Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Likgiltighet o pliktskyldighet är orden för resten av säsongen för min del.
Nedmonteringen av Timrå Har nu nått även mig.
Tack o hej på ett tag.
Jag sitter som ett jävla hängande frågetecken i matcherna rakt igenom. "hur hamnade vi här? Varför gick det så här långt?" Jag är ju inte så korkad att jag inte kan svaren på dom här frågorna men man sitter ändå och undrar hur i helvete det kunde få gå så långt.
Nu sitter vi ju där, uppknutna med en rad spelare som inte håller för nivån. Nu har föreningen ett gigantiskt problem att lösa. Hur kan man på bästa sätt skapa bättre förutsättningar för att vinna matcher och samtidigt få in positiv energi i laget som kan dra med sig dom lite svagare spelarna? (Sonnenberg för 2 säsonger sedan typ?)
Som många redan varit inne på så måste man nog värva. Perra kanske inte kan göra så jävla mycket åt den här situationen, även om han med all säkerhet inte bidrar positivt i det hela. Om perra får sparken så tycker jag inte att man behöver se det som att han har misslyckats fullständigt (även om jag nog vill luta åt att han har det) utan istället kan man se det som att han blir offrad för att få en nystart. Lite ny energi i truppen.
Det finns väl statistik på att lag som byter tränare mitt under säsong sällan skärper till sig? Men för helvete det är ju inte ett tecken på att den nya tränaren är kass, det är ett bevis på att den ursprungliga produkten inte håller måttet. Nu sitter vi ju tyvärr i ett läge där vi snart inte har något val. Energi och ansvar måste in. Handlingsförlamning och menlöshet måste ut. En bra start är att ta in folk som kräver ansvar och som kan visa detta på ett tillbörligt sätt.
Att man bygger så jävla fel 2 år på raken beror på ren och skär inkompetens. Det kan omöjligen finnas en enda spelar som är scoutad, utan köpt på gamla meriter och sina namn!! Sedan har man möjligheten att ta in 2 st riktigt bra transatlanter som t ex SAIK (flera år) och VL har gjort, men vad fan har dom här plockat in???? En miniback från norska ligan och en forward som är en medelmåtta!! Starkt jobbat!!! Vi har haft 2 st i Manderville och Sonnenberg. Men få se!!?? Det var innan det ja!!!
Helt klart! Ekonomer som uppenbarligen är helt sportsligt okunninga!! Vad jag vet så är Timrå Ik ett hockeylag! Men här är det ett företagstänk där man hellre spelar i div 1 med betald arena och bra ekonomi. Man verkar heller inte fatta vilka pengar man går miste om på detta vis!!!!!
Redigerad kommentar
Sorry, glömde Corso. Men man har ju hört en del om honom men vad som sant el inte har man ju ingen aning om. Vilket som helst så räcker inte ledningen till. Årets lag räcker inte till vilket är beklagligt. Man inser inte vikten av rollspelare vilket är ett måste i ES, utan man ska ha 22 st allroundspelare och då ser det ut som det gör!! Det är bara Vampola som håller hög ES klass! Fan va pinsamt!!!
Räkna ut vad inkomsten på ett bortfall på 1000 pers blir om man räknar ca 200 kr per pers tot med entré och pub/kiosk blir på ca 27 matcher!!! En hyffsad summa
Tänk efter själv. Han blev kvar för att han fick dom svar han skulle få. Fine. Vad var det för svar han sökte då? "Jo, du ska få en trupp som besitter, på sin höjd, allsvensk klass och ditt tränaruppdrag kommer att vara jävligt omöjligt." Eller "Jorå, så att...en klasstjeck är vad du får. Sedan får du trolla med knäna, okej?"
Förmodligen inte. Han lär ju ha fått hört att fjolårets leading line, Pärssinen-Hirscho-Pikkarainen, skulle bestå och att man skulle dumpa lite dökött från ifjol och värva in unga, hungriga och skridskostarka lirare. Man skulle givetvis ordna fram en ordentlig back för att täcka förlusten av Karlsson och Jokela.
