Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
Pätr: Fårgan är väl hur mycket av lönebudgeten vi ska avsätta för en tränare? Kenta lär vara absolut dyrast på marknaden av de lediga namnen. Vi får resultat i ett gediget grundspel men borde vi inte ärligt talat kunna hitta det hos andra tränarnamn också? T ex nämnda Rönnqvist.
Jag tror nog Challe har det som krävs för att sätta ihop ett bra grundspel. Hans problem verkar snarare vara att sälja in det i gruppen.
En sak är dock rätt säker. Kenta är ingen billig lösning, antagligen en av de bäst betalda es-tränarna i hela elitserien. Sedan är jag tveksam om det skulle vara så lyckat att ta tillbaka en gammal tränare.
Jag tror mycket på en tränare so kräverpå ett ödmjukt sätt, Kenta är en sådan men det finns som sagt fler. Rönnqvist är ett namn, Perra Johansson ett annat. Båda sannolikt billigare än Kenta. Men visst, är det något som gärna får kosta lite extra är det tränaren.
250kg kärlek: Rönnqvist/Robertsson i Almtuna får mycket cred för att de förespråkar en hockey med aggressiv forechecking, precis som Kenta gärna gjorde.
Ett intressant faktum kring det är att Almtuna är väldigt målsnåla, både framåt och bakåt. Precis som Timrå IK ofta var under Kentas tid också.
Redigerad kommentar
Nu tror jag att fler lag har ryckt i Rönnqvist. Vet inte om jag drömt eller var jag fått det ifrån men jag vill på något sätt minnas att Luleå har visat ett visst intresse.
MoDo ville tidigt ersätta Rindell med J.R och hans kollega , men fick nobben.
T T: Det måste väl vara Punk Anderson det? Och "Kartellen".. ;)
Haha! Det behöver du inte tala om för mig. Ni gjorde ju bänkvärmaren Styf till lagkapten. Bänkad i Modo och du blir med automatik kung i Timrå? Styf, en ramträff från SM-guld :-)