MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
« Föregående · 1565544 · Nästa » Till forumet
MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
Ser fram mot morgondagen med skön, avslappnad tillförsikt. Kul med en omgång som gäller en massa samtidigt som jag har en märklig känsla av att vi inte har nåt att förlora. Sen såklart, är vi nära men faller på målsnöret kommer man självklart må bajs ändå.
Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
mikenomad: För första o sista gången länkar jag till en text som jag skrivit på pucksnack. Den är om det kanske sista derbyt...hemska tanke.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
mikenomad: Om MoDo nu verkligen menar allvar med att de vill ha kvar oss i es så tycker jag nästan de bör lägga sig lite snyggt imorgon.......
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
Timrå Icon: Givet Modos och Timrås respektive formkurva just nu så har vi bra chans att vinna.
Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
El Maco: Ja men bara för det så går det väl åt helsike :-(
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
El Maco:OK, Topp!! bara vi får göra några MÅL, bara för träningens skull sådär? Men gärna förlust, ska vi säga 7-8 i ord tid?hehe.
Sen har vi en lätt träningsmatch på tisd, mot nåt lag strax norr om Umeå (nävisst, får man svära här i N:a Hufvudstadsboken?).
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
zigge: Okej får hoppas bägge klakarna sjunger " Hela Hallen Håller På Timrå " då för att förlöjliga smålandsfuskarna
Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
Timrå Icon: Nog tror jag allt att ni vinner imorgon.. som ett förlåt för matchen mot Växjö som vi förlorade.
Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
– Vi är inställda på att det blir Kvalserien, men vi kommer givetvis att göra allt för att vinna de två sista matcherna. Växjö har allt i egna händer, men man vet aldrig. Det vore en otrolig bonus för oss i så fall.
Bra uttalande fårn Gunno:
– Vi åker upp till Övik med bra självförtroende och det ska bli en mycket rolig match, säger han och tillägger:– Vi är inställda på att det blir Kvalserien, men vi kommer givetvis att göra allt för att vinna de två sista matcherna. Växjö har allt i egna händer, men man vet aldrig. Det vore en otrolig bonus för oss i så fall.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
KORITFW: Kul omgång idag som sagt, som Timråit känns det lite som bonus att vi spelar omg 54 utan att det är helt kört. Det tror jag dock att det är efter idag. Skröder grusar våra förhoppningar..
Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
Jag och tre till tänkte ta bilen till Örnsköldsvik. Hur gör vi om vi vill stå på bortastå? Kan man lösa in sig i kassorna eller måste man kontakta Modo på något vis innan?
Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
nectis:Starta i god tid och ta det försiktigt efter vägen... snöstorm och drivbildning.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
nectis: Det är viktigt att du tar vägen via Själevad, där finns vinnarluften. Stanna bilen, gå ut och andas in.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
Icing-Ove: Är det Timråvinnarluften som finns där? Isåfall ska det prövas
Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
nectis: Jag, Pierre Hedin, Per Hållberg, Niklas Nordgren, Victor Hedman och Berth Milton Jr. är från Själevad. Vinnare hela högen...
Redigerad kommentar
Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
Såg att både Regehr och Skröder förväntas göra comeback lagom till kvällens derby. Det känns spontant inte som att det blir nån läggmatch à la håååveee vs Läjkers m.a.o.
Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
Icing-Ove: Vinnarluft....? Är det inte Husumsfabriken du tänker på....? :-)
Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
Timrå Icon: Husum har bara Eilert Pilarm. Han är Timråit ;-)
Redigerad kommentar
Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
mikenomad: Järved dominerar helt klart. Man pratar fortfarande om Hans Jonsson i Pittsburgh. Säkrade upp bakom Jagr, Straka, Lemieux, Hrdina, Lang, Morozov.
Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
Icing-Ove: Järved ja...frugans mostrar brukar dra upp den hålan när jag pratar om Njurunda. Men Njurunda är en annan dimension. Vi pratar hockeystjärnor som Z:a, Modin, Lauritzen och Månsson. Bl.a. Tennisstjärnan Peter Lundgren (final i Franska öppna på 80-talet och icke att förglömma en fantastisk tränarkarriär), världskonstnärer (Bengt Lindström bl.a) samt ena halvan av Fredrik och Filip...(Fredrik). Hör av dig så kan jag ordna en guidad kändistur i omgivningarna.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
mikenomad: Hade ingen aning om den där Z:a och andra artister från Njurunda. Har nåt minne av att jag som lumpare 1994 var funktionär på Orienterings-SM i Njurunda/Sundsvall. Satte upp tält och hängde i skogen vid kontroller och målgång.
Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
Icing-Ove: Müller....? Jag visste inte ens att ni hade någon sån.
Vi vilar Crippe för att jämna ut oddsen lite.
In your face hehe
Vi vilar Crippe för att jämna ut oddsen lite.
In your face hehe
Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
Hälge: Dom där femmorna är ganska exakt så jag vill ha dom. Freshelifresh!
Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
superfalle: En kille som ikväll hade varit tungan på vågen.
Säger vi som enda bortförklaring redan nu....
Säger vi som enda bortförklaring redan nu....
Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
superfalle: Det är ju apa att HV och Svinköping ska lägga sig mot Växjö
Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
Timrå Icon: Jonte är kingen, det har jag alltid tyckt. Ijentligen.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
mikenomad: Jag blir mer och mer less på den där Gnosjöandan i Småland
Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
mikenomad: Jo jag vet. Men du spelar bara lite hard to get :-)
Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
Är det bara jag som tycker Smolenak påminner om Bremberg?..... Åker mest runt o glider hela tiden, dock kunde Bremberg i varje fall skicka iväg nån smart pass emellanåt, Smolenak känns ju oduglig på alla plan tyvärr
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
Timrå Icon: Tja...själv orkar jag inte bli upprörd över det utan konstaterar torrt och tråkigt att vi själva sett till att sätta oss i den här sitsen..
Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
BlackBay: Nä, Smolenak känns mer och mer som en värvning man mest kommer minnas för dramatiken runt själva värvandet.
« Föregående · 1565544 · Nästa »