IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-02-28
Kämpa Timrå!
Bra tryck på bortastå!
TIMRÅ IK ÄNDA IN I KAKLET MOT PLAYOFF!
Nej 6-700 m ifrån!
Jag bygger tifo utanför Arenan kl 14:30.
Vi är på plats vid 14.30.
Toppen.
Jag drar snart med.
Vilken pub menar du?
Vi skulle bygga lite tifo innan matchen.
Vi får se hur det går?
Hur många är ni?
Hon ville inte bli strandad hemma utan bil...
Så nu sitter hon här och drar upp snor på väg till ohamn
Blir det nån samling på puben innan?
Idag ska det avgöras och jag ger allt till slutsignalen ljuder.
Blir det " Töm och glöm " ikväll eller blir det " Hola Bandola "
Det märks..VI KÖR ÄNDA IN I KAKLET!
Ja du får ha det underbart i Copenhagen :-)
Var ett tag sedan man var där och levde livet!
Får nog åka dit snart igen.
Tack så mycket och jag skickar en lyckönskning till dig med
Hempen ikväll!
Gör stan för mig med i vått och torrt :-)
Lycka till nu alla tappra själar! Jag hoppas verkligen på ett mirakel (även om jag inte tror på tomten) och särskilt då å era vägnar.
Själv drar jag till The Capital Of Scandinavia - Copenhagen. Där vill jag att ni håller tummarna för DJ Hemp & Folks.
Sedan följer man upp händelseutvecklingen i Småland m m när man åter beträder svensk mark.
En speciell lyckönskning till eldsjälen och spritmannen Småland! : )
Du gör ditt bästa och jag brukar inte ha någon röst kvar efter en match.
Nu hoppas vi på att alla resultat går våran väg idag så blir detta en underbar lördag.
Sektion E lär koka och vi kommer att ge allt.
Snart börjar festen i Arena Oskarshamn.
Jag hoppas vi ses där.
Tackar.
Lite siffror så här innan morgondagens match!
Almtuna-Rögle 1-8 i poäng dvs 0-3 i matcher!
Hästen-Bofors 0-9 i poäng dvs 0-3 i matcher!
Oskarshamn-Timrå 3-6 i poäng dvs 1-2 i matcher!
Vi har förlorat 3 raka vilket talar för seger imorgon.
Vi har inget att förlora imorgon..bara ALLT att VINNA!
Mot playoff imorgon och det blir superfest i Arena Oskarshamn!
Almtuna - Rögle 2 @3.30
Vita hästen - Karlskoga 2 @2.75
Oskarshamn - Timrå 2 (inklusive förlängning) @2.17
Detta ger 19.69 i odds.
Vi har oddsen emot oss, men vi är Timrå och ger aldrig upp!
Det spelar ingen roll vad jag åker i bara vi åker och hejar på
vårat lag.
Nu har jag rekat Oskarshamn och köpt biljetter!
Laddad till biljoner sitter man här och tar sig en fredagsfösare i vändan på Stens och Let's Dance!
Imorgon blir vi klara för playoff!
Hur många blir vi?
Kommer det några minibussar?
Jag kokar snart av förväntan!
Alla mot Oskarshamn imorgon!!
Vi skulle kunna turnera i en modern nightliner dock... Det kunde vara ok från min sida...
Vi ska bära hem boysen till slutspel imorgon!
Sen hyr vi minibuss och åker riket runt och tittar!
Låter toppen, är på väg till Oskarshamn i taxi nu!
Ska in och reka lite och köpa biljetter!
Vi var full bil imorgon, men två hoppa av?
Jag har försökt övertala dom, men det är ju bara fredag än.
Vi har allt vinna imorgon. Allt kan hända om vi tror på det.
Både Rögle och Karlskoga bör vinna sina matcher och vi har inget att förlora.
Jag är laddad till tusen imorgon!
Vill inte behöva raka av mig skägget redan imorgon.
Ses på Sektion E imorgon och det ska koka där i 60 min!
För min del drar jag ner på det känslomässiga engagemanget inför lördagens serieavslutning. En del talar för att man åker till Köpenhamn och "chillar" lite i stället. Sedan får man väl i så fall se hur det har slutat när man är tillbaka på svensk mark igen.
Ett oväntat glädjeämne är att vi stänger arbetsplatsen redan kl 12 i dag. Kanon!
Det känns oerhört trist att vi med all sannolikhet inte är med i leken längre, då det faktiskt inte var alldeles orealistiskt att nå SHL via denna djungel av kvalspel (se länk).
Samtidigt kan drt bli en mysig swehockeylördag. Inget att förlora mer än inbördes statistik mot Oskarshamn men en liten, liten chans att få mer. Besviken igår, ångestfri och lätt lockad av lördagen. Jag tror inte att det räcker men jag hoppas lite grann i alla fall. För hur coolt vorw inte det?
Åker från Kalmar on någon behöver skjuts. Ses där!
vi tror på våra grabbar in i det sista!
