1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607306 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
mikenomad: Man kan ju alltid hoppas. Det vore verkligen en smått sjuk värvning! Iaf i mina ögon..

mikenomad: Det är nästan så att man skulle ta sig en wirre redan här och nu!

RocknRolf2: Niko ligger 3:a i poängligan och 1:a i skytteligan men Stamkos har gjort lika många mål men har en match mer spelad, Niko kommer helt klart bli en av elitseriens bästa värvningar i år, Norrena är även jävligt stark värvning då.

Snoop: Jo, och inte bara att han är grym i VM nu, han var riktigt bra i KHLs bästa lag under säsongen och jag har faktiskt alltid tyckt att han gjort ett bra jobb var han än ha spelat, även i NHL.

Jag tycker Kapanen smäller högre än Norrena faktiskt.

Nämen en 4-års kontrakt eller så med Kapanen skulle ju vara ok...

RocknRolf2: Ja han har väldigt fina meriter och precis han vann KHL och var framstående under säsongen och ännu mer under finalspelet, hehe 4 års kontrak skulle vara fint men lär nog bli 1 år :P

Snoop: Och det är ju också värdelöst. Det blir ju inget att bygga på om man bara skriva kontrakt på ett år. Då kan vi stå där nästa säsong också och försöka hitta en förstecenter.

Men ett år är bättre än inget, absolut. Men det får gärna vara ett lite längre.

RocknRolf2: Vi talar alltså om Ricky Hahl under Timråsejouren x2 i kvalitet här.

Skulle man ro i land detta så är det inget snack om att det på förhand är elitseriens bästa värvning denna säsong. Mårtensson, Mange Johansson, Norrena och Ledin i all ära, det här är riktig internationell toppklass och det räcker med att kolla hans stats under karriären för att övertyga ev. skeptiker (om det ens kan finnas nån?). Det enda som känns oroande är att det är en muntlig uppgörelse det talas om än så länge för efter det här VM:et så lär ALLA vilja signa honom och då står trots allt bara ord mot ord...

Ambroo: Nja, vi kanske inte ska göra en Dragons och fira i förskott men en virre kan man ju ta ändå...:-)

Kerstin_k: Håller med där, 1 årskontrakten suger men han kanske kan komma att trivas och vill spela mer här man vet ju aldrig :)

Snoop: Jag har faktiskt lite svårt att se varför en spelare som Kapanen skulle välja att skriva ett 1-årskontrakt med en klubb som Timrå. Visst, han skulle få det högsta beloppet som Timrå har att erbjuda, men det är ju ändå ungefär en femtedel eller så av vad han skulle få i KHL. Vill han tjäna bra pengar har han fler andra alternativ. Särskilt efter ett sånt här VM framför alla agenter och sportchefter.

Näe, går han till Timrå så har jag på känn att han vill rota sig lite och stanna i några år... Kanske få ett fint hus på köpet och så.

Ambroo:
Tror att att även jag nästan tar en wirre här och nu..

RocknRolf2: Vi får hoppas de blir så :)

Snoop: herrdgud.jag tror jag svimmar

mikenomad: Själv tycker jag det är intressant att så fort det är negativa skriverier om Timrå så är Expressen världens största skittidning som ingen kan ta på allvar men när det är positiva skriverier så är det den mest trovärdiga källan som går att hitta. Ungefär ;)

Paddan: Aftonbladet och Expressen är aldrig trovärdiga. Det är damtidningsklass på vad dom presterar.

Paddan: ja måste vara jobbigt att se storebror Timrå hugga på en av AHLs bästa backar samt VMs vassaste center medans ni värvar någon bonnsax.

Snoop: Äh, det kommer ändå att bli klagomål från er för att ni inte kan värva riktiga storspelare.

Paddan: Storspelare ? Njaa klart man inte räknar med att vi ska värva Kovalchuck så.

Paddan: Haha , i början av säsongen kanske, får vi Kapanen vet vi vad Linkan går för, då kan vi vara lugna, jag skulle dock inte vara lugn om jag ett Modo fan..

