1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607825 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Krasnaja Sobaka: Att Sundh inte var någon stjärna vet väll alla ,han gjorde sitt jobb alla dagar i alla fall ,som en del landslags-spelare inte gjorde,vi skulle ha haft honom kvar.
Att sedan gå ut och säga att inte Timrå hört av sig..nyssssss. och sedan bli kontrakterad av HV efter några dagar ...rolig kille...
Där visste vi vad vi hade!! inte vad vi får??

Nybbe: Karlsson blir bra , men glöm Lehtonen då...
Karlsson värvas nog mer som offensiv back , tror jag..

Likt Gabriel Karlsson skrev jag om inte Karlsson är intressant skriver Kapanen på blir de den tredje jag var först med..

jens_88: Men vad är det man säger..."även en blind höna..." NÅN tackling lär han väl satt in men inte f-n var det många. :-)

Mackelito: "Likt Gabriel Karlsson skrev jag om inte Karlsson är intressant skriver Kapanen på blir de den tredje jag var först med.."

Jag förstår inte den här meningen...

mikenomad: Låter som nånting som dyker från Googles översättningssida när man är intresserad av nån utländsk textsida.

SpritTaco: Bra då är vi överens! Dock tycker jag inte Jonsson letar så mycket tacklingar utan har en tendens att bli passiv och åka på en holding eller hooking istället.

250kg kärlek: Låter bra o intressant.

"Mattias Karlsson till Timrå.
Jag tror han kan vara årets värvning eller årets överraskning i elitserien. Det jag såg i Färjestad av Karlsson var hur grymt som helst, och då var han dåligt tränad. Och bara spelade så bra ishockey. Man kommer inte med i AHL:s all star team om man inte är riktigt bra.
Grattis, Timrå."

Mattias svarar: "Så länge det inte finns några papper påskrivna så är inget klart."

Tycker det bådar gott. Mattias Karlsson tror jag personligen är en riktigt bra värvning. Var oerhört omtyckt i Fbk. Slet som ett djur de få matcher han spelade i A-laget. Hade en enorm frenesi i sitt spel.

Hoppas hoppas.

250kg kärlek: Jag såg oxå det.
Vore en kanonvärvning om han kom.

Hahl Bundy: Sen fyller vi på med Kronwall och Lehtonen:) No worries dude.

Vidare undrar jag om vi verkligen är i behov av två sportchefer? I dessa tider av lågkonjunktur då det ska sparas på spelartrupp, skrivpapper och dasspapper kanske det finns anledning att se över detta också. Eller finns det något skrivet med t.ex. Robban där föreningen lovar honom en plats i klubben? Robban har varit, och är, en fantastisk människa som ska mötas med respekt, absolut. Men den roll han verkar ha i föreningen just nu förefaller något undanskymd. Jag menar inte att Robban ska bort, det kan finnas andra roller i föreningen som man kan använda honom till?

Sedan funderar jag varför föreningen inte ändrar sin målbild på hemsidan. Gäller en finalplats 09/10 trots uttalanden i media av Johansson att föreningen skall spara på spelarbudgeten? Dessutom berättade Johansson i en artikel i Sundsvalls Nyheter att föreningen antagligen var tvungen att revidera sin målsättning.

Vad gäller? Är det en finalplats 09/10 som gäller heller har man inte "hunnit med att ändra på hemsidan"?

250kg kärlek: om mitt minne inte sviker mig så jobbar Robban bl.a. med ungdomssidan av Timrå IK (som ingår i en sportchefs arbete). Så Linknan kan fokusera mer på A-laget.

Nu var det längesedan jag läste artikeln (det var inför förra säsongen då Linkan & Robban var nya), så minns jag ungefär att dom beskrev det då iaf. Hur det sedan funkar idag har jag ingen aning men det jag vill ha sagt är att det kan vara bra att ha en kille som Robban som gör att Linknan har mer tid att fokusera på A-laget.

Tikinmyheart: DET skulle vara en våt dröm men inte omöjlig.

En av dom åtminstone tycker man ju att man kan signa.

