+ 1
Inlägg: 1066506
Svarskommentarer
Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
Var på matchen i går mot Brynäs.Stannade till där på väg hem från Stockholm.4000 åskådare, Fast dom har stor fin arena.
Vad är det som säger att Tik får mer folk på matcherna om dom flyttar till Sundsvall?.
Tyvärr tror jag att det är en trend som kommer att hålla i sig över hela hockeysverige till slut.
Matcherna går på tv i varje hem..har man barn är det svindyrt att gå på varje match utan sitter hellre hemma o glor.
Måste vara bättre att satsa på det som finns o bygga ut den.
Vad är det som säger att Tik får mer folk på matcherna om dom flyttar till Sundsvall?.
Tyvärr tror jag att det är en trend som kommer att hålla i sig över hela hockeysverige till slut.
Matcherna går på tv i varje hem..har man barn är det svindyrt att gå på varje match utan sitter hellre hemma o glor.
Måste vara bättre att satsa på det som finns o bygga ut den.
Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
Skarin: en stilla undran bara "Om vi vill halka efter ännu mer år efter år och på så sätt gå en otrygg framtid till mötes som en så kallad toppklubb" när började vi att halka efter? var det när vi blev tik istället för st? var det när vi gick upp i elitserien? eller när vi etablerade oss som ett elitserielag?eller kanske sen vi blivit ett topplag som inte va långt ifrån att spöa sv.mästarna förra året? nä det var nog när Wikegård+andra experter tippat oss som 7-8 i år och Hahl och Nubben lämnat oss .
Nej, Arenan måste flyttas. Så är det bara. Om detta inte blir möjligt och TIK "tvingas" rusta upp nuvarande arena kommer den, precis som Christer och TJ pratar om, att vara omodern igen när ytterligare 4-5 år har gått. Detta håller naturligtvis inte.
Jo förresten. Om vi vill halka efter ännu mer år efter år och på så sätt gå en otrygg framtid till mötes som en så kallad toppklubb. Då går det. Men så vill inte jag ha det. Jag vill att Timrå IK ska vara en topp 4 klubb i detta hockeyland under minst 147 år till.
Ta bara en sådan sak som att värva spelare och vara en attraktiv klubb. Om arenan ligger centralt i Sundsvall blir det lättare för TIK att få hit toppspelare. Det låter kanske lite löjligt. Men så är det nog.
Sedan kan väl ingen vara nöjd med publiksiffran så här långt. 5400 i premiären mot svenska mästarna HV, det lag som vi åkte ut mot i semifinalen dessutom. 5300 mot självaste Frölunda dit Nubben gick, men också Hahl. Här borde det varit lapp på luckan.
Jag säger ingenting om det varit 4987 mot exempelvis Luleå. Men det här var inte Luleå.