Laget första matchen i Schweiz
Trist att han aldrig skall få vara skadefri. Hoppas han kommer tillbaks för han är enligt mig eran bästa back!
Ambroo: Jag roade mig lite att kolla hur det gick i träningsmatcherna ifjol. Jag konstaterar snabbt att det nog var ungefär lika mycket upp som ner.
Så här gick det:
18 augusti
MODO-Timrå Mästarcupen, Norrtälje 1-3
19 augusti
Jokerit-Timrå Mästarcupen, Norrtälje 1-0 e. Str.
20 augusti
Leksand-Timrå Mästarcupen, Norrtälje 4-0
23 augusti
Timrå IK-Skellefteå AIK, E.ON Arena 5-4
26 augusti
Timrå-Leksand, Långshyttan 2-3
31 augusti
Timrå-HC Lugano, Lugano 1-3
1 september
HC Ambri-Piotta-Timrå, Bellinzona 5-2
3 september
Timrå-Litvinov 3-0
9 september
Timrå-Brynäs, Sundsvall 2-4
10 september
Sundsvall Hockey-Timrå 1-4
11 september
Mora-Timrå, Sundsvall 0-4
13 september
Kovland-Timrå, Kovland 3-6
20 september
Timrå-MODO, Timrå 4-4
Statistiken ljuger heller inte:
Sex vinster, en oavjord och sex förluster. 35 mål gjorda och 33 insläppta. Jag vill minnas att vi väl alla i det här skedet invaggades i någon slags falsk säkerhet att laget fungerade som det skulle. Men det skulle ju inte dröja så länge innan panikåtgärderna började synas. Tänk Blake Sloan, tänk Valeri Krykov. Inget ont om gamle "Kryckan", men inte gjorde han sig själv rättvisa under den tid han var i laget inte.
Precis, hoppas vi får se en riktig hockey säsong i vinter och inga parodier.
ST-Sports journalist Mattias Erikssons förslag på lineup verkar vara uselt eftersom då får ju Jonathan Hedström spela med Riku Hahl och Timo Pärssinen, men han ville ju komma till Timrå IK för att få spela med kusinen (?) Fredrik Warg och då ska han väl självklart få göra det också.
Jag tror inte att Jonathan Hedström, Fredrik Warg och Magnus Nilsson är någon dålig kedja eftersom alla tre är tuffingar & slitvargar och dessutom så verkar de tre komma bra överens. Så Kenta går helt efter vad jag tycker, och det är väl tur det? :)
Tänk nu på att Leksand dominerade förra försäsongen... :-)
Hoppas inte detta händer Timrå, hoppas samtliga lag Timrå möt vara deras tänkta lag så att inte Timrå möter massa brö gäng med bara junisar i!
Jag säger som 73Sjöbba hoppas på trendbrott
Hoppas det bara är hockey som ska spelas, men det sägs att både Rönnmark och Rådbjer har vart riktigt bra i de matcher de dömt.
Hoppas de kan lära valparna nåt oxå.
Målvakt
Johan Backlund
Backar
Kimmo Lotvonen - Anton Strålman
Pär Styf - Petri Kokko
Kalle Koskinen - Johan Svedberg
Eric Moe
Forwards
Riku Hahl - Timo Pärssinen - Oscar Sundh
Robert Carlsson - Johan Andersson -Peter Nylander
Jonathan Hedström - Fredrik Warg - Magnus Nilsson
Björn Svensson - Peter Regin - Oscar Sundh
Se även länken nedan;
Kan bli mycket överlass för de i varje match med domarnivån som verkar gälla nu.
Aha, du vill gotta dig själv.
Folket på plats rapporterar.
Golibovsky som sköt han i röven kanske;-))......2 ggr
Han gjorde 3 mot Djurgården i Globen. 2 framåt och ett bakåt =)
Hur många gjorde han där......1 och sen reprisen så det blev 2;-)))
Ser ut och bli en riktigt bra PP formation! Frölunda och de andra är förvarnade !!
Ser att dom infriar våra förhoppningar vad gäller uppställningen i PP iaf.. ;-)
Klart som korvspad att man vill veta allt. I alla fall när det gäller vårt kära TIK och följer laget strax söder om Timrå Syd.
Lotvonen målskytt i sin första match va ?? Han var iaf inte med mot Leksand!
2-0 Pärssinen pass Hahl/Hedström i pp
2-1 inte intresserad
http://www.hockeyfans.ch