1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606544 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Hahl Bundy: Vi hörs när Timrå värvat...moooaahahahahaa

Hahl Bundy: Det är bara att inse att Timrå står sig rätt slätt i kampen om de mer meriterade namnen. Vi har tyvärr rätt lite att erbjuda en spelare som i första hand tänker pengar och i andra hand älskar att spela hockey. Och hur många procent av alla hockeyspelare tänker inte 1)pengar, 2)alla andra värden?

Och tyvärr tror jag att en ny arena i stan inte kommer att öka intresset för Timrå IK nämvärt. Kortsiktigt ja, men mer långsiktigt...nje.

Tilltron för ett lag som Timrå får sättas till sportcheferna i framtiden. Det är nog ytterst viktigt att hitta utvecklingsbara spelare som fungerar som ett lag i slutändan, som inte kostar multum. För med den utveckling som nu råder kommer vi aldrig att kunna mäta oss.

Inerst inne känns det rätt tröstlöst att sitta och hoppas på meriterade namn som kommer att spela i Timrå i vinter. Vi kommer antagligen locka hit rätt okej spelare, men mer än så vette gudarna om det blir. Ryssland och KHL ( i synnerhet) fortsätter att finkamma terrängen och att ens tro att det här är ett kortsiktigt försök att ta upp kampen med NHL får nog tänka om. Ryssland med oanade möjligheter kommer säkert att ge NHL en rejäl kamp om de bästa spelarna. Vägen dit är att ta de näst bästa, som inte platsar i NHL. Spelare som tidigare spelade i t.ex. Sverige.

Nåja, tur det finns undantag, att det finns spelare som ser andra värden framför pengarna. Sanny t.ex...

AAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!1!!11!

Hahl Bundy: Förresten, din optimism är väl ändå kemiskt baserad? Behöver du förnya receptet?

250kg kärlek: Visst är det förbannat tydligt att skräckvisionen häromåret ang. KHL nu visar sig i allra högsta grad verklig.

mikenomad: Ja, så är det. Tråkigt att riktiga klasspelare inte spelar i Sverige utan väljer andra länder med bättre villkor. Även om kärleken till laget är anspråkslöst så bidrar profilerna till ett ökat intresse.

Nu ska man kanske inte måla f-n på väggen, men visst är utvecklingen alarmerande.

Jag som fortfarande hoppas på N.K eftersom jag hört att han vill till Timrå av diverse olika anledningar ställer mig frågan: varför skulle en sån spelare ens tänka tanken på spel i Timrå? Ge mig en enda liten, pytteliten anledning.

250kg kärlek: Timrå har väl alltid haft ett väldigt bra rykte i Finland? Det kan betyda mycket också om att han och hans familj också har en annan finsk familj att umgås med (Pärssinen)..
Fast detta är ju bara spekulationer ifrån min sida

jens_88:Utan att jag har sagt för mycket så är det där en aspekt som skulle, teoretiskt sett, funka. Jag kan tillägga att det finns fler aspekter som jag rankar som viktigare för att locka hit t.ex. Kapanen.

Men tron att andra värden än pengar spelar in har fått sig en törn och jag ser snart ingen spelare som väljer en klubb för klubbkänsla, närhet till dagis, bostad eller andra rätt viktiga saker vid sidan av sitt yrke.

Även om jag förstår att en professionell ishockeyspelare inte har alltför lång karriär och gärna vill spela ihop så mycket pengar det bara går innan karriären är över, så begriper jag fortfarande inte hur 200 000/månad eller mer inte ska räcka till att både leva gott och spara ihop en slant inför framtiden.
Det är sjuka pengar det handlar om och jag tycker faktiskt att ishockeyspelare likt en hel del toppfolk och politiker är ena riktiga girigburkar.

Jag fattar inte.

250kg kärlek: Nja...anledningarna får du nog skaka fram själv, jag som bara tagit del av ryktet via media samt några härinne har verkligen ställt mig själv den frågan. Men du svarar väl delvis på din egen fråga; "eftersom jag hört att han vill till Timrå av diverse olika anledningar", vad de anledningara är specifikt har jag inte den blekaste om. Men om det är så, så är de antagligen viktiga....

250kg kärlek: ungefär som klubbarna . dom väljer ju spelare efter prestation .. inte efter hur bra dom tycker om spelarna .. hur kan dom göra det .. nä . börja behålla trevliga spelare som inte presterar så kan vi gnälla på spelare som inte är penga giriga sen .

Mackelito: Man kan undra varför inte Obsut är aktuell (längre), man kan ju hoppas att Linkan/Robban hittat någon bättre så det inte var så att Obsut krävde för mycket i lön,

Obsut drar till KHL

Hur svårt kan det va? Vad faan hänger det på? Jag tyar inte längre, ge mig nyförvärv NU.........

FORZA TIK............alltid, alltid........

Förresten, snart kommer de nya säsongskorten ut och det vore ju bra om man visste vilken produkt man får. Seså, presentera nyförvärv nu, det kan jag tycka TIMRÅ IK är skyldig säsongskortsköparna......