Men nånstans gick det åt helvete. Han kan omöjligt vara nöjd med hur truppen är skapt. Det kan omöjligt vara den här truppen som var dom svar han sökte. Han har nog blivit lika mycket fukkad som vi har och frågan är om inte Linkan också blivit fukkad under resans gång också?
vad man skulle vilja veta är ju hur dyr truppen är i år jämfört med fjolåret och om det finns nåt som helst reservkapital för att försöka rädda laget kvar för det kommer att behövas.
Att som TJ inledde upptaktsträffen med att vi är en så relativt liten klubb och har en liten arena köper jag inte heller. Lule, Saik, Växjö, är ju exempel på att det funkar ändå.
Nä det enda raka är pumpa in ett nytänkande i föreningen och för det så krävs det nya personer som vill utvecklas föreningen o inte avveckla om det inte redan är för sent alltså...
Ja, en svår nöt detta. Ett svin som producerar är inte lätt att ställning till :)
Att Linkan blir fukkad är ju mer eller mindre klart per definition. Han sitter på sin post blott för att han är praktisk ur en toppstyrd lednings synvinkel. Han vet att han är borta i samma stund som han skulle gå utanför den inhägnad han är satt att verka inom.
Det kanske finns pengar till nyförvärv, men dom köper man inte in förän i KS. Då har man sparat in lönen under hela säsongen och stora chanser att hålla sig kvar. ;D. Bara en tanke om än långsökt
Inget, de har kunskapen att vinna mot bra lag, det är Lule och LHC bevis för..
Om vi tittar på wäxsjö, tror de är tränade som Timrå var 2000, första elitserie året, de var toppade i formen för att ta poäng i tio första, och sedan gå ner i form, för att öka mot slutet...
Vem säger att Timrås form idag är på topp??...ogämnheten och oförmågan att åka skriskor i tre perioder tyder på en trynande ork, som kan bero på en nedträning..
Och hockey idag är så gämn, så den som hittar toppformen då de anndra är påväg ner, den betracktas som ett starkt lag..
Se FBK, det är ett starkt lag enligt tradition, men de ligger där de ligger, men de kommer klättra till sin top fyra, utan att spaka någon...
Vi kör med vårt lågbudgetlag under större delen av säsongen och har vi tur så går det vägen. Det är ju ändå 10 chanser på 12 typ. Vidare så sparar vi en viss summa inlåst i T.J:s tidslåsta hemliga kassaskåp, som inte får öppnas före nyår för att inhandla diverse frälsar-rejects, som alltid kommer ut på marknaden så dags, för att rädda klubbens skinn om så behövs. Det är vår Plan B.
Men om det går åt helvete då? Då blir det Plan C: Alnöbron.
Resultat: Misslyckad coach ut, demoncoach in.
Redigerad kommentar
Dessutom: Det enda Perra har att komma med är lagmoral. I övrigt är han en USEL coach. Timrå i år är INTE så mycket sämre än andra lag i serien.
Vi spelar som skit, och det är INGEN annans fel än Perras.
Härligt att friberg gör poäng! Han skapade faktiskt lite på isen...
Snyggt mål av Hedström. Hatten av till hans påstående om att dom aldrig ger upp! Han försöker!
Pikken måste bli pikken igen...
Jag skulle uppskatta om torp inte gnällde i mun på perra när domaren förklarade varför det inte blrv utv... perra skulle antagligen uppskatta det med! Torp fick smaka på sin egna medusin... det uppskattade han inte...
Hallin var rätt bra framåt. Hände en hel del mer än vanligt... var det inte ifjol som perra tyckte att hallin skulle se till att vara lite förbannad under matcherna eftersom att han var som bäst då? Han skakade av ilska efter 1 perren juh så ja jo... var förbannad karljävel! ;)
I övrigt? Frw hjälp backjävlarna lite mer under uppspelsfasen...
