Kvartsfinal 2009
Dom är inte kloka de där sillstryparna :)
"Hälften av laget ville ha Luleå o den andra hälften Luleå."
Klart att det blev ett enkelt val :)
Lördag 7/3 kl 16.00
Jerusalems IK - Timrå IK
400 kr + Entré
Anmälda: 23
Avresa:
E.ON: 6.00
Timrå C: 6.10
Navet: 6.30
Ni spelare fick inte vara med och bestämma?
- Nej. Vi snackade lite om alla lag som gått till slutspel tidigare i dag, men vi kunde inte vara med och välja.
Där ser man ....
Johan Davidsson 50 Mika Pyörälä 43
Jukka Voutilainen 47 Tom Wandell 41
Björn Melin 39 Fredrik Hynning 36
Martin Thörnberg 38 Timo Pärssinen 24
Kris Beech 34 Petr Tenkrat 23
Teemu Laine 29 Björn Svensson 22
Andreas Falk 18 ´ Magnus Pääjärvi 17
Johan Lindström 11 Johan Andersson 17
Simon Önerud 6 Anton Axelsson 15
Jonas Johansson 6 Håkan Bogg 15
Kim Staal 6 Martin Sonnenberg 11
David Fredriksson 5 Anton Lander 10
Mattias Tedenby 4 Oscar Sundh 9
Här är en sak som jag tror Timrå IK kan dra fördel av , Timrå har som synes mycket jämnare poängfördelning och om man får stopp på Hvs PP och två första kedjor så kan man nog ta hem den här matchserien ...
I efterhand så gjorde nog MoDo ett felaktigt beslut då. Minst sagt. Men det är ändå ynkligt av en så stor klubb som Frölunda ska vara. Jag tycker att det visar att Frölunda är väldigt osäkra på sig själva framförallt.
Och tänk att jag förstår honom.
Men det hade varit förbannat roligt om dom inte fegat ur.
VF bangade ur å det grövsta. O anledningen vet vi ju alla.
HV. Vad säger man om det? Skrällvarning, säger jag. Vi har defintivt chansen o vi kommer att ta den. Det är min känsla just nu innan man vet hur vi formerar oss.
Challe på "P4 Morgon" alldeles nyss, gav ett gott o glatt intryck!
man var ju bombsäker på att det skulle bli sillstrypargänget,
var helt inställd på att försöka fixa en biljett i scandinavium lörd.
Men jag tror dock att vi har större chans mot hv,men det blir jävligt tufft
men fullt möjligt,kanonviktigt att vinna första hemma på torsdag
ska bli riktigt kul med slutspel,nu kan kriget börja bäst inställning vinner.
Saxat ur GP. Om varför Frölunda valde bort Timrå:
"- Vi förstod nästan att det skulle bli det här valet. Det är två supertuffa motståndare, men med den historik som vi har mot Timrå kände vi att det laget ville inte vi möta. Även Färjestad och Linköping hade möjlighet att välja Timrå, men avstod, sa Dahlén."
Vidare..
"Vad är det då som gör att ni inte vill möta Timrå?
- De har haft en del skador under säsongen och nu på torsdag finns det indikationer på att Timo Pärssinen och Pär Styf kommer att spela."
Och vidare..
"Tittade ni nu mer på hur ert spel har fungerat mot de lag ni hade att välja på, oavsett om ni vunnit eller förlorat?
- Vi har vridit och vänt på det mesta, men det var i ett väldigt tidigt skede som vi kände att Timrå var ett av lagen vi inte ville spela mot."
Timrålegenden Bo "Bulla" Berggren kvartsfinalfunderar.
"De kommer att ångra sig – det vet jag".
Ångra vad? Dom valde ju inte Timrå.
Känns som att den här matchserien kommer gå till 6 matcher, hur som helst...
http://st.nu/sport/1.571902
IOFS. men runt honkens mål hade man kunnat köra med utterbräda 5 min in i andra perioden och det tycker jag är pinsamt att man skall behöva bevittna i en elitseriearena 2009.
Jag tycker att man borde slänga ut betong täckmattor i hålet om man nu inte orkar stänga sargen.
Tur i efterhand att Fasadmannen inte fick hit Dahlén när det begav sig.
Tvåtallar:
Problemet är att vakmästarna inte orkar att stänga igen alla öppningarna i sargen under pauserna. Istället låter man all kalluft rinna ut från rinken vilket i sin tur gör att temperaturen stiger närmast isen.
Då tar det längre tid för vattnet att frysa, och det problemet kommer att vara ännu större på torsdag med plusgrader ute och 6000 på läktarna som genererar ca 450 kW.
En annan bieffekt blir ju att isen blir onödigt mjuk och mer trögåkt. Enkel termodynamik.
Så när vi fick ett pp i slutet så var isen i det närmaste nyspolad i deras zon.
Det var då en helt förstörd Dahlen grinade om att vi fick spela på nyspolad is
Var det inte det faktum att isen inte frös runt Honken så att man fick vänta på att matchen skulle starta?
Men det är ju långt ifrån omöjligt att Lulä tvålar dit Nubbens lag. Jag tror det går till 7 matcher iaf.