1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606222 inlägg · 6213 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Unfuckin' believable! Vilken jävla hockey Timrå levererar. Blev lite nervös när Wernblom fick 5+20. Givet att det skulle bli ett fjuttigt PP och en farlig temposänkning efter det. BP:t därefter såg lite lojt ut. Men, 5-3 och pang! Timrå äger Modo fullständigt. Fullständigt!

Snoop: Säger du att Fröken lindströms tackling på skröder var snygg eller ?

RocknRolf2: Håller med, Tenkrat är fantastisk. Men vad säger vi om Hynning...fortfarande säsongens flopp?

bäver:

Förlåt att jag frågar om detta så tidigt, mycket kan ju fortfarnade hända även om inte jag tror det.
Men hur går nästa lottning till?
Ska lagen välja motståndare igen eller gårman efter tabellen?

Daniel_25: Ja

oscaaaar: Nej det var en 2a helt klart men kärringens match straff var helt riktigt.

AM: Tycker inte att tacklingen i ryggen såg orimlig ut. Skröder såg honom komma och vände ryggen till.

Vem trodde på den här scenförändringen till slutspelet? Jag hoppades på att vi möjligen skulle kunna brunka oss till 4-3 i matcher, och så förhandlas timrå till ett godståg.

Känns som att se Sovjet lira VM på åttiotalet.

Bragd-Birger: Sett över hela säsongen får han betala tillbaka några matcher till innan jag ska vara nöjd. Men det är härligt att se hur killen har kommit igång, och hur bra andralinen spelar.

Till och med RJ tycker jag spelar riktigt stabilt. Men jag gråter krokodiltårar om vi nu tappar Kokko, han dominerar ju stort! Kokko, Koskinen och Sanny bort nästa säsong, det känns riktigt olustigt när man ser hur de presterar nu (plus att de har varit 3 av Timrås 4 bästa backar under grundsäsongen). Men men, en sak i taget. Först ska vi fullfölja denna monumentala kross av Modo!

Undra hur många vi blir som åker upp på måndag ? Resebarometern verkar ju ha sommnat stått still i 3 dagar.

oscaaaar: När skrev jag de ?? Klart jag förstår att Wernblom vill slå ner folk när Skröder blir tacklad i ryggen, Werneer hade kunna boxas de hade jag accepter men att ta klubban och slå någon i huvudet, då ska han in på psyket !

Daniel_25: efter tabellen.

fighter: jag sa ju det.

Krizan är skjuten i sank också...

Fan! det där var onödigt

Jävligt onödigt! Skärpning

AndersN: Björn Svensson...SÅ ungdomligt orutinerat att ta en slashing i detta läge !!
Vänder modo...då är det hans fel som bjöd in dom ! Bänka Svensson resten av matchen

iggy: Onödigt, men knappast matchavgörande. Matchen avgjordes i andra perioden.

Pyörälä har ett fantastiskt driv i sin åkning!

Håll i nu!
Såg två första perioderna på TV, sen tog schlager-maffia-fjantarna över.
Inledde tredje med telefonförbindelse med TGO, men efter reduceringen och ytterligare en utvisning valde vi att avbryta det.

Tiimrååå!
Vågar man njuta av resten av matchen nu?

Kongo:
Går vågen i Timråladan nu? UNDERBART!!!

Kongo: Det är helt lugnt, matchen är avgjord!

Vilken underbar lördagkväll!

Seriöst: dela nya lag!

RocknRolf2:

Ser ut som så!

Vi borde varit där, vi som drog det tunga lasset under 90-talet ;-)

Bragd-Birger: Säger det jag också.. seriöst, nya lag nästa match :) haha
Gratulerar till ännu en klar seger, ni kommer gå långt i detta slutspel..

Å rött & vitt!!!

Kongo: Jo, jag hade väl min absolut supporterpeak ungefär på den tiden när Timrå brukade åka ur i play off... =)

Fantastiskt, Timrå! Finns egentligen ingenting att tillägga. Modo gavs inte ens aningens skugga av en chans. Förnedring. Jag är chockad, fanimej.

Om vi inte vinner denna matchserie så ska jag inte se en hockeymatch förrän Z är tillbaks i timrå igen.

Kokko måste stanna

RocknRolf2:
Rögle, Nyköping, Mora... en kväll som denna kan man le åt sånna minnen :)

Ikväll sugs det karamell. Imorrn börjar fokus på nästa match.

Spelarna hoppas jag börjar fokusera redan inom 2 timmar.

Kongo: Är farligt att vi vunnit 2 sista matcherna så enkelt,risk för att slappna av lite i början av nästa match.

Kongo: No comments.

Kongo: Svartvadet såg inte stark ut precis i interjuven efteråt.
fast resan hem är kort så blir den tung ändå sa han.

AndersN: en kväll som denna är ,tamejfan, all form av negativa tankar bannlysta .För en gångs skull, njut fullt ut det är få förunnat att bevittna sån här hockey från sitt lag,njuuut och åter njuuut

Ja det är bara grattulera till en mycket väl genomfördmatch igen av er. Modo har inte motivationen i år. Men åter grattis till en välförtjänt seger,

Man blir fan tårögd. Nu blire Övik på Måndag!

är rusig ,kan inte riktigt ta in hur bra dom spelade

wernblom är fan pinsam.. hockey`s per fosshaug.. kan inte nån fixa en bra psykdoktor till han

Snoop: håller med kokko har varit grym

Snoop: håller med kokko har varit grym

Kul med vinsten och vågen :))

...och flaggor,klacken och korven och hela jäv.. alltihop.

fyfaan vad härligt,nu går man ner på puben och firar.

Per HApps:
MoDo är helt körda. Om inte Timrå tar en match till

blirl blir det alnöbron

Nu har vi 3-0, precis som jag förutspådde. Jimmy, Kongo och alla andra som inte såg detta. Nu är det faktum. Hur ska Modo vinna en match mot Timrå med den inställning laget har? Modo har inte varit intresserad av denna matchserie i dessa matcher. Hur Harald och compani resonerat när man valde Timrå är en gåta.

Danfj: Den var inte snygg och hör inte hemma på en hockeyplan, han lär nog bli avstängd nästa match med. Men det var ju knappast den enda situationen som var ful på isen idag. Tycker det bjöds på fula saker från båda lagen. Men som sagt Wernbloms agerande är riktigt dåligt.

250kg kärlek: Jag vet dock inte om Frölunda hade varit ett bättre val för MODO i dagens läge... Tycker givetvis det är tråkigt (som ni säkerligen inte tycker) att vi inte kunde ge er en större match, men ni är grymt bra just nu...

250kg kärlek: Trodee det var bara jag som stammade... har du inte upprepat lite väl mycket nu "Hur Harald och compani resonerat när man valde Timrå är en gåta."

oscaaaar: ¨
Maaan,, det är en klassiker att forwards vänder ryggen till o böjer sig framåt, när de sedan får en liten knuff o ramlar skriker alla penalty,

Slaget om Västernorrland del 2 har blivit till slakten och överkörningen av Modo fy fan va glaaaaad man blir detta trodde jag inte alls före. Timrå spelar ju så jävla braaa just nu

« · 1006725 · »