1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606544 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Hahl Bundy: Två gånger har jag skrivit om honom nu i vår. Det är "allt" det.

Anonymous: Vad säger du om du får äta upp allt ditt gnäll på Linkan om några veckor eller när truppen blir klar?

Jag tror att jag i så fall kommer att påpeka det du sagt ganska så ofta.
Om du får rätt i ditt gnäll ska jag vara tyst.

Loomis: Är nog lite svårt att kasta in en ny så där bara, tar ju en massa tid av värvningssäsongen det också. Han ska flytta, komma igång osv. Sen är det inte säkert att det blir bra ändå...

Synd att Linkan lät Tenkrat glida ur nävarna, antagligen ville Linkan hitta någon bättre, men när vi står där i september så är han antagligen panikersatt av en sämre. Nej man måste vara rädd om det man har, i alla fall om det är i Tenkrats kaliber. Skellefteå är säkert jättenöjd i alla fall.

Kevin O Shea: Håller med fullständigt Linkan håller tyvärr inte måttet de bästa vore att byta ut honom omg.

Kevin O Shea: Vi avvaktar! Som ni vet är ju både Sedinarna och Sundin utan kontrakt till nästa säsong, jävlar asså Linkan är på G nu ;-)

Näe men allvarligt det här börjar fan bli drygt! Man klaga får typ en månad sedan och det har fan inte hänt ett skit mer sen dess...Om vi inte lyckas knyta åt oss de spelar vi vill ha vad fan finns då?

De man kan trösta sig med är att vi jagar spelare som fortfarande spelar hockey dom ligger iaf inte och gödar upp sig på någon strand på andra sidan halvklotet.....

Andersson: Har det någonsin varit så här illa ställt med lagbygget?
Jag trodde att laget skulle försäsongträna tillsammans, och byggas ihop som ett lag.
Men det funkar ju inte om 5-6 stycken kommer att dyka upp i mitten eller slutet av juli (i bästa fall), eller som du skriver lagomt till SCA-cupen.

Det här liknar ju ankskit...

Andersson: Den andra september, tre månader och en vecka kvar till nedsläpp i EON mot Modo. Fort som tusan gå re...

Kevin O Shea : Vi får nog vara nöjda ifall vi har fullt lag till SCA- cupen.

mikenomad: Det djävliga är att FBK och andra "storheter" börjar att tappa spelare innan vi fyllt på våran trupp klart.
Detta betyder ju att våra eventuella värvnigar kommer att försvinna till FBK, som ju kommer att övertrumfa våra lönebud!
Agera, Linkan!
Ro över Pikkarainen, innan Glennertfamiljen snor honom!

Hahl Bundy: Vi är för gamla för entusiasm, åtminstone borde vi vara det. Så vad har gått snett i vårt fall? Överdosering av vaddå, ångest? Ja, förmodligen...

Jag litar på att Linkan ordnar fullt lag. Jag är nöjd så...klarar inte av högre förväntningar och den besvikelse som följer i kölvattnet.

mikenomad: Jag har insett o lärt mig att Entusiasm är en oro som uppträder i ungdomen o som kan botas genom små doser ångest o erfarenhet.

Det värsta för oss är att vi har överdoserat. :)

250kg kärlek: Den ultimata frågan är: Hur mår man när truppen är spikad?
Mår man som nu eller mår man ännu sämre? Eller kan man börja skönja en viss ljusning på det tilltsånd man är i nu?
Frågor frågor o inga svar.

Bara att knapra vidare på allt som går att gnaga på.

Men kvällstidningarnas rubriksättare förnekar sig inte. "Spelarflykten fortsätter från guldlaget" står det att läsa i dagens Expressen. Som om det på nåt vis vore kris i FBK liksom...

Hahl Bundy: Undrar vem som känner sig mest stressad, Linkan eller Lundby-Wedin. Svaret på den frågan skulle säkert ge en del svar som man väntar på. Liksom.

Hahl Bundy: GNAHHHHHAAHHAHAHAHAHOHOHOOOOOOOOO!

AAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHH!

Olle: hm, 6200 i luleås nya arena då känns det ganska bra att timrå har 6000 i en gammal.....vi ska också bygga nytt, men då blir det ordentligt! mohahahahah

.....börjar jag bli vansinnig.......jag är ju timråit & Linkan är sportchef....

RTS: Äh, jag gav bara igen lite skit. Det kändes lite frigivande även om det var lite löjligt agerat av mig.

Ta det som en långdragen reaktion på dina "gömda" och inte allt för sällan provocerande kritikuttryck som delas ut här.

Brev/mail har du ju kunnat använda hela tiden. Jag är alltid öppen för debatt om saker och ting.

Anonymous: Ser inte heller den där stora målskytten i MPS ,men det vore en fet och jävligt välkommen bonus om han skulle få de att lossna.
Pyöräla, Lehtonen,Wandell och Tenkrat...det blev några mål tillsammans..
Kvar finns som sagt Hynning och Pärssinen, men Pärssinen har ju blivit mer av en framspelare ,så ensam kvar har vi Hynning...
Nu ska inte Fan målas på väggen, men i skrivande stund ser laget trubbigt ut på många håll och kanter och risken finns att det förblir det även när luckorna är "fyllda".
Tack,bock och gonatt!

friskan:
eller dagbok.

Kära dagbok, idag har jag klippt gräset och satt potatis. I morgon skall jag grilla på min Timrå-grill.

JimmyH

Klick klick.

Nu fick du två till.

JimmyH: Kändes bara väldigt konstigt att hugga på det jag skrev imorse ang NHL och jag antar att du var ute för att provocera genom att försöka förlöjliga mig med detta. Enklast för dig  Jimmy borde varit att ignorera detta om du tyckte det var barnsligt o oviktigt.