250kg kärlek: Rykten på stan säger att Robban kommer att
jobba heltid på Norrporten snart så jag tror att Linkan snart sitter ensam på stolen som sportchef.

För övrigt så håller jag med angående info på hemsidan, det sköts inte alltid på bästa sätt, man kan nästan tro att det är sommarlov som gäller där.

Andra es konkurrenter har t.ex fått ut sina hemmamatcher för nästa säsong på hemsidan, det blir nog till midsommar ska du se,

250kg kärlek: Jag kan tänka mig att Robban på sikt, kanske inom några år kommer att erbjudas sportchefsrollen själv? Eller kanske någon annan position i föreningen? Att ha honom som ass. sportchef känns som en upplärningsfas där man eventuellt ser honom som nyttig i att snacka gött om Timrå eftersom han helt klart har en fängslande personlighet som är starkt förankrad till klubben. Tror vi bara vinner på det i längden iaf.

TIKbiff: Tyvärr är det indikationer som även kommit mig till del. Synd i så fall, Robban har ett Timråhjärta utöver det vanliga. Och även om ränderna aldrig går ur (Robban alltså) så kommer jag sakna honom i proppskåpet, om så skulle ske.

Så hoppas jag på minst 15 plusgrader och spöregn den 28 december när Frölunda möter Färjestad på Ullevi =)

fettsteffe: Din elaka jävel:) Går nästan lika bra med snöstorm.

Tikinmyheart: Ja antingen regn eller 2000-talets kallaste dag med snöstorm som inte synts sen istiden!! =)

mikenomad: Råkade deleta en bit av meningen , det ska stå , Likt Gabriel Karlsson(som jag skrev om här på forumet) så skrev jag för ett tag sedan om ``inte denne Karlsson borde vara intressant.
Skriver Kapanen på mot all förmodan så är det den tredje i följd som jag postat ett inlägg här om...
Nu då??

TIKbiff:

"Hej !

Det pågår ett möte med Hockeyligans klubbdirektörer idag och imorgon där bland annat nästa säsongs spelprogram skall fastställas.

Troligtvis läggs matcherna ut på hemsidan på fredag.

Med vänlig hälsning

Timrå IK

Joachim Sandström"

Sedär =)

Tikinmyheart: Det är ju såna här artiklar men vill slippa läsa just nu.
Det är ju skitkul att de andra lagen tappar spelare, men dom bör inte göra det samtidigt som Timrå inte har hunnit fylla på sin trupp.

Skulle vi bli förvånade om Arslet öppnar plånboken och ger Mattias Karlsson ett "offer he can't refuse" ?

Kevin O Shea: Det blir väl Lehtonen som skriver på för Frölunda.....

kakblad: Efter ett halvtaskigt VM som får till följd att han står utan KHL erbjudanden som är de som skulle kunna ge fetare lön än VF

Timrå följer, föga oväntat, lägga-korten-på-bordet-trenden. Se länk. Intressant angående backsidan. 7 backar klara i dagsläget, den 8:e väntas in. Blir att uppdatera frekvent, m a o.

Bragd-Birger: 7 backar, då har man alltså två backar "klara" som inte offentligjorts

Kevin O Shea: Nä förvånad blir jag inte. De var åtta föreningar från ES som var/är intresserade av Mattias underskrift. Det är väl ingen djärv gissning att både FBK och Frölunda ingår i den skaran. Timrå kan, och kommer aldrig att rent ekonomiskt kunna utmana dessa två klubbar.

Nu verkar det som om Mattias prioriterar speltid och personlig utveckling framför kronor. Mattias tror jag kliver in i en första femma i TIK, men i FBK och FHC tror jag han får nöja sig med med en "lägre siffra".

Bragd-Birger: Detta tyder till en viss del att Linkan m.fl. har varit här på HS och läst en del hysteriska inlägg från diverse skribenter/supportrar.

För övrigt så hörde jag rykten idag gällande 3 finnar och 1 kanadensare skulle vara klara.

73Sjöbba: Det är bra, även om jag för min del o som dom som känner mig vet, är ett litet "ovetande" spel man har för sig härinne. :)

Mao jag är inte så desperat som en del tror, liksom att jag sitter tryggt i båten o har så gjort ett tag.

