1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606900 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
jens_88: Tror det handlar om värdering nu. Färjestad erbjuder si eller så mycket som dom tycker han är värd. Timrå kanske är villiga att betala mer, man kanske tycker att han är värd mer, och därav erbjuder mer.

mikenomad: Oj, och ändå höll jag mig borta från avslutningsbalen på skolan...

Andersson: Är han för dyr för FBK's budget så lär nog inte Timrå kunna matcha det

Finns det någon som helst chans att värva Peter Nordström ? Poängstark , rutinerad , bra i BP. Det ska ju som bekant in en ytterforward till ....

Paddan: Oj, du trampade visst på en öm tå...

Paddan:
Vilka?

Speicer: "ivrigt viftandes med små röd-vit-blå flaggor."

Paddan:
Vad pratar du i då? inget i kb65 historia har hete något med "kb tifo"

Speicer: Jag har aldrig sagt att det var klacken det rörde sig om.

Paddan:
sen när har kb's klack kallats för "KB tifo"?
Kb Kickers heter dom sedan 2år tebax och innan det fanns ingen klack.

zita & fettsteffe: Tack ska ni ha :)

fettsteffe: Han nämner ungt lag och alla andra men inte ett ord om Lander :P

Snoop:

"Hur känns kommande TIK jämfört
med den gångna säsongens
upplaga?

– Spännande. Vi har ett
ungt lag med Pääjärvi, Moe,
Sebbe (Sebastian Erixon)
och Jesper Samuelsson som
det ska bli riktigt spännande
att följa i vinter. Dessutom
har Timo Pärssinen fått vara
hel, vi kommer att få se en
helt ny Timo. Sedan tycker
jag att målvaktssidan är det
som ser absolut mest intressant
ut med två riktigt bra
namn."

Sida 14.

Snoop: I nyaste numret av Sundsvalls nyheter

Cartman: Ja han har jag drömt om i snart 3 år...

dr-nix:

GUUUD! att man ska va så glömsk.

Cartman: man får bara ha 2 icke-eu spelare.

Paddan: "Vitlöksspäckade sniglar nedsköljda med Molson". Ny innemat. I Timrå!? Den ultimata kulturkrocken är ett faktum...

skaplig ersättare rill Pyrret:-)

Cartman: Du menar de vanliga händelserna runt matcherna mot Luleå.

Paddan:

Sälklubbning i Ö-vik då?

mikenomad: Men det är väl ganska trevligt. Vitlöksspäckade sniglar nedsköljda med Molson blir väl den nya "innematen" i E-On

zita: Vart säger linkan de nånstans ? :P

Paddan: Jaja, skitsamma vad ni kallar det. Småcharmigt och pittoreskt är väl några av de mer positiva omdömena ni lär mötas av.

mikenomad: Äh, här i Bjästa heter det KB-tifo.

mikenomad: "visialisera"="visualisera".

Paddan: Inga kommentarer. Däremot kan jag tydligt visialisera Modoklacken, enhetligt ikädda lusekoftor o stickade luvor, ivrigt viftandes med små röd-vit-blå flaggor.

mikenomad: Stämmer det att Kenneth Bergqvist är på gång till Timrå, för att färdigställa The Canadian Bacon Connection?

Paddan: Men det är väl inget mot era lusekoftetifon kombinerade med en "Grattis till eurivisions-shlagersegern" banderoll.

Pätr: Det gissar nog jag på också-...

Tänker dra ett långskott så här på söndagsförmiddagen och gissa på att Josef Boumedienne kommer att ta den sista backplatsen i Timrå.

mikenomad: Äh, nu blir det "jävla franskjävlar" istället, komplett med brödrost-tifo.

zita: Ja, bara en sån sak! Ingen som kan raljera om årets TIK i termer om "finska landslaget" längre...

mikenomad: Och tur att han lärt sig svenska så bra :) för han verkar bli ensam finne ....

zita: Stämmer det så är det inte bara bra, det är kanon. För en Pärssinen som inte hämmas av skador vet vi alla vad han går för. Får han vara skadefri och törs gå för fullt så är det nästan som ett nyförvärv!

Vad det känns bra att Linkan säger att vi kommer att få se en ny Pärssinen ...skadefri.

Snoop: Nu är det hockeyporr =) Crosby är en tönt! mohahaha!

Knylan:  Det är alltid en fördel att ha en väldigt nedtonad och okontroversiell personlighet när det kommer till bragdmedaljer. Ingen förstår nog hypen kring Charlotte Kalla om man rotar lite mer ingående i det hela. Man ska gärna vara kvinna också. Sen lite norrländska på det. Ett vinnande koncept. Att folk vinner skytteligan i Serie A är inte värt någonting i paritet till en backtävling i längdskidåkning. Det är i slutändan Carina, 57, som bestämmer.

Kul, har du börjat skriva dina memoarer? Framstod du som kvinnlig nog? Fick du nån bragdmedalj?

fettsteffe: Leksand kanske

Undra vart M Lind hamnar någonstans nu då.......

Mackelito: Umicevic känns som ett långskott i dagsläget. Förmodligen fylls de sista platserna av spelare som öht inte diskuterats härinne. Linkan mörkar vidare....

mikenomad: Ännu mindre när man ser några av hans kommentarer..

- Jag vill spela i ett så bra lag som möjligt. Vi får se om det blir i Sverige eller utomlands, men nog lockar den ryska ligan, säger Umicevic.

Men vissa kan tala för istället
Hur funderar du nu när du ska välja lag?
- För mig är det viktigt att jag kan utvecklas och tillföra något till ett lag. Sen så är den sociala biten också ganska viktig. Tjejen ska flytta med också och då är det ett ganska svårt val.

Fast när man läser det här känns det långt ifrån.

''- Ja, jag kommer att spela utomlands. Förhoppningsvis ska det inte ta så lång tid innan jag har bestämt mig''

Snoop: You never know, Vet att båda var aktuella för Timrå inför lockout säsongen så jag tror chansen finns..

Bröderna Tjärnqvist siktar väl på KHL dom, och skulle de bli ES så är DIF o RBK före Timrå IK på deras lista skulle jag tro.

Mackelito: Det säger jag inget om, det är troligtvis ett av dom bästa vi kan få på dom platserna

jens_88: Det lät som, det är väl använda pengar :)

Mackelito: "ganska nöjd" känns lite som understatement i sammanhanget.

Mackelito: Det lät som dyra pengar

Skulle vi få Bröderna Tjärnqvist skulle jag bli ganska nöjd.

« · 1163585 · »