Friman SR: jag har redan beställt mitt säsongskort . Hoppas det blir en bra säsong .....

Friman SR: I med och motgång stöder jag iaf Timrå...

Tycho: Me too, FORZA TIK............alltid, alltid........

Nu är det spännande... Känd centerstjärna syns på Sundsvalls gator... ;)

Tycho: Va ?

Tycho: Fräls oss, vem då? Årets silly har hittills känts som en ökenvandring.

Herminator: Han lär nog mena Regin för så vitt ja vet är han här nu eftersom tjejen hans är härifrån, han retas nog bara.

Tycho: Kan det vara Ove Olsson som satsar på comeback ;) ?

Snoop: Känns inte som att det är läge att skämta med plågade TIK-supportrar just nu. Det är lika klokt som att dyka i ett Vithajsstimm med badbrallorna fyllda med färskt kött.

Tycho: Mycket spännande och se vad Regin sa till ST's reporter... ;P

Tycho: Förstod de

Det känns inte bra nu. Inte alls bra....

mikenomad: Ett litet ljus i mörkret som kanske kanske kan vara något är att Sebbes agent (kommer väl från Småland någonstans tror jag) var uppe i Timrå för någon vecka sedan. Och det var inte för att träffa Sebbe. Han är agent åt en annan hockeyspelare som skulle "duga" i Timrå.

"Dream on" är mitt mellannamn 

250kg kärlek: Modo har värvat en finsk back, Pikkarainen.

Och en Norrman på väg till Timrå?

Lill-strimma: "Nu jobbar vi vidare hårt med två riktiga toppspelare, men vi jäktar inte, säger Freddan. Vi ska ha is i magen och verkligen få rätt spelare. Så mycket kan jag säga att vi är väldigt förhoppningsfulla."

Känns som alla klubbar väntar på det där lilla extra samtidigt som spelarna väntar på fetare löner som inte ens finns!

Tikinmyheart:
"Det afgøres indenfor 24 timer hvor jeg skal spille, så det er spændende for mig lige nu,""

Tikinmyheart: Norge/Danmark same shit?

Wayne Gresky: Hellre dansk dynamit än en norrbagge! Men Dresler? Vill Regin ska komma hem igen!

Tikinmyheart: Om han haft bud från andra Bundesliga i Tyskland så tycker jag att "mitt i Sverige" låter mer som typ Sundsvall Hockey

Paddan:

"det har minskat till två klubbar nu, det är Herning och en klubb i Elitserien.

Vilken klubb det är vill han inte säga, men han kunde berätta att klubben ligger i centrala Sverige, klubbarna och MODO Timrå finns tydliga möjligheter"

S-vall spelar tyvär inte i ES!

fettsteffe: Men alltså han är ju 30bast och ingen super star precis....Hur har dom tänkt sig här då? Ska han utvecklas så han är skaplig vid 33 eller?

Wayne Gresky: Jag har inget att skylla på, mer än att jag tänkte på MZA när jag läste artikeln.

Ja men fan han är ju Dansk, kan inte misslyckas:) Jag är glad även om vi lyckas värva en Ungrare känns det som.

Yellowcard:
Regins sista år i Danmark

36matcher 19mål 27ass 46P

Regins första år i ES

44matcher 4mål 7ass 11P

Dresler's senaste säsong i Danmark

38matcher 10mål 15ass 25P

21P färre än vad Regin gjorde, och då gjorde Regin bara 11P i ES året efter!

--------

Då hade vi lika gärna kunnat behålla Sundh! Hoppas på MODO

fettsteffe: I Danmark kanske man anser att Stockholm ligger mitt i Sverige:) Du får väl hoppas att det gäller SSK eller DIF isf.

Tikinmyheart: Vad dom anser vet jag inte. Men mitt i sverige är iaf strax under Sundsvall!

fettsteffe: i torpshammar ;)

250kg kärlek: .........VEM?

fettsteffe: Det kanske är så att denne Dresler är lite av samma spelartyp som Sundh, och därav inte lika producerande som Regin är. Vad vet jag? Men det kan ju vara en anledning.

Vilken fantastisk silly-season vi har.

Vad hände med Obsut som ju var "klar"?

Vad hände med dom här spelarna som skulle vara "klar" men som inte kunde bli officiella därför att deras säsong inte var över än?

Vad blir det av det här egentligen?

Jo det blir det det blir det här.

Det här gååååår inte.

Jo det KAN gå.

Det är ju inte seriepremiär än, även om försäsongen varit igång ett tag.

Finns det några vita rockar kvar?

Skarin: Ja pallar man en säsong till som förra ? Säg att det blir 5 raka torsk första matcherna... Då skjuter jag ut mig

fettsteffe: Asså jag hoppas verkligen inte Timrå värvar någon 30 årig dansk alltså, fyfan.

Foyn: Men visst var förra säsongen den säsong man engagerade sig mest?=)

I natt blir Samme klar för TIK :-)

Dallas: nämen , så trevligt.

Dallas: Men ge upp.

Dallas: Hehe, Samme har samma agent som Sebbe. Samme och Sebbe...gulligt.

« · 1162177 · »