1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607137 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
KniveN: Angående en eventuell värvning av jason krog så måste bäst före datum gått ut ,då är det bättre att konc. sig på ex. kontiola,viuhkula,westrum, påhlsson,wirtanen alla dom går i mina ögon före krog,eller?

Perkan: Påhlsson känns ju väldigt realistiskt... eller inte. Ordinarie och växer sakta men säkert fram som en av unga Blackhawks viktigaste spelare.

Men varför inte, ge honom 300 kakor i månaden och ett förstklassigt boende på tidlösa Örnen!

Perkan: Skulle tro att Timrå fått nej av dessa. Kontiola sägs vara nära KHL enligt rykten.

Perkan: Viukhola har kontrakt med Kärpät så han är inte aktuell, men Krog är ju väldigt bra.

Snoop: Krog är en riktigt bra center. I och för sig liten men en bra playmaker, fantastisk tekare - i alla fall var han det den korta tid han var hos oss i Frölunda. Det finns ingen bättre känsla att ha en center i sitt lag och vid varje tekning känna att den här vinner han.

Sedan tror jag att man ska bortse från hans ålder. Ok. Han är 33 men jag tror det är svårt att bygga långsiktigt när det gäller klassspelare och framförallt när det gäller klassspelare som kommer ha framträdande roller i ett lag. Har man tur kan man behålla stjärnan i två år.

Det finns en massa hot för klubbarna i Sverige. Dels har vi NHL som plockar allt som är bra. Sedan finns KHL som kan erbjuda något sjukt i löneväg. Så länge Gazprom omsätter sådana belopp man gör och man har lust att punga ut helt otroliga belopp i sin hockeyverksamhet kommer man få slå med näbbar och klor för att få tag på bra hockeyspelare.

I bästa fall får klubbarna i Sverige tredje sorteringen på de spelare som finns på marknaden.

Snoop: det känns inte som om Krog är vad man letade efter ursprungligen. Frågan är vilket alternativ han är? 5:e? 6:e? Hur många "Nej tack" man fått från spelare man hellre velat haft? Hela situationen är bisarr och oroväckande.

Dragan 2k: De låter väldigt bra om du frågar mig, hans siffror är väldigt bra och han var bra i Frölunda när han var där och att han kan teka är skitbra, vi har inte haft en vettig tekare på flera år.

Perkan: Tror varken Westrum eller Viuhkola är bättre än Jason Krog, och jag tvekar på att Wirtanen är det. Enda anledningen att jag hellre skulle se Wirtanen är Krog i Timrå är att Wirtanen är yngre. Fast å andra sidan är risken med en sådan som Wirtanen att han kommer, gör en bra säsong och sedan dyker Nubben upp med plånboken...

ITK: Krog blir vår andrecenter och Phålsson el. liknande blir förstecenter. Det finns de härinne som på allvar tror att det är möjligt...

Pätr: Om Wirtanen är vår förstecenter i höst så tror jag, likt många genier härinne, på kvalserien framåt vårkanten.

mikenomad: O jag som trodde du var stabil...

Ambroo: Det är bara jag som inte är geni då?

Hahl Bundy: Det där är ju en tolkningsfråga...

mikenomad: Påhlsson vart kommer de ifrån ?? Han lär väl kunna stanna i NHL och om han vänder hem vad är det som säger att han spelar i Timrå framför Frölunda och Modo ?

Snoop: Det heter inte silly season för inte.

Just nu är det riktigt silly i värvarfronten.

Dragan 2k: Jag trodde att det låga oljepriset skulle bli vår räddning gentemot KHL, men de verkar ha klarat sig bra ändå... nu såg jag att DI tror att oljepriset kommer stiga ytterliggare 22% i år, från idag som ligger på årshögsta. Så det kommer inte gå någon nöd på dem därborta.

Snoop: Sonnenberg har väl bra tekningsstats.

Pätr: Då får man skriva långtidskontrakt, men skulle det då inte bli lyckat med Wirtanen så sitter man med skägget i bervlådan.

Nä ålder får man knappast oroa sig över då de flesta bara vill skriva på ett år.
Att skriva ett år med en yngre förmåga som kanske blommar ut i år är ju dömt att misslyckas vid en senare förnyat kontrakt, efter säsongen. Då suger någon annan klubb med större läder upp dem istället.

Anonymous: Nja ja har för mig att den inet var så jättebra, inte dålig men inte topp 10 i es.

