Inlägg: 1111682
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
Tikinmyheart: efter vad jag hört, har domarn rätt att ändra allt innan han släpper pucken på mittlinjen, eller tekningcirkeln :) Så hade han inte släppt pucken efter han blåst Blockering, ja då får han ändra. Men sen låter ju situationen lite konstig i sig, hade känts jävligt piss att få sånt mål mot sig!
Sv: Apropå nånting...
Tikinmyheart: Med tanke på Tenkrat och sparksituation, så kan ju tydligen en domare ändra sig efter vad andra säger.
Huvuddomaren blåser alltså av för blockering för att 20 sekunder senare ändra sitt domslut till mål sedan en av linjemännen blåst för mål. Målet föregås av att en AIK spelare "åker in i" målvakten som sedermera tappar pucken in i mål.