1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606910 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Mathias Tjärnqvist, Han är ett av namnen tydligen..

mikenomad: Ja just de ja, attans skit också nu lär han gå dit han.

Snoop: Synd dessutom eftersom våra chanser att få hit Dragan nu minskar betydligt.

Baker: jag skulle gärna se en ytterforward med lite tyngd , 95 kg + ,

eftersom det bara är två forwards för tillfället i laget som väger över 90

Nu är de helt klart att Nordström lämnar FBK, men har inte FBK råd med honom så kan väl inte vi ha de heller, synd.

Nu hoppas jag att det ansluter en tuff forward och en tuff back till Timrå då kommer iallafall jag att vara riktigt nöjd... tror faktiskt att vi kan hamna på övre halvan i sådana fall.

Mika Tarvainen verkar bli kvar några år till i Timrå, han har nyligen köpt hus i Söråker, det tycker jag verkar riktigt bra iaf :)

T T: Ja, fy fan. Då skulle vi inte sitta fast nånstans. :-)

mikenomad: Lugnt och tryggt med ettårskontrakt? Du är tokig. 22 tryout-kontrakt som förlängs en månad i taget vore idealet.

Anonymous: Precis...bra att vi är överens.

mikenomad: Du har helt rätt, förutsättningarna är detsamma, inget har ju hänt där ute i Njurunda sedan Nubbens tid. Samma budget och KHL finns ju inte på ICA Bommen än.

mikenomad: Exakt !
Klockren Analys, Hehe

Anonymous: Ja, irriterande att Linkan slog till med ett två-årskontrakt...ett år är lugnare och tryggare. Precis vad vi supportrar alltid ropar efter ju. Klent också att bara få en kille som Corso och inte en "riktig" stjärna(?). Jag vill inte verka småaktig men lite måste man väl få gnälla. På Linkan. För dyra floppvärvningar gjorde ju aldrig Nubben....

Ambroo: Han var i all fall dyr enligt Linkan, med kontrakt på två år så sitter vi med genitalierna i brevlådan om han floppar.

"Corso kan också floppa, men att tro att det inte är en potentiell stjärna är korkat.":

Snart har vi våra 4 fulla femmor, men är inte det lite klent? borde vi inte ha nån forvard till?

Andersson: Det är alltid en fördel att ha en väldigt nedtonad och okontroversiell personlighet när det kommer till bragdmedaljer. Ingen förstår nog hypen kring Charlotte Kalla om man rotar lite mer ingående i det hela. Man ska gärna vara kvinna också. Sen lite norrländska på det. Ett vinnande koncept. Att folk vinner skytteligan i Serie A är inte värt någonting i paritet till en backtävling i längdskidåkning. Det är i slutändan Carina, 57, som bestämmer.

superfalle: Det är egentligen de som ska kallas för bragd , fast 'juryn' delar ju ut pris till Anja Persson när hon vinner ett vm-guld eller 2 , vilket kanske inte är helt oväntat . Länge sen en bragd vann ......

Andersson: ja att bara gå till final i en slam i en av världens största individuella sporter helt otippat de är ju inget ..

superfalle: Kanske borde han vinna finalen också....

vinner inte söderling bragd guld så är de den största skandalen sen inte tre kronor vann med wm och os guld .. vilken kille

Det blev ju såklart fel också så att någon kan kommentera det.

LÄNK för de personer som inte hittar till Timraik.se

Viklund: Skönt, Jag tror (hoppas) att han var den bäste tredjecentern vi kunde få tag på, hoppas han inte fick en allt för stor penning i lön..
Nu tar vi Dragan, Pyrret och Kronwall så kan alla här på Hs sova lugnt.

Tycho: Nu är LAURENT MEUNIER klar!

Ge oss en fredagskaramell vi kan suga på under helgen...
Stressen i Silly season hjälps verkligen inte av att ha seriematch i fotbollen ikväll... Man sitter på nålar...

falo: regin.? har vi inte centrar så vi klarar oss

Berglund:

har de hänt nåt eller?

Berglund: japp, trevligt trevligt =)

Så var HS tillbaka iaf då :)

Laken: Drömmen hade ju varit att få ha en till och värva en spelare som Graham Mink :P Killen från Kronwalls lag, där har man en powerforward iallafall

JimmyH: Vi värvar en kanadensare till, sedan lobbar vi som f-n för att få med Kanada i EU... ;-)

Skämt åsido. Tack för klargörandet.

mikenomad: "reggler"??? Kanske menade jag "regler"...

JimmyH: Ja men det var väl en jätteskandal?!? Tycker det är löjligt att vara sådär blånoga med reggler hit och dit. Det är väl bara att chansa, ingen kanske märker något....

mikenomad: Ja, snart så kommer väl Lakens polare och påstår att det är skandal att vi inte behöll DiCasmirro...

JimmyH: Är det på det viset? Det var som fan....

Laken, 250kg kärlek och mikenomad:

Man får bara ha två spelare födda utanför EU. Fortfarande.

Och någon till center behöver vi ju inte (om Meunier skriver på)... Så glöm Jeff!

Laken: Ska vi någonsin ha en chans att vinna Sportbladets årliga "elitseriens snyggaste matchtröja"-tävling så tror jag att det krävs att vi tittar åt Langnaus håll. I spelarväg så var det väldigt mycket "Sveich" som Helg Ernest brukade säga.

Jeff Toms kanske kunde vara någonting...
35 år i och för sig.

Langnaus utlänningar fria att lämna...

Kerstin_k: Kokko som förstaback, då skulle mina förväntningar inför nästa säsong dras ner OFFANTLIGT mycket..
Kokko, 27 årig Offensiv back med god defensiv, han har ett utpräglat skott och är en riktig PP back, han har gjort runt 30 poäng alla sina år i SM - Liiga, året han spelade i TIK gjorde han runt 35 poäng och var bra under HELA säsongen.
DÅ!
Hade det varit en bra värvning, men nu, tänk efter lite, bara för 14 bra matcher för två år sedan så tror jag inte det finns en chans i världen att denna kille skulle kunna ersätta ens 60% av Lellos.
PS, Bombsäker var mer ett skämt som jag trodde du förstod, skulle dock inte bli förvånad om nån av dessa backar jag nyss skrev namnen på blir TIKs 1 back.

250kg kärlek: Nä precis...så lär det kunna vara. Han känns ju liksom som "mittemellan" fransosen och Corso.

mikenomad: Slanten tillät nog inte mer. Inte på den tänkta positionen.

250kg kärlek: Han ist f fransosen kanske hade varit ett vassare alternativ..?

En skaplig spelare som väljer allsvenskt spel i Leksand.

falo: Jag tror inte Regin kommer lira i TIK på ett par år. Han har varit på besök i stan. Hälsat på tjejen, no more....

jag träffade en kille som spelar ishockey i dag och enligt han så skulle regin vara på väg till timrå är det sant ? någon som kan bekräfta eller dementera detta ?

Mackelito: Hur kan du vara bombsäker på att nån av dom blir nästa nyförvärv? Det är ju ganska tunga namn som du presenterar. Risken finns ju att hela hockeyeuropa är intresserade av dom spelarna. Skulle ju mycket väl kunna bli Kokko som tydligen fått möjligheten att bryta sitt kontrakt i Finland nu...

« · 1163398 · »