1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614818 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1149535

Sv: Silly Season 09/10
mikenomad: För att den i grunden är en skatt för artister och arrangörer som inte är bosatta i Sverige?

Menar du att det är en skatt för spelare som lirar extra underhållande hockey?

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 09/10
KniveN: Vi ska se om jag kan ta det här så pedagogiskt men ändå kortfattat som möjligt. Eftersom Tenkrat inte är arrangör tillhör han följdaktligen kategorin "artist", för även hockeyspelare har olika roller. Vissa är utfyllnadsspelare, sk "breddspelare och andra är stjärnor, sk "artister". Observera att det är möjligt att vara stjärna, "artist", utan att spela under artistskatt. Kontentan av det hela är att av de sk "artisterna" förväntar åtminstone jag mig ngt mer än bara "gå till jobbet". Högre poängproduktion och/eller hockeyprestationer lite över det vanliga, vad man skulle kunna kalla "artisteri"...

Sv: Silly Season 09/10
KniveN: Förstår du verkligen inte vad han menar?

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.