Inlägg: 1143981
Svarskommentarer
Sv: Silly Season 09/10
Kerstin_k: När det gäller domarna och ett eventuellt 2-domarsystem, så har jag hört att det är klubbarna som sätter sej emot detta, då det kommer att bli för dyrt med dubbla domararvoden.
Domarna å sin sida är tydligen inte helt inne på linjen att sänka sina arvoden, vilket dom borde kunna göra då dom med ett nytt system skulle få upp emot 50% fler domaruppdrag. Dessutom finns det säkert en del domare som inte vill tappa sin "status" som enväldig domare.
Domarna å sin sida är tydligen inte helt inne på linjen att sänka sina arvoden, vilket dom borde kunna göra då dom med ett nytt system skulle få upp emot 50% fler domaruppdrag. Dessutom finns det säkert en del domare som inte vill tappa sin "status" som enväldig domare.
Rent krasst kan jag tycka att domarinsatserna under slutspelet (inte enbart mellan Timrå - HV) har varit under all kritik. Dom håller inte måttet.
Tycker att det finns många i vårt lag som man hade kunnat kräva mer av. Och vissa som har höjt sig. Men just nu skiter jag i det. Nu har vi en silly att se fram emot och förhoppningsvis innebär den positiva besked för vår del. Ett nytt, stabilare lag skall byggas. Men det lär väl avhandlas i Silly-tråden framöver så det duger. Jag måste bara hitta något att se fram emot.
Bitter och förbannad? Nja, knappt besviken. Tomhet, så känns det just nu.