Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Det här är en bra dag.
"Jag har hört ryktena" - Ishockey - www.dagbladet.se?Nubben? talar ut om sin tid i Frölunda | SN24.se - Sundsvalls Nyheter
Rasmussen borde man känna till. Men skulle jag anse mig ha koll på ett okänt guldkorn skulle jag se det som min plikt som TIK-supportrar att se till så att Timrås värvningsansvarige fick kännedom om spelaren.
Har du bra koll på spelaren tycker jag du ska tipsa den ansvarige i TIK. Kan man värva spelare på agentutlåtanden och statistik, borde man kunna få upp ögonen för spelare efter tips från supporter-håll.
Jag har länge framhävt Rasmussen i VIK, kommentera gärna det efter/under matchen ikväll!
Tror han skulle vara en lyckad värvning för TIK, men nu jobbar jag inte som scout åt TIK, även om jag kliver in i rollen nu på skoj ! =)
Att du ska vara så elak med Ö-vikarna, vi har inget att se fram i mot medans dom sitter på rummet och laddar för en spännande Kvalserie! ;-)
sexnolltva.blogg.se/images/2011/banjo_132118098.jpg
Redigerad kommentar
"Det som det rent praktiskt innebär är bara att vi måste vara ännu mer noggranna när vi värvar spelare"
"Därför måste vi kartlägga de spelare som vi vill ha in i minsta detalj"
"För oss är spelarens karaktär det viktiga".
Inget jävla skitsnack och inga undanflykter. Däremot har jag synpunkt på en sak: "Ingen som kräver mer speltid än någon annan"
Du vinner förmodligen inget SM-guld utan att BÅDE ha klass och motivation. Om mitt påstående vore falskt så skulle vi redan haft ett guld. Gnaget kommer inte att räcka hela vägen, däremot har dom byggt en stabil trupp för ändamålet att klara sig kvar i elitserien. Det finns saker att ta efter men definitivt inte hela deras koncept.
Det bör ha varit semi 07/08.
Avblåsning och tek i timrås zon, spelarna åker till båsen för byte, Davidsson ligger på mage vid tekningscirkeln, Styf står på knä och sätter handen i bakhuvudet på Davidsson och trycker sig upp på benen medan Davidsson käkar is med hela ansiktet. Styf åker oberört mot båset, Davidsson sprätter upp som en fjäder och svingar för kung och fosterland med högernäven men linjedomare kommer i mellan. Styf vänder sig inte ens om.
Tack för allt Pär Styf!
"Vi har inte obegränsat med pengar att röra oss med. Det kommer inte att förändras till nästa säsong, bara för att det har gått bra i år. Vi bär fortfarande på en ekonomisk ryggsäck från tidigare år, men det är inget att klaga över. Det som det rent praktiskt innebär är bara att vi måste vara ännu mer noggranna när vi värvar spelare, säger Anders Gozzi.
– Vi varken kan eller vill chansa. Därför måste vi kartlägga de spelare som vi vill ha in i minsta detalj. Det är inte alltid som den bäste spelaren individuellt också är den bäste spelaren för just vårt lag. För oss är spelarens karaktär det viktiga. I det här laget har vi ingen stjärna. Ingen som kräver mer speltid än någon annan. Det gör att det finns en harmoni i laget, och att gruppen är stark."
Förutom stigarna runt ögonen så märker man det på att världen inte är svart eller vit längre. Tillvaron hänger samman.
Man har flera olika sorters rum inuti, grejer man varit med om, människor man älskat, vänner man minns men inte träffar, skratt som fastnat i den virvlande rymden mellan revbenen...
För 2 år sedan var jag i Eon försökte låta bli att darra.
Jag var mycket nervös. Det var kvartsfinal mellan Timrå- HV.
Jag minns nästan ingenting av matchen.
Jag minns att det blev Sudden. Jag vet att jag tänkte att: ”Om vi förlorar den här sudden så finns det ingen rättvisa, ingen skam, ingen godhet, ingen själ o vinner vi inte nu ska jag aldrig se en hockeymatch igen” o sen blev allt blankt igen.
Jag vet att hjärtat skenade på kompisen bredvid mig o mitt eget var fästat med en rödvit-kniv i himlen.
Jag vet att jag rabblade flera gånger i sträck:
”Vi vinner om vi gör ett mål till! Vi vinner om vi gör ett mål till! Vi vinner om vi gör ett mål till!”
Sen sköt Styf...
Tack för allt, Styf!!!
