1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1135858

Sv: Silly Season 09/10
250kg kärlek: Hellre kampar vi om Bagan med Saik än Hv71 , då har vi 10ggr så mycket bättre läge , ja menar Hv71 en rik klubb bara 10 mil från där han växte upp eller Skellefteå 90 mil ifrån och dessutom mkt fattigare än Timrå...

Tror dock inte det spelar så stor roll om det är 80 eller 90 mil hemifrån men en liten betydelse kan det ha...

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 09/10
Så tycks alltså Mäntymaa gå till Frölunda. Inte konstigt att Linkan tyckte att han blev för dyr, eftersom inget lag i Sverige trissar spelarlönerna så mycket som Frölunda.

Jag kan dock inte låta bli att höja lite på ögonbrynen över Frölundas rundhänta utflykter på spelarmarknaden. Visserligen har klubben god ekonomi och stort publikunderlag, men med tanke på det rådande, globala ekonomiska läget så förefaller handlandet i mina ögon oansvarigt. Fast det är väl å andra sidan deras problem, eller rättare sagt: kan bli.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.