Däremot är jag glad för lite info från ledningen även om en del inte är lika glad att få ta reda av det dom redan "vet".

Bragd-Birger:

"På backsidan har vi i skrivande stund sju backar klara och väntar på den åttonde och sista"

Kan Mattias Karlsson vara den 8:e och sista tro? Kan det vara så jäkla bra på backsidan? Vad döljer Linkan för oss egentligen, hur kan man hålla två klara namn hemliga. Nu längtar jag jag redan efter morgon dagen!

fettsteffe: låter spännande , Kan 'Lello' ha skrivit på i smyg , kanske ?

STRÅLANDE INITIATIV TIMRÅ IK OCH LINKAN!!!

www.timraik.se/index.php?article=316

Laken: Hmm 7 inlägg ner har du samma länk ;)

Andersson: Ja detta är skitspännande! Äntligen visas det tecken på liv i Timrå IK! Ja kanske har han de den jäkeln ;-) Isf blir jag super glad. Men då får vi räkna med NHL-klausul, och bita på naglarna en låååång tid......

Andersson: Jag skulle nog gissa på att ha är en av dom man inväntar.

Hoppas Hoppas=)

Mathias: Jo, jag vet men jag tyckte det var ett så lovvärt initiativ ifrån klubben att jag struntade i det... ;-)

Undrar vad oddsen är för att det är S. Kronwall och Karlsson som är nummer sex och sju?

Ambroo:

1.15 enligt unibet ;-)

kan mycket väll ligga nåt i den.

Ambroo : med tanke på att Linkan sa något om tyngd på backsidan så är det väl stor chans att Karlsson är rätt högt prioriterad.

Ambroo: Haha då ska jag fira vilka fina backar

Pär Styf - Bra
Eric Moe - Bra, kan blir grymm
Fredrik Sonntag - lovande
Sebastian Erixon - bra, kan bli grymm
Tomas Skogs - kan inte bli sämre, kanske behövdes det ett år....
Staffan Kronwall - Bra
Mattias Karlsson - Bra
ev. Miko Lehtonen - Ojoj =)

Ser ju bra ut det där :D

Ambroo: Är det de så blir jag glad.

fettsteffe: Ja den där uppställningen är de inte många lag i elitserien som matchar .

hoppas den stämmer =)

Berglund: Ser jäkligt bra ut

Ut:
D Persson
R Jonsson
K Lotvonen

In:
F Sonntag
M Karlsson
S Kronwall

Ambroo: stora...

Ambroo: Signar man Kronwall, Karlsson och mot all ekonomisk förmodan binder upp Lehtonen kan man tänka sig ligga sked med Linkan faktiskt =)

Frella: Fast vi kan nog glömma Lello , det dr beskedet Linkan väntade på av honom för ett tag sedan var nog ett nej tack , så vi får kanske räkna med att någon av kronwall / karlsson ärklar och sedan ett annat backnamn som troligen inte diskuterats ,karlsson är nog ersättaren för lello , kronwall för lotvo och sedan skall nog en till offensiv eller defensiv in , fast jag tror det är någon man flyttat upp eller liknande som är en av de backar som är klar..

Frella: Jag sa ju att det var nära nu, även om jag inte kommer ihåg det :)

fettsteffe: Du kan nog lägga till en talang där till + sidan tror jag..

Frella: Händer inget av det mer onaturliga slaget så stämmer det med Karlsson. Jag skulle också sätta en slant på att Kronwall ligger nära till hands. Kvar återstår åttonde back och där hoppas Timrå på Lehtonen. Lehtonen som jag tror kommer att kunna begära rätt mycket flis innan Timrå ser slaget förlorat.

Ett halvtaskigt VM från Lehtonens klubba och jag tror valet står mellan Timrå och VF. Kommer det dit ska det mycket till innan Timrå ger sig mot några andra lag. Här har föreningen budgeterat med en fet lön för att behålla honom.

250kg kärlek: VF har Niskala, det kan nog tyvär vara lockande, men absolut inte avgörande....

« · 1155195 · »