Ambroo: Håller med dig, NK har alltid enligt mig varit en av de bästa i Finska landslaget. Nk är en riktig klasspelare som besitter en bra defensiv kombinerat med en grym offensiv. 

Något säger mig att Linkan kommit riktigt långt ang denna värvning, förmodligen mkt längre än vad han säger i tidningarna. Skulle inte bli förvånad om detta redan är klart.

Det man undrar över är vad som får  NK att välja just Timrå. Knappast pengarna, knappast chansen att vinna något, knappast det sociala med att bo i Örnen, nej detta är en liten gåta. En trevlig sådan.

Go Timrå go.

RTS: Kommer Niko så måste man ju endå säga att på något jävla vis har Timrå IK ett sätt att få riktigt bra spelare till sig, de är faktiskt lite imponerande av "lilla Timrå".

Ambroo: "Igor Vlasov" lirade inte han i Kiruna.

Var det inte kedjan med:  Vlasov-Tepjakov- Hans Wallsson som gjorde 100 poäng tillsammans på 18 matcher i Team kiruna 1994 i Div 1 Norra.

Just den linen var ju helt grym. 

Snoop: Jag skrev om detta också för en dryg vecka vill jag minnas.
Jag hade då hört att man skulle vara muntligt överens med Niko K.
Jag har för mej att det var Fettsteffe (eller någon sånt) som sade att detta var inte trovärdigt - jag skrev då "vänta och se!"

Nu känns det ännu mer substans i det hela...

Angående Niko Kapanen till Timrå så känns det som en alldeles, alldeles, ALLDELES för bra värvning för att vara sann...

Undrar om alla verkligen förstår vilken klass- och kvalitetsspelare det är?

Men frågan är, varför skulle han välja att gå till Timrå IK? Lag i både NHL och KHL lär väl vara intresserade, dessutom lag i SM-Liiga. Han lär ju sänka sin
lör många gånger om, ifall han skule gå till Timrå IK.
Så min fråga är, varför?

P.S. Sluta spela på bra i VM, Niko Kapanen! ;-) D.S.

Kevin O Shea: Fast varför känns det som om det är mer substans i det just nu? Ryktet om att han skulle vara muntligt överense med Timrå har ju funnits ett tag. Så vitt jag kunde se i artikeln så sades det inte så mkt mer än just det. Kan ju mycket väl vara som så att Gustav hört ryktet från nån här i Timrå, skrivit om det och hört sig för med Linkan.

Det behöver ju inte per automatik innebära att rykten har mer substans i sig bara för att det står i tidningarna. Hur många gånger har det inte visat sig att dom har fel?

Jag fortsätter att hoppas så där lite lagomt mycket på att ryktet faktiskt stämmer. Och att NK kommer att hålla sin del av det muntliga avtalet. Ett lyckat VM kan ju göra så att fler bud tillkommer och nån av dom kanske blir för svår att motstå. Men låt oss hoppas att han i så fall är en ärans man och står för det han har lovat.

Man kanske kan hoppas att Challe har med sig kontraktet i kavajfickan och bara väntar på att springa på NK där nere för att få det underskrivet :)

Laken: Jag tror att det kan vara så att han har ett Timråhjärta, att det är anledningen. Han har hela sitt liv drömt om att få spela i det rödvita gänget från en norrförort till metropolen Sundsvall, laget med de stolta traditionerna. Att få trampa klassisk, helig hockeymark. Ja, denna längtan brinner så starkt i honom att han i stort sett skulle kunna betala för att få spela här. Det är vad jag tror...

Laken:

nån sponsor lär nog ha gått in med lite pengar ska du se;-)

Han vill ju spela med  Pärssinen....

zita: Faktum är att det ligger mycket i det du just skrev...
Dessa två spelade i HPK i under 1998-1999 och 1999-2000 man spelade troligen i samma kedja då man var de två spelare med mest poäng i HPK med ganska stor marginal, man gjorde tillsammans 192 poäng på de två säsongerna...
Grattis zita du hittade en av anledningarna till varför Kapanen kan välja Timrå, inte nog med det så kanske han pratar med Pärssa som i sin tur kan berätta om vilken fantastisk klubb Timrå är...