Jag är av den typen att jag hellre läser 40 skitinlägg ang Domsjö´s alla nyinköpta Norska än att titta in på HS för tionde gången utan att ett enda inlägg skrivits.

Resterande svar tar vi via brev. Iallafall jag.

Olle: Luleå har haft några grissäsonger men är på frammarsch. Helt klart!

JimmyH:

Dina Bloggar är definitivt läsvärda (i min ungdom hette det att man skrev en uppsats).
Jag läser dem allihop, sluta inte att skriva dem Jimmy.

JimmyH: Du behöver inte försvara dig! ;-)

mikenomad: Och tittar man i luleås forum så lättas det på plånboken där också iom att dom bygger ny arena. När hände det här? Hur gick det till som? Vem pröjsar det där?

JimmyH: ..Och jag tycker Jimmy H:s blogg är såå befriande eftersom den inte är en "klassisk" supporterblogg, utan faktisk är initierat skriven med en stor portion eftertanke och reflektion. Här framhävs inte Timrå som världens bästa lag, utan sätts mer in i det sammanhang som laget befinner sig. Skribenten påvisar dock exakt det supporterskap som jag tycker är toppklass, d v s Timrå ligger varmast om hjärtat, men man hyser ändå inget förakt mot motståndaren. Utan motståndare vore Timrå IK inte speciellt roliga att hålla på överhuvudtaget - eller hur? Skönt också att bloggen stöttar Timrå IK och är balanserad i sin karaktär. "AVGÅ!!11!", eller "AGERA!!1" är ett alldeles för missbrukat ord på HS, och ärligt talat inte ett ord som är synonymt med Timrås filosofi.
Heja Jimmy H! Du är ett solklart bokmärke bland mina länkar!

JimmyH: Nu läste du in lite för mycket i mitt inlägg. Jag ville bara visa på skillnaden mellan krönikor och bloggar.

Nu måste jag försvara mig lite här känner jag.

T T: Ja, helt klart svagt av mig att inte skriva krönikor samtidigt som bloggen. Någon måtta av lathet får det väl vara. Jag får försöka få arslet ur fingrarna lite oftare. Eller tvärtom menar jag.

Det är ju inte så att någon annan skulle kunna ta på sig att skriva och tycka på tikare så kanske supporterklubbens sida kan bjuda på hockeyåsikter från mer än bara mitt håll.

RTS: Jag är defintivt inte självutnämnd. ST frågade om jag ville blogga åt dem och jag sa ja. Jag har så vitt jag vet aldrig krävt att folk ska se mina åsikter som den ultimata sanningen eller som det som är "rätt" att tycka. Men runt 2000 klick (1200-1500 unika) i snitt per dag under den senaste säsongen (det dubbla under slutspelet) har utnämnt min blogg till läsvärd. Inte sagt att alla tycker att den är bra men den är åtminstone värd att klicka på för många människor. Jag antar av dina ständiga pikar att du också tycker det.

Det här är silly season-snack det.

Beadouin till Rögle

haggen: var de tacklingen han åkte ut för då .. trodde de var efterspelet
'

Ambroo: Jimmy har väl knappt skrivit något där sedan han började blogga på ST.

T T: Duger inte tikare.se?

Anonymous:

Enda han behöver göra innan säsongen drar igång är att lära sig skjuta högt, då kan han nog hänga en hel del kassar.

RTS: Jag skulle vilja läsa Jimmys krönikor, var finns de?

JimmyH: För att vara en självutnämnd Hockeyexpert/Krönikör så borde dina färger antagligen varit: Röd,Vit o lite blått.

Men din förtjusning till brunt kanske har med fjäsk att göra?

ULF L:

Hynning har väl kontakt för 2 år?

Andersson: Vi måste vara släkt =)

1. Pittsburgh

2. San Jose

3. Detroit

haggen: Mycket är han bra på men mål kan han inte göra, i så fall får något drasktikt hända i sommar. Det ska bli riktigt roligt att se hur Lehtonen och Pyöräläs målprotokoll ska ersättas.

ULF L:

Vi har även MPS, blir hans år i år.

Skarin:
Pikkarainen,ja tack! Förstecenter är prio 1, men vi behöver folk som kan göra mål också, jag vill inte att Hynning och Pärssinen ska bära det ansvaret själva, litar inte riktigt på dom....

fettsteffe:

Ja kan hända men tar hellre honom än centerspåret från Mora, behövs lite rutin i laget.

haggen: Japps. Det är därför inte Linkan är ute och jagar tredjecenter utan utåt sett talar i termer att Sonnie ska vara center. Det är ett vågat spel enligt mitt sätt att se det. Det blir för mycket chansningar av alltihop.

Men det KAN gå.

haggen: Ja timrå är väl ända klubben som kan tänka sig vänta så länge, dom är ju ganska vana med det nu ;-)

Micke Lind i TIK till hösten, är han hel o motiverad så är det TIK som gäller enligt en polare i Gävle.

Att Kronvall fick utvisning för tacklingen är horribelt, alla vet att stirrar man i isen ja då smäller det.

Skarin: Linkan tror att alla vill till timrå och att vi anmälar lite här och där men fan inte mer, de får spelarna fixa ;-)

Jag skulle kunna tänka mig Pikkarainen. Men det lär väl inte bli något som vanligt.

Den här kommentaren älskar jag:

– Det är inte så att vi för några diskussioner, men vi har anmält vårt intresse och gjort klart att han i förlängningen kan vara intressant för oss, säger Linkan.

Haha.

RTS:

Mina idoler:

1. EMD
2. Måns Zelmerlöw
3. Darin

Dina då?

« · 1161919 · »