1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1135862

Sv: Silly Season 09/10
Så tycks alltså Mäntymaa gå till Frölunda. Inte konstigt att Linkan tyckte att han blev för dyr, eftersom inget lag i Sverige trissar spelarlönerna så mycket som Frölunda.

Jag kan dock inte låta bli att höja lite på ögonbrynen över Frölundas rundhänta utflykter på spelarmarknaden. Visserligen har klubben god ekonomi och stort publikunderlag, men med tanke på det rådande, globala ekonomiska läget så förefaller handlandet i mina ögon oansvarigt. Fast det är väl å andra sidan deras problem, eller rättare sagt: kan bli.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 09/10
Pätr: Men 2 backar under kontrakt nästa säsong så lär ju några nya in inget konstigt med det. Ingen vet ju vilken lön han kommer att få eller vad han blivit erbjuden. En relativt oerfaren back brukar ju inte vara så dyr. Han såg väl nåt annat han gillade än lönen kanske...

Sv: Silly Season 09/10
Denna spelare lämnar Allsvenskan , dessutom är han Center . Agera Linkan/Robban

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.