som i år utan ett helt klart sämre utan spets i höst, då kanske vi kan börja gnälla på Linkans arbete, men att göra det nu är som att klaga på en byggfirma som bygger om ett hus som skall bli klart om 1 månad, sedan börjar man gnälla för att det är alldeles för dåligt redan efter två dagar, och det är ju lite fel..
Så nu tycker jag att alla går ut och tänker på vilket bra lag vi kommer att få till nästa år..

All heder åt mikenomad och Hahl Bundy som orkar dag som natt. Några undrar över om det någonsin har varit så här illa ställt med lagbygget, men det jag funderar mest på är om det någon gång kan ha huserat fler genier här inne än vad det gör just nu...

Anonymous: äsch då , han fick ju pris som säsongens bästa målvakt ( Leif Honken trophy)

skulle iofs vilja se vilka som röstade i den frågan ....

Anonymous: Eller om man ska gå till Nubben så var ju Honken en imponerande värvning, men när säsongen kom igång så var han inte så imponerande längre. Mindre bra värvning, nu såg jag iof att de möjligen var på väg att tappa honom.

fettsteffe: Är ju egentligen vid tillfällen som om t.ex. Hedström hittar tillbaka till sitt gamla jag i lule som sportchefen där gjort ett kanonjobb.

Eller om våran Granath blir lyckad här så har Linkan gjort ett bra jobb. Wandell är ju ett gott linkanexempel, blev ju riktigt bra åtminstonde tills före USA besöket.

Värva en kille som Lehtonen kan ju bara bli lyckat, men det har man ju betalat för också.

mikenomad: Sen ska man inte höjja alla andra sportchefer till skyarna hur svårt är det att värva en kass RJ, avdankad Hedström, en figur i Leksand sk. Bellemare, en som byter klubb 24/7 Hagos, en som inte ville vara kvar i FBK för han ville spela mer Somervuori etc etc, och dessa lag har typ full trupp.

OJ VILKET TOPPEN JOBB DOM GJORT!

Hahl Bundy: Hur länge ska man vänta tills man kan kritisera Linkan? Tills truppen är spikad? Till efter semestern? Klart att man inte vet vad som pågår inom Timrå IK. Men faktum kvarstår att det har inte levererats så som man hade hoppats på.

Hahl Bundy: Vi kan konstatera att Linkan inte är ensam sportchef i es som sliter lite i motvind(?) dessa dagar, åtminstone inte bland lag med likvärdiga förutsättningar. Det är väl rimligt att anta att det bl.a. är nu effekterna av KHL på allvar visar sig...

Anonymous: Det kanske var lite fel riktat det var riktat inte "bara" till dig.

Jag tycker att Linkan får ofötjänt mycket skit för nånting som ni inte vet ett dyft om vad som är klart, vilka han snackat med osv osv.

Med tanke på namnen som varit på tapeten tycker jag ni borde ha fattat att han inte går på dussinlirarna när det gäller stjärnvärvningarna.
Sen om det bli pannkaka av allt ihop det får vi se, det finns ju en del som slåss om namnunderskrifterna.

Kommer inte att snacka skit om Linkan eftersom vi inte vet hur det blir med laget o därför tycker jag att man inte kan såga honom än.

Anonymous: Synd att inte du är sportchef, du verkar ha rätt nivå.

Förresten ska jag vara tyst ändå.
Det behövs inte sägas något. :)

« · 1162177 · »