Kvartsfinal 2009
Bra sammanfattat alltså Niclas!
Canal+ gänget är ju helt outstanding.Imorrn såg jag att Kanal 5 hade HV-TIK,jag lovar er att ni kommer toklacka på Pajasen Niclas Andersson i studion.
Han började gårdagen med att säga att lagen som spelade hemma igår skulle vara totalt chanslösa,nu vann ju alla hemmalag utom Brynäs.
Men inte ett ord om det efter matchen.
Jag vet inte hur Kanal5/Kanal9 motiverar sitt val av att ha en sån pajas i studion som bara försöker skapa rubriker.
Försöker man skapa en Don Cherry?
Håller med. NA får ju den andre bisittaren Petter Rönnquist att framstå som rena hockeyoraklet, ett under av djup, kunskap och intressanta analyser.
Du menar Niklas Andersson, Frölunda-mannen? Har faktiskt inget minne av att jag har sett honom i någon studio. Men då kanske man borde se matchen ute någonstans, så att man slipper höra eländet. Är ju alltid roligast att se matcherna tillsammans med liktänkande (ja, inte såna lik alltså) ändå. När börjar HV - TIK förresten?
Är heller inget större fan av Petter Rönnqvist,men i jämförelse med Niclas Andersson framstår han som en hockeyanalytiker av guds nåde;)
Jag väntar fortfarande på att Canal+ ska hitta en motsvarigehet till fotbollens Jens Fjellström.Finns inte riktigt ngn ännu.
Men jag tror jag vet en som kan bli det,men hans karriär rullar på för fullt just nu;)
Jaha, han ja! Hade förträngt denne Troja-man. Detta ägg till människa. Har ju skrivit en del skumma krönikor genom åren. Å andra sidan kan han vara lite smårolig ibland. Som den gången han skrev om "onödiga lag".
Mathias:
Tack! Men fan, då kan det köra ihop sig lite i morgon. Trist. Hade hoppats på 18:30. Jaji, bara att göra det bästa av saken.
Nä min gode sensi hemp, slå en ising puck, kliv på i anfalls zon, tryck upp dom i sargen, DÅ!! hinner du allt:)
Knappast läge för några icingpuckar i morgon. Måste satsa allt på offensiven och ha ett grymt... Vad heter det nu igen? Någon slags vidablick är vad jag är ute efter i alla fall. Många bollar att hålla i luften blir det. Hur som helst så känns det helt underbart att årets slutspel äntligen är igång och att det fick en så jävla skön start. Hade gärna åkt till Jönköping i morgon, men annat kom emellan. Har förresten inte skaffat någon biljett till måndag heller, så man lär väl missa den med. Tur att det finns TV...
Vinner Timrå , är det riktigt skräll-läge på G , 2-0 och hemmamatch skulle sitta fint
http://st.nu/sport/1.823182
" Inte på mej. Jag har sparat hela säsongen och ser ut så här ändå, säger Dennis Persson skeptiskt och till synes alldeles len på kinderna."
http://st.nu/sport/1.822573
En knepigt förfarande att Thörnberg får spela dagens match men riskerar en "massa matchers" avstängning för incidenten i torsdags. Hur tänker man då? Påminner lite om en liten tjuv som blir tagen för att omedelbart efter bli försatt på fri fot eftersom risk för återfall eller ett försvårande av utredning inte är överhängande.
Även om det skulle ha varit en olyckshändelse (jag säger om) och det skulle inträffa samma sak igen idag, undrar just hur man ställer sig till det då?
Vid såna här händelser måste ett agerande ske snabbt, naturligtvis innan nästa match. Parodi att en spelare som förbundet väljer att gå vidare med där spelaren dessutom riskerar många matchers avstängning p.g.a. händelsen tillåts fortsätta spela. Det är min åsikt.
När det gäller Lotvonen låter det inte så positivt ändå. Han berättar att han har oerhört ont och att han tar en dag i taget. En lång slutspelsserie är det som antagligen kan rädda säsongen. Så tolkar jag det.
Om det var en olycka eller ej kan man cittera Canal+ Calle Johansson "en elitspelare idag ska vara så pass tränad att han orkar att bromsa på två meter, men går man in i en situvation bredbent då kan hända att man har ett syfte"
Skit samma olycka eller ej, Lotvonen är ur spel och det tråkigt nog, men situvationen påminner om Mandervilles "överkörnng" av en målvack från Linköping som i mitt minne som kan va lite dåligt ibland, men han vart inte skadad,,,Helt klart hockey är som i verkligheten lagen är inte lika för alla,,
Lögnare där, sist jag var hemma hos dig hade du ju bibeln brevid sängen, eller har du gömt något lämpligare inne i boken? ;))