Harryhaffa: Läs länken vet jag.

Jag är en av de få här som inte vill ha Krog som den förstklassiga och trygga första center vi väntar på, men får vi Wirtanen så säger jag precis som tidigare talare , då går vi mot KS, VIsst han är ung men inte fan kan vi gå in i i ES nästa år med massa unga oprövade kort som ingen riktigt vet varty man har, så ok Krog kan funka men jag känner lite 50/50 där...

Sen en sak till, skule vara bra om ST intevjuade Linkan där han kunde klargöra att Samme inte komer spela med TIK nästa år, det är någon fjolla här inne som startade det ryktet när han såg att Nyge var på väg till Chicago..

Även Silly tråden bör ha rimliga gränser ..
Då tror jag att två spelare vid namn Corso och Leino är två som med mycket större möljighet är två av de spelare Linkan tittar på trots att det inte stått nånting i tidning om att har de på sin ``LISTA``

Hahl Bundy: Fattar inte var du fått det ifrån...

mikenomad: My mistake? :)

Mackelito: Vi kanske ska vara tacksamma om vi Överhuvudtaget får Krog. Det är inte säkert att vi får nån klasslirare alls. Så illa kan det vara.

Så börja gråt.

Hahl Bundy: :-) Seriöst, jag är så inställd på Krog som 1:e att det är löjligt. Skulle nästan bli chockad om det inte blev så, det är väl ung. vad vi kan förvänta oss. Om jag är nöjd el. inte är en annan fråga. Känns mest sådär, helt i linje med min spådom om en halvbeige laguppställning för placering 6 eller sämre...(plac. 6, 7 el. 8 får ses som en framgång)...

Hahl Bundy: Usch, nu blev det RIKTIGT otrevligt.

mikenomad: I know men olika signaler säger det, tyvärr.

mikenomad: Det är jag som är för naiv o optimistisk.

mikenomad: En klasslirare som Timo Pärssinen sticker ut.

Anonymous: Vilket kommer få till följd att han kommer åka på ännu fler tacklingar än tidigare :(

Hahl Bundy: Helt rätt vi har tur om vi får Korg men inga vill ju spela i Timrå efter negativ publisitet

Mackelito: "Sen en sak till, skule vara bra om ST intevjuade Linkan där han kunde klargöra att Samme inte komer spela med TIK nästa år"

mailto: [email protected]

Påhlsson snackar om framtiden....

Icing-Ove: Tack. Verkar väl som det mest logiska och så som man kan förvänta sig att det skulle vara. Vet inte vem härinne som startade ryktet om honom men särskilt trovärdigt har det aldrig känts....

Icing-Ove:
"Är Modo ett alternativ när du vänder hemåt?

– Jag kan inte lova någonting, men omöjligt är det inte."

Fan, låter nästan som sämre odds än vad det lät från Peter Forsberg och Markus Näslund. =)

Icing-Ove: Fatta man ju hela tiden att han inte ska spela i Timrå, den som drog igång de ryktet måste haft lite att göra så enkelt är de ju.

Snoop:
Samtidigt kunde ju Jonte lockas från NHL till TIK. En mer realistiskt värvning är väl om ni ger Joakim Lindström ett dundererbjudande....

Vladimir Orszagh på G till Luleå....

mikenomad: Var har du hört /läst det?

mikenomad: Hur har dom råd?

Icing-Ove: Ja, kan Orszagh komma upp i tjugo matcher, kanske halva säsongen utan skadebekymmer? Känns ju genomvettigt det där ju. En synnerligen klok satsning som inte alls luktar pengar slängda i Luleälva.

Dream Team: Tvivlar stark på att se honom i Luleå den kommande säsongen. Ungefär ingeting talar för det.

Dream Team: Vem vet. Han kanske helt plötsligt dyker upp som center i något lag?

Dragan 2k: Ja, det är ju det man är lite rädd för. 118 knäoperationer på tre år men återställd nu...jo tjena. Låter dessvärre som en lagom kostsam högriskvärvning Timrå IK mkt väl skulle kunna göra.

mikenomad: Vi tar ett Kalle K-kontrakt på honom.

NordaBoy:Swedbank har väl lånat ut till dom!

Dragan 2k:

Ja, nubben kanske går in och snor han

NordaBoy: Vad då ha råd, titta vilka spelare dom tappar, Lule ersätter sina tapp, det verkar dock inte Timrå göra.

« · 1159544 · »