Tråkigt är att varken Viasat sport eller Tv6 sänder toppmatchen mellan Finland och Slovakien
För den peson som vill se Niko Kapanen briljera så kan man gå in på denna länk:
p2ptv.se/2009/05/01/2000-ishockey-vm-finland-vs-slovakien/
eller denna
www.myp2p.eu/broadcast.php?matchid=38091&part=sports

Mackelito: Tilläggas ska att två tjecker var före i poängligan första året och en av de två var kvar nästa och gjorde mer poäng...
Även spelare som
Riku Hahl
Teemu Aalto
Petr Tenkrat
Spelade i HPK samma år som Kapanen så har vi tur kanske NÅN lägger in ett gott ord om Timrå...

Som om inte det vore nog så spelade även Tomi Källarsson där då...

Om nu Niko Kapanen kommer till Timrå, vilket skulle vara helt suveränt... vad fattas det då i truppen? Jag skulle gärna se att det kom in lite mer tyngd och tuffhet också!

Baker: Vi saknar nån vinge som kan ersätta Pyörälä. Sedan har vi väl nån mer plats bland forwards att fylla. Vidare saknar vi en försteback. Så det finns jobb för Linkan att ta tag i :)

Kerstin_k: Dom får satsa på en ny finnkedja ;)

Snoop: Niko Kapanen väljer garanterat Färjestad el frölunda om han väljer Elitserien, el så har vi Skellefteå och Luleå!! Timå har inte pengarna och truppen för att ta sig till slutspel detta år. så Glöm detta Rykte. Linkan vill förstunden känna sig hedrad, men han kommer ut som en förlorare i slutändan ändå hehe, sorry tråkiga news men lite fakta

keni: Men stick till Lunarstor eller läs igenom inläggen innan du postar skiten!

"sorry tråkiga news men lite fakta"

Vart har du faktan då?

"Niko Kapanen väljer garanterat Färjestad el frölunda om han väljer Elitserien, el så har vi Skellefteå och Luleå!! Timå har inte pengarna!

Jag fattar inte vad du mena med "el så har vi Skellefteå och Luleå" menar du att dom kan få NK? Jo precis, dom är ju så mycket rikare än timrå också.....

keni: Hahahaha du är ju kung du ;)

keni: Fjortisbarometern slog i taket, jag har fått en ny idol. Tack för två mkt underhållande inlägg. Var länge sedan jag skrattat så...

Niko Kapanen har varit överens med föreningen i en månads tid. Inget har ändrats efter hans minst sagt lyckade VM-insats (så här långt). Han vill hit och kommer hit, jag lovar.

Jag vågar sätta en hundring på att det redan är klart med Kapanen. Någon som sätter emot?

250kg kärlek: Inte jag.

250kg kärlek:

"Niko Kapanen har varit överens med föreningen i en månads tid"

Var får du den faktan ifrån?

Ambroo:
Inte jag heller..

Fast den häringa wirren har allafall
ramlat rätt några gånger..

Undra vad Kapanen får lön? 300-400k/månad? Eller mer?

Yellowcard: Alla gånger över 300.. Känns som någon sponsor kan ha klivit in också

gud:

Landar ni Kapanen så kan det vara en av årets värvningar till kommande säsong,kan väl bara komma på att Mange Johansson till LHC känns större....

Bissett19: Ja, då skanderar vi alla i kör härinne: SM-GULD SM-GULD SM-GULD. Större är inte skillnaden mellan heaven or hell för en tikare....:-)

250kg kärlek: Inte jag heller!

Mathias: ja det ska vara vindkraft då har ju blåst lite dom senaste dagarna *skratt*

Linkan dementerar att man skulle vara överens med NK:

T T: Klart han säger så där, inte alls förvånad ja mena dom kan vara överens muntligt och då är de klart dumt att säga att han är klar med tanke på att de endå kan svänga rätt så fort.

« · 1157978 · »