1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614786 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1111682

Sv: Apropå nånting...
Jag läser om Sundsvalls övertidsförlust mot AIK igår. Har huvuddomaren rätt att ändra ett domslut trots att han har blåst av för blockering? Någon som är bättre än mig på regler?

Huvuddomaren blåser alltså av för blockering för att 20 sekunder senare ändra sitt domslut till mål sedan en av linjemännen blåst för mål. Målet föregås av att en AIK spelare "åker in i" målvakten som sedermera tappar pucken in i mål.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Tikinmyheart: efter vad jag hört, har domarn rätt att ändra allt innan han släpper pucken på mittlinjen, eller tekningcirkeln :) Så hade han inte släppt pucken efter han blåst Blockering, ja då får han ändra. Men sen låter ju situationen lite konstig i sig, hade känts jävligt piss att få sånt mål mot sig!

Sv: Apropå nånting...
Tikinmyheart: Med tanke på Tenkrat och sparksituation, så kan ju tydligen en domare ändra sig efter vad andra säger.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.