Inlägg: 1135858
Svarskommentarer
Sv: Silly Season 09/10
Så tycks alltså Mäntymaa gå till Frölunda. Inte konstigt att Linkan tyckte att han blev för dyr, eftersom inget lag i Sverige trissar spelarlönerna så mycket som Frölunda.
Jag kan dock inte låta bli att höja lite på ögonbrynen över Frölundas rundhänta utflykter på spelarmarknaden. Visserligen har klubben god ekonomi och stort publikunderlag, men med tanke på det rådande, globala ekonomiska läget så förefaller handlandet i mina ögon oansvarigt. Fast det är väl å andra sidan deras problem, eller rättare sagt: kan bli.
Jag kan dock inte låta bli att höja lite på ögonbrynen över Frölundas rundhänta utflykter på spelarmarknaden. Visserligen har klubben god ekonomi och stort publikunderlag, men med tanke på det rådande, globala ekonomiska läget så förefaller handlandet i mina ögon oansvarigt. Fast det är väl å andra sidan deras problem, eller rättare sagt: kan bli.
Länkar:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/elitserien/frolunda/article4552711.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/elitserien/frolunda/article4552711.ab
Tror dock inte det spelar så stor roll om det är 80 eller 90 mil hemifrån men en liten betydelse kan det ha...