1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614818 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1149549

Sv: Silly Season 09/10
KniveN:

"Menar du att det är en skatt för spelare som lirar extra underhållande hockey?"

Beroende på vad man anser vara underhållande så ja, det är väl precis det jag menar. Är det inte det de här killarna kommer hit för, att tillföra nåt extra?

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 09/10
mikenomad:
"Eftersom Tenkrat inte är arrangör tillhör han följdaktligen kategorin "artist""
Nej han faller under kategorin idrottsmän...

"Vissa är utfyllnadsspelare, sk "breddspelare och andra är stjärnor, sk "artister"."
Sen när började idrottsstjärnor kallas för artister?

"Beroende på vad man anser vara underhållande så ja, det är väl precis det