Dream Team: Ja, kör över dom! Jag vägrar också förlora mot Modo! Jag skiter i om vi sen torskar i 4 raka, BARA vi VINNER i morgon! Om Modo vinner blir mitt liv "a living hell!"
mikenomad: Grattis! Jag har halva släkten, som tur är är frugan inte hockeyintresserad, inte nämnvärt i varje fall, men jag tror hon gillar Timrå mer än Modo. Men svärgubben ör ett pain in the ass.
Tänk att få vinna imorgon ringa upp honom är fråga: Vilket lag är bäst i länet? O få höra ett kvidande läge: timrå.
shinzawai: Lika passionerad som vilken Modoit som helst, dvs inte särskilt. Om du syftar på hockey alltså, i andra element är det annorlunda. Hon har dock mitt lösenord härinne...
mikenomad: Jag under ett års tid lyckats konvertera min sambo från Frölundait av princip (jag kommer ju från Götet!!) till Modoit, du kanske ska göra ett försök, eller blir hon arvlös då? ;)
shinzawai: Om det ens existerar några förutsättningar att man kan bli konverterad till att hålla på något annat lag än sitt favoritlag, då finns det enligt mitt menande inte den rätta övertygelsen från början. Gå till dig själv, hur resonerar du om ditt MoDo och ett ev. byte, säg till Frölunda då, eftersom du är från stan.
Att byta lag är inget annat än B-betonat. Och det tror jag att jag får viss förståelse för från din sida.
shinzawai: Knappast lönt att försöka. Jag nöjer mig att jag lyckats så bra med barnen. Lyckan var när hon försökte få på vår då 4-årige son en Modotröja (som hon fått av en obskyr bekant) när han skulle till dagis. Grabben blev fullständigt ifrån sig när han såg märket och vägrade lämna huset iförd den tröjan. Det blev tröja av och ist på med en Timråtröja!
Dream Team: Jag håller med helt. Man väljer inte lag, laget väljer dig.
Men om man bara håller på ett lag av princip så är ett byte lite lättare och förståeligare. Hon har aldrig haft nån relation till Frölunda, hon har inte gått på deras matcher osv, bara "jag är ju från Göteborg, då ska man ju hålla på Frölunda.".
Men men, hon är ingen Modo-ultra men hon jublar friskt när Modo gör mål och sitter och biter naglarna när det är nervöst, det duger för mig. :)
Kongo: Låstas-supporter vore the shit. Tänk att ha en på/av-knapp som man kan trycka på i rätt lägen. Tänk att slå av supporterskapet, vänta och se om det ser ut att gå vägen, slå på och få glädjefnatt. Ingen besvikelse!
shinzawai: Efter varje förlust intalar jag mig själv att "äh, det är ju bara hockey" men vet innerst inne att det är en surrealistisk mening. Ordet "bara" kan inte sägas i det sammanhanget.
TIKbiff: Jaså, har du spått i lättöl nu igen? Timrås lagmaskineri firar stora triumfer imorgon medan MoDos A-traktor har fått socker i tanken. Grattis, ni ska spela matcher mot FBK nästa vecka.
Per HApps: Ja jag räknar med Hahl, även att kanske moe får känna på hetluften,Styf och Kokko var bedrövliga igår, inne på alla bakåt? Hur jävla SVÅRT skall det vara att slå en sarg ut om man hamnar under stress, igår bjöds det friskt i egen zon, Vad pysslade jonte med när modospelaren snurrade runt backlund och fick lägga in den? Jo han stod och tittade på vid egen blå.
Det känns inte ett dugg bättre idag. Fyfan. Vad vi såg igår var ett jävla svek, i alla fall från vissa håll. Vågar man sparka Kokko? nej. Sånt gör inte Timrå IK - välgörenhetsföreningen...
Kenta och Nubben är gudar. Jaha, hur fan kommer det sig att vi har avslutat 3 säsonger i rad i besvikelse?!
Lika glad som jag är att vi får uppleva sån här dramatik, lika less blir jag att vi alltid saknar förmågan att ta nästa steg
Att det ska vara så jävla otroligt svårt att hitta en vettig spelande back. Aalto var en besvikelse och Kokko var en värre besvikelse - nu kan vi bara hoppas att Marttinen visar sig vara bättre.
Jag bryr mig inte om Warg drar... fuck it, han kammar hög lön och är knappast oersättlig. Har vikit ner sig flera matcher i rad nu. Vi kan värva nån annan.
