Man kan ju se allt i sin omgivning ur alla möjliga märkliga synvinklar och perspektiv men kanske kan man tolka den olåsta delen av artikeln som att Backlundstiden är förbi och nivån organisatoriskt måste upp…
"För att hjälpa föreningarna lanserar nu SCA och Maqs något som de kallar för Föreningsakademin. Tanken är att ge verktyg för att bygga en stabil organisation. Satsningen inleds med en träff under hösten och ytterligare tre nästa år, riktade till fem nyckelpersoner från respektive klubb. Genom utbildning och föreläsningar i bland annat ekonomi, juridik, kommunikation och styrning är målet att skapa mer stabila och långsiktigt hållbara klubbar."
Söderöver: ja vi lär få se.. till sist och synes så handlar mycket om att man också måste börja öka sina publiksnitt, Att man locka folk att spendera pengar i arenorna och runt laget..om man nu inte är nöjd med att stå och stampa på samma plats dvs.. Vara nöjd och tycker sig vara duktig med att ha klarat ett +-0 resultat och hålla näsan ovanför vattenytan.. För en sån inställning bygger inga elitlag i längden. Gäller alla elitklubbar i distriktet .
BaraTikare: När du säger att Mange har kapaciteten att göra skillnad, vad menar du då? Offensivt? Defensivt gör han väl åtminstone jobbet osv. 11 poäng ifjol. 0 poäng hittills. Jag ser faktiskt ingenting som talar för att han ska kunna gör skillnad framåt. Han kommer troligtvis göra färst poäng av samtliga forwards (bortsett från Boyce ) och det gnager i mig att vi har honom på kontrakt även nästa säsong. Han är en av många i kategorin ”ytterst begränsade offensivt lagda” spelare. Tyvärr.
Smörgåsen : Varav 7 mål, säsongen dessförinnan gjorde han 11 mål. Det är ungefär i nivå med vad Petterson, Hartmann och Wedin presterat. Jag påstår inte att Mange säsongen 25-26 är en av ligans bästa offensiva spelare. Men jag vill hävda att han är bättre än Lilja, som får chanser i powerplay, förstakedjan och 6 mot 5. Visst, Mange är förhållandevis gammal och i slutet av karriären, Lilja förhållandevis ung (inte speciellt, fyller 26 om några månader), men Mange är ju inte direkt en spelare som hittills begränsats av sin ålder (fortfarande lätt en av lagets starkaste, snabbaste och uthålligaste spelare). Jag vet inte vad jag vill komma fram till, men jag tycker att han, med tanke på det övriga spelarmaterialet och hur vår offensiv hittills sett ut, förtjänar en chans.
Smörgåsen : Tycker ändå att Pääjärvi står för nått. Grym i BP etc. Av det man sett på match avsnitten, även under Jokinen, så är han ganska verbal i omklädningsrummet och verkar besitta en del ledaregenskaper. Jag förväntar mig inte massa poäng med Pääjärvi, men ett gediget jobb. Vilket jag ändå tycker vi får!
Tom Topp: Nu hoppas Lilla farbrorn att ÖIK fortsätter på den inslagna vägen med seger ikväll mot Almtuna hade dom spik på powerplay mot Aik spik även ikväll sen laddar man ju så sakta upp inför öret imorgon!!!🤣🤣🇱🇸
Bössa 68: Jo det skulle funka jäkligt bra, ett problem är att MPS verkar blivit lite feg, ger sig gärna inte in i närkamper längre fast han har fysiken till det.
FrOllik: 54 i taket? Det dröjer förhoppningsvis. Det blir nog efter karriären och när hans skridskor legat på hyllan ett tag. Sedan borde nog Zätas nr 20 bli nästa i raden att hissas. 🙄 Man bör däremot hissa spelare i tid. Inte vänta ... | Läs mer