IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-02-28
Sedan vill jag tacka runar up och hans grabbar för jag fick följa med, det får ske oftare tycker jag. Hoppas väl på tingsryd eller ljungby men det kanske blir svårt. Nåväl nu tar jag semester ifrån hockeysnack, vi ses till hösten då jävlar ska vi visa dom
Gällande avtal löper ut efter nästa säsong tydligen...
Hoppas att dom kan ordna något riktigt bra till nästa gång så det blir lite fetare produktioner runt matcher och kanske ett ordentligt vettigt veckomagasin som hjälper till att nå ut med våran tävling med! Sverige behöver få se sådant godis som vårat 3-3 mål tex! Ett fett avtal kan juh ge ett bra bidrag till klubbarna med. Våran ordförande som sitter i allsvenskans styrelse med får se till att jaga in dom där pengarna han vill se!
Redigerad kommentar
Vi hämtade upp 1-3 till 4-3 vinst på bortaplan!
Tack för en bra uppslutning och det var kul att se så många
ansikten.
Det var extra kul att göra tifot med dig söder över.
Största samtalsämnet hem var att vi missa Pelle Hallins klubba med en meter..förbannat att att svischa nätet annars hade den hängt på väggen nu!
Det var marginalerna dom avgjorde i år igen..
De tre sista matcher gick till förlängning och mot löven var det det en utvisning på slutet liksom mot Almtuna!
Idag visade vi att vi gav upp utan visade att vi kunde vända och
vinna.
Nu ryker skägget och vi tar nya tag nästa säsong!
Tack alla för idag och nästa år får vi organisera bättre
uppslutning i södra Sverige.
Kul att se att det finns dom som åker 74 mil enkel för sitt lag.
All heder till dom!
Nu tar jag mig något gott att dricka och firar segern idag@
Just sändningarna på HA:s hemsida har ju gjort att det känns som att vi spelar i nån jävla gärdsgårdsserie. Drömmen vore ju om SVT köper allsvenskan.
En annan trevlig detalj är väl att ett nytt tv-avtal för ha ska på plats med. Sämre än vad det är nu är helt omöjligt att få det iaf!
Nu ska det bli intressant att se om Sundsvall tar klivet upp och om Modo tar klivet ned, mycket hockey kvar att se fram emot.
Redigerad kommentar
Såna spelare lär inte vara allt för dyra.
Och en fixstjärna från Nordamerika borde vi väl ha råd med? Starta en insamling kanske?
Ska SSK rädda Malmö? Sjukt.
Nä, kom en kvittering direkt.
Redigerad kommentar
kristoffer: Pettersson är en sån spelare som är svår att ersätta, vad är det man ska ersätta? Ska man ersätta honom med en spelare som också vinner den interna poängligan men som ska spela för minimilön? Han var junior förra året, liksom. Han kunde under den här säsongen lika gärna stannat på fem gjorda pinnar och fått varva spel i a-laget med att värma lite i J20, som ifjol. Han blev en jackpot i år, även om han totalt försvunnit efter att det blev klart med Modo.
Det är liksom inte toppfotboll detta när man måste ersätta en toppforward som går till Barca med en ny toppforward, utan det får väl helt enkelt bli så att man får förlita sig till att det rullar upp något nytt gött från juniorleden bakifrån först och främst. Och det är jävligt intressanta grejer på gång, dessvärre så skulle de nog behöva något år till på sig på juniornivå. Om man då tittar specifikt på Dahlén och Elias Pettersson. Men en sån som Martin Mellberg får nog ta klivet upp, rajtare, målskytt. Sen förutsätter jag att Ohre får andraspaden. Det har han inte minst gjort sig enormt förtjänt av under de senaste veckorna i fortsättningsserien.
Men något ska man väl kunna värva åtminstone, dock tveksamt om man kommer kunna värva 33 poäng (Pettersson) bara sådär.
Redigerad kommentar
Ne inte ta semester var med lite här och hjälp oss att sätta känslan inför nästa säsong!