Nej, orosmomentet inför nästa säsong, det stora orosmomentet är Challe som tränare. Jag tror inte han är bättre Kenta, men jag förstår samtidigt varför man tar in en ny. Hade Kenta varit gud hade vi varit i semi den här säsongen - men tji
T T: Egentligen tycker jag inte Kokko har varit SÅ dålig den här säsongen, men knappast nån "spelande back att använda i pp" eller hur fan det nu lät. Och vad spelar det för roll? Det är nu det gäller, är man värdelös nu så sätter det en mörk skugga över hela säsongen...
Hursomhelst: glöm att man bänkar Kokko, finns inte en chans. I så fall skulle en sån som M. Nilsson redan fått kicken för flera månader (år) sen
T T: Mannström är fan en bättre back än Kokko, vilket säger det mesta om honom. Men given verkar han ju vara. Måste vara grym på träning då han inte behöver känna någon press.
RocknRolf2: Å andra sidan så var andrafemman den enda som kom upp i standard i offensiv del av banan. Regin och Jonte var trots +/- igår bäst i TIK tillsammans med Strålman. Warg, Pärssinen, Andersson däremot hade inte ett rätt på hela matchen. Samt då nämnda s k backar.
TIKbiff: jonte ska stå där,kanske han står lite väl högt upp mot blå på modo back,svårt att avgöra!allt blir ju så jävla fel där precis efter tekningen..Regin kommer helt fel mot svarten.De är ju såna där situationer som gör att det blir mål oftast det är trångt å tätt nån hamnar ett par meter efter,svarten får fart trampar runt väntar sätter dit den!vi tar dom imorgon i swedbanken istället...
hellge: Ja, förhoppningsvis har vi ju inte spelat färdigt riktigt ännu, men den risken är dock försvinnande liten, som jag ser det. Skulle vi, mot förmodan, få spela vidare, ja, då är vi väl garanterade iaf ytterligare två utsålda matcher i E.ON.
Hur har det sett ut hos er, har varje match varit utsåld?
Å den turen oälskat MoDo hade på fredagen, den finns inte ens på vykort på en söndag...
Marcus har väl övernattat eller nått... Men märkligt är att min stora antiidol, duktg som han ändock varit, ändå får chansen dag efter dag, dag ut och dag in...
Dessa som ska då styra upp kvart 7 äro då...
Tutflöjtchef: VINNERBORG, Marcus Semafor 1: KARLSSON, Joacim Semafor 2: ULRIKSSON, Fredrik
Nä det är sant, det hänger inte på domaren hur det blir, å vi är ju kassa om vi inte kan avgöra själva... Ja, men, men varför blir det då så ofta att jag måste konfronteras med min antiidol, dessutom... förutom själva matchen....???
Skit i Marcus. vi kommer ändå bli först med tre raka vinster i Swedbank Arena, i hela världshistorien kommer vi ju ja att bli först... för TIMRÅ IK är ju bäst, först å störst......;-)
Varför spelar inte Ryno han gör ju poäng i nästan varje match tycker oxå Robban bara ska spela boxplay. Ser nästan ut som Warg redan är klar för Modo åker bara och glider och kramas i närkamperna skandal. Hoppas Kenta tar en tidig timout om det behövs och höjer RÖSTEN om det behövs han väntar alltid så jävla länge med det o låter allt rulla på så det blir för sent.
ex0s: hehe, gammal beprövad neggo-teknik. djHemp har ju åter skådat i kulan, 4-1 till MoDo, han förutspådde ju 2-4,så han har viss aktning i orakel-kretsar. Hellström gör hattrick!!
Vad neggo alla är. Mest problemorienterade skribenter. Nä, nu är det dags att avgöra. Imorgon åker vi upp till Nolskogen och spöar skiten ur modoliderna. Kenta vill nog bräcka Boorken, så han får lägga en straff. Sedan fortsätter TIK sin kringelikrokväg mot SM-guldet
hellge m.fl: Inte för att de diskussioner vi för alltid har att göra med hockey, eller med morgondagens match, för den delen. Men vi kan väl iaf försöka hålla oss till den matchtråd som författades just i detta syfte.
Nu mosar vi MoDo i morgon och gör processen kort med "Turgubbarna"
Kan laget ladda om mentalt , så kan tramefaan vi det också.
Mot seger i Ö-vik