NHL lockout 2012
KORITFW: Gävle var ju iof emot och de har väl ändå några där.
och så här tycker Magnus Nyström:
" Sedan är det fascinerande att så många tänker att det kan bli en kvalserie mellan allasvenska lag med NHL-proffs och elitserielag utan NHL-proffs.
Det kommer ALDRIG att hända.
Antingen stratar NHL och alla NHL-spelare är där de hör hemma.
Eller också är hela NHL-säsongen inställd och då har även elitseielagen öppnat för NHL-proffs."
Men hur lång Lockouten blir är väl svårt att veta redan nu.
Magnus Nyströms blogg
Hörs.
"Hockeyligan har sagt nej till NHL-spelare i elitserien, men kan komma att bli tvungen att ompröva beslutet om Konkurrensverkets undersökning visar att beslutet strider mot konkurrenslagen."
Nubben och Tommy ryter till!
Enligt Norberg handlar de övriga klubbarnas motvilja om att de inte har några "egna storstjärnor" att plocka hem.
- Så fungerar Hockeyligan, alla ser till sitt eget. Tittar man på vilka som inte är så intresserade så är det klubbar som tycker sig ha rätt hyfsade lag och inte har några NHL-spelare där ute. Det är där skon klämmer, de har inte några att plocka hem, säger Kent Norberg
– Det man spontant kan säga är att vi för fan inte kan ha olika regelverk för hur vi ser på det här – det går inte, säger Tommy Andersson, Timrås ordförande i Hockeyligans styrelse.
Redigerad kommentar
ÖstrandsNisse:
Man kan ju fundera på vart detta tar vägen, kan sätta sina spår både här å där?
@Timrakollen Ja som det känns nu iaf, feberfri idag så hoppas man är helt frisk imorgon!
Nu ska ja kika på klassikern Lock, stock and two smoking barrels.
Wandell - ssk?
Mps - malmö?
Jock Ewing och Punk Andersson till exempel...
Var inte Lidas sugen på att göra comeback också? Alla vet ju att han bara lirar i rödvitt.
Tror jag, tra la la.
Frella och Ikonen: Självklart, my bad. Fredagsölen gör inget underverk med tankeskärpan precis.
arnio: Vi kan alltid hoppas på exempelvis:
Henrik Zetterberg
Frans Nielsen
Peter Regin
Tom Wandell
Anton Strålman
Magnus Pääjärvi
Erik Gustavsson
Timrå har - pga ekonomiska bekymmer - tvingats till årets lagbygge. Hoppet står till att maximera parametrar som inte kostar pengar. Rätt tränare, simpelt spelsystem a'la Luleå, revanschsugna veteraner/äregiriga unga spelare villiga att underkasta sig stenhård träning, brutal lagsammanhållning. Om Timrå undviker kvalserien har man lyckats perfekt med ovanstående.
Lockouten är, med ovanstående resonemang, både en välsignelse och förbannelse. Det förstnämnda därför att vi har grymt bra spelare att - förhoppningsvis - tillgå. Spelare som skulle ge exakt den spets vi saknar för att plötsligt vara en klar topp5-kandidat.
Men: faran ligger i en avblåst lockout. Redan inspelade poäng behåller vi, men hur överlever parametrarna som nämnts ovan? Kommer laget Timrå klara resten av säsongen, eller blir det så som komponenterna på pappret säger: ett allsvenskt lag som ska agera strykpojke i Elitserien?
Jag är väldigt, väldigt kluven. Vi k a n ha något riktigt mäktigt på gång här.
söder över:
Fast det är väl ingen som tror att Zäta ska gå in och sprida dålig stämning?
Problemet är väl snarare de spelare vars platser Zäta och co tar och som helt plötsligt duger igen när Zäta och co drar.
Sedan är ju just Zäta inget problem då han bara kommer om det blir lockout hela säsongen. Då är väl risken snarare att vi har ett helt gäng som åker och tittar på Zäta och förväntar sig att han ska fixa allt.
Frans Nielsen är inte någon glidare direkt heller...
Varför skulle man ändra inställningen till varandra?
Det kommer att krävas massor av laget även om zätat o frasse dyker upp... Inget förendras... Ska vi lyckas så är det bredden som måste prestera...
Blizzard:
Fast om vi får ta in NHL-proffs så får ju alla andra också göra det. Att en NHL-femma automatiskt skulle betyda en massa gratispoäng för oss det tror jag inte ett dugg på.