Backar! Sluta tok stirra på pucken! Silverbergs 2a mål hade man kunnat markera undan...
Robinson! Ödmjukheten? Sluta att kladda puck i onödan i egen zon... ingen är bra nog att rädda ditt skinn om du blir av med pucken...
Hagos... neeeej! Gör om gör rätt... åker du in i trafiken framför honken så får du fan åtminstånde se till att ha klubban i isen! Svårare än så behöver det inte vara i det läget.
Nää nu börjar jag bli trött på alla jävla förluster... mini break sedan börjar vi vinna lite tycker jag!
Vi är fortfarande bättre på isen nu mot brynäs än vad vi var i fjol... backarna drällde ännu mer ifjol. Frw hjälpte inte till mer ifjol... o framför allt: ifjol klarade inte timrå ik av att etablera dig i rätt zon under pp ens... nu kommer det avslut på mål i de flesta!
VINN NU DÅ! KÄMPA! ÄLSKA TIMRÅ IK!
Taurus:
Förfallet började i samma stund som Jan Söderström klev åt sidan till förmån för Christer Ericson. Samma Ericson som på fullaste allvar tror att det kostar 300:- / medlem att upprätthålla ett medlemsregister.
Det som fick skeppet att kantra och börja ta in vatten var när Nubben av någon anledning valde att flytta till Göteborg trots att vi gick till semifinal och kvartar nästa varje säsong och som lök på laxen fick inte Lillkenta vara kvar trots att han ville.
Vad som hände då var att Linkan fick en Kalle-Ankabefattningsbeskrivning som Sportchef fast att Jimmy H & Ambroo kan mer hockey än han någonsin kommer att fatta.
Vilket ledde till att man troligtvis tänkte ungefär så här på kansliet.
- Nu djävlar skall vi visa den där Nubben att vi klarar oss minst lika bra utan honom.
Vilket ledde till att man lockade till sig spelare med guldkantade kontrakt, spelare som man scoutat via tillskickade dvd-skivor.
Nu sitter vi där 11 år senare där verkligheten har sprungit ikapp oss. 9 miljoner senare i förskott på driftsbidrag, pengar som tof slut i samma stund som dom kom i på kontot.
Det blir en bister vinter, men jag orkar inte bry mig längre då jag anser att min kärlek till klubben inte besvaras.
Ta bara en så enkel sak som souvernier, jag frågade han som har hand om det om man planerade att ta hem I-phoneskal till denna säsong. Och fick till svar.
- Näää, ( lite drygt), det är inga som frågat efter detta.
If I'd asked customers what they wanted, they would have said "a faster horse"
(Henry Ford )
Allsvenska organisationer genererar allsvenska lag.
Tänkte typ sådär! Men inte chans i helvete att jag kunde sätt ord på skiten. Tack.(Som att tacka för en elektrisk stöt, eller en skopa kallt gift till frukost)
Jaja, vi kommer inte se förändringar så länge vi vinner var fjärde eller var femte match.
Det är lätt att skylla på Stefan Lindqvist som är ytterst ansvarig för spelarvärvningar men jag vill dra det ytterligare en dimension. Klubbens nedmontering (om man ni väljer att kalla det så) det ska främst lastas styrelsen med Thomas Johansson och Christer Ericsson i spetsen.
Dock fortsätter jag att ändlöst älska detta lag, enda ner i graven. En livskris är till för att ta sig ur, det kommer vi att göra, starkare och mer förberedd än tidigare.
Det du lägger fram som "ljusglimt" för Timrå är ju samma sak som vi svurit åt i nästan 10 omgångar nu. Det är en sak om man inte har marginalerna med sig i någon match här eller där, Timrå IK spelar inte tillräckligt bra för att förtjäna dom där marginalerna på rätt sida, ännu.