Styfen har varit styf under lång tid, och det känns förjävligt att han är tvungen att lägga av p g a skador. 32 år, herregud. Det är sannerligen ingen ålder på en häst. Och framförallt inte på en elak jävel till back.
Men, det har varit ganska uppenbart de senaste två åren att det inte gick längre.
Oerhört synd. Han var såväl en kulturbärare som en grym tillgång i backlinjen när han var hel.
Extra trist är det eftersom han, i likhet med #12, hade den ack så ovanliga egenheten att han kändes obrottsligt lojal med klubben. Det var här han hörde hemma. Aldrig aktuell för NHL, aldrig intresserad av andra elitserieklubbar.
Men, när det inte går längre så går det inte längre. Jag är i a f för evigt tacksam för allt han gjort för Timrå, och hoppas att han på något sätt kan fortsätta inom föreningen.
Respect!
Man gjorde den missen med Oscar Sundh.
In med en ny ledning nu för fan!, klockan går.
Verkar som både Viasat, Expressen och SVT24 skall visa matcher.
SVT är gratis men någon som har priser på resten?
Tuff, hård och med hjärtat på rätta stället. Det är Pär Styf för mig. Flest elitseriematcher i klubbens historia förpliktigar.
Tack för allt!
hockeysverige.se/article/11496587/vill-varva-teemu-laine
Inga diskussioner förs med Björn som är sugen på utlandet. Bra så. Det som däremot känns sådär är att man heller inte verkar särskilt intresserade av att behålla Axelsson:
dagbladet.se/sport/ishockey/tikkollen/1.2838866-utlandsintresse-for-svensson
Pär Styf ska minst ha en egen trådrubrik här på HS nu när han slutar med hockeyspelandet!
Fan!
Den gubben var med i Timrås laguppställning redan på den tiden vi nu krumma och lomhörda TIK:are kunde uppleva hemsnickrade ladugårdsväggar som rasade likt jordbävningstifos i Nyköping. Styf var helt klart ett ankare och en stor bidragande orsak när vi knallade upp i högsta serien.
Han Styfen må ha blivit äldre, stelare (Hur många styf blir stelare på ålderns höst?) och i striderna dragit på sig en och annan jobbig skada under åren, men ett mer omfattande och jättevolympumpande TIK-hjärta kan det dröja innan vi hittar i TIK:s iskrigartjänst.
Vi får väl se om Pär dyker upp i andra former under rödvit fana...
Fram till dess vill man rikta ett stort tack till hockeykrigaren PÄR STYF!!!
Redigerad kommentar
Nej usch, jag vill inte prata om den mannen ikväll. Hela dagen har varit totalt bekymmersfri, jag vill inte ändra på detta nu.
HV - AIK 4-3
FBK - BIF 4-1
SAIK - LHC 2-4
LHF - DIF 4-3
Så tippade jag kvartsfinalerna och jag vill inte direkt ändra mig just nu även om Jesus ligger illa till. I final tror jag på HV-FBK.
Men för att det ska bli riktigt roligt det här så håller jag med Knylan. DIF-AIK i final vore mäktigt och ett minne för livet att få följa från sidan. Snacka om final!
Jag var för övrigt på plats igår på Hovet och såg AIK förnedra HV. Det var ett mäktigt tryck från hela publiken måste jag säga. Alla levde sig in. Konstigt vore väl annars iofs. Var ju ett tag sedan Gnaget hade så här roligt på hockeyfronten.....
ja de är väl bara ett halvår kvar nu, snart smäller det, då står vi där igen med 12 FW och 8 backar och nytt kontrakt på åkerlund, och förhoppningar på top6 om laget är helt, sen börjar dramat igen :) Ångest är härligt, börja spela Timrå, är alldeles för lycklig just nu.
;)
Men jag gillar honom ändå. En kille som säger vad han tycker och inte skulle ändra ståndpunkt om det så vore självaste Sundlöv han mötte i tunneln.
Edit: Är vi framme snart? Drar 11/12 igång snart?
Redigerad kommentar
ÖstrandsNisse&Olle: Sen ska man komma ihåg att dessa som sitter på HS represtenterar absolut inte den typiska brynäsaren, känner hur många som helst(bra många fler än Timråiter) och ingen av dessa skulle ens komma upp i 10% av vad HS'arna gör. Dessa som sitter på HS är helt sjukt radikala och slår igång varanda cylinder direkt.
Förnekelsen är första stadiet...
:))