Slut upp och var med och ge allt vi har tills vi stupar!
Var med och ge erat stöd!
Vi har fortfarande chansen!
Välkomna till Arena Oskarshamn och Småland på lördag !
Lall On Lall On..
Låter ju kanon ju. Du har parkering och allt precis utanför arenan och båda ingångarna till ishallen och badet ligger där med liksom Sibylla.
Och biljetter köpes på ICA Maxi vid spelbutiken om du inte köper dom via nätet?
Din familj kommer bli helnöjda :-)
Segerkäk på Sibylla! Låter nice! Som i sörberge på den gamla goda tiden!
Utan att ha sett nåt undrar jag ändå om vi spelmässigt studsade tillbaka idag?
Letar efter positiva vibbar inför avslutningen. Vad säger ni som såg matchen?
Redigerad kommentar
Klart ni ska stå på bortastå!
Är det barn med så får man skärpa till sig och man kan fira på olika sätt och man behöver inte bli crazy för det!
Och jag kan rekommendera äventyrsbadet och de har ett mysigt fik där och det ligger väggivägg med Arenan och Sibylla ligger där med och lite längre bort
McDonalds.
Vore kul att ses!
Jag har fyra med mig med!
SMÅLAND: Jag överväger att ta med familjen på en heldag i oskarshamn...
va tror du?
kommer vi ha en barn avdelning på borta stå? eller ska man ta en sittplats kanske så man inte behöver vara orolig för att firandet goes crazy?
jag vill absolut helst ha nära till kassen där timrå målar under 2 perioder med...
Matchen kommer att betyda allt..
Kommer bussen ifrån Timrå?
Spränger vi sektion E för första gången?
Kommer du?
Vi ses där..
El Maco: Verner Persson!
Jag har föreslagit för en journalist att denne tar tag i saken och skriver ett ordentligt reportage om Verner. Det har tyvärr inte lett till något. Legendarisk ungdomstränare, måste ha tränat jag-vet-inte-hur-många blivande NHL-spelare i sina dagar, men rätt okänd för allmänheten. Influerad av sovjetisk hockey (den bästa på den tiden) och startade hockeyskola i Timrå, senare även för HV71.
Men Verner var väl AIK:are egentligen. Här ett klipp från en intervju av Per-Erik Eklund:
Du, Tommy Lehman, Tommy Albelin, Pelle Martinelle, Mikael Cederholm, Björn Thorsell, Pontus Molander med flera klev upp i Elitserien ungefär samtidigt från Stocksund norr om Stockholm. Vad gjorde just den här generationen ”Stockan” lirare så framgångsrika?
-...Men den viktigaste biten för den kullen var att Verner Persson kom dit som tränare och att det alltid fanns träningstider tillgängliga för oss. Verner liksom flera andra i ”Stockan” var riktiga eldsjälar och ordnade så vi kunde träna redan vid sex-sju på kvällarna istället för sena tider som oftast var vanliga att träna på i Stockholm då.
Framgång verkar ha följt i Verners fotspår vart än han vandrade.
En skena från SEMIfinal i så fall.
"Kenta" J var väl inte så dålig han heller?
Stockolms rank för mig 1a Peter Gerhardsson 2a Tomas Gatehag 3a Challe tre år alla till slutspel en skena från FINAL.
Just den perioden i Timrå IK:s historia har jag väldigt begränsade kunskaper om. Bodde på annat håll och internet var inte ens i sin linda för gemene man. Men jag minns att han var med och firade elitserieavancemanget på Oscar i april 2000. Var det Tumba han kom från?
Jag vet hur det kändes som ung grabb att vara med morsans snubbe ute i ladan! Jocke Nilsson ägde sönder allt och alla i mina ögon på den tiden med sin mäktiga hockeyfrilla!
Det var tider det ångest var ett element helt främmande från ens verklighet!
Jättekul med Hallins gest!
Ett av flera roliga hockeyminnen med nämnda dotter var när hon var fyra år. Jag bodde i Sthlm och hon i S-vall. En bil med TIK08:or åkte norrut längs E4:an och två av oss hade barn och plockade upp respektive dotter på vägen till Isstadion. Det var i Kvalserien 2000 och vi vann mot Linköping eller om det var Björklöven. Efter matchen stannade vi till på Korvis i Sörberge för bukgödning. Eftersom vi var så många i bilen fick döttrarna huka sig lite för att inte poliserna skulle slå till. Sedan lämnade vi av döttrarna och åkte vidare mot Sthlm. Jag minns att de tyckte sig ha varit med om ett spännande äventyr med vinstmatch, kanonstämning och blåsning av snuten. Vi pratade om det i flera år efteråt. Sådana upplevelser sätter sina spår och för ett par år sedan gladdes jag mycket när jag på hennes blogg såg att hon lagt ut bilder på en supporterresa till Örebro, även det i Kvalserien. Kanon!
Edit; hästen likaså
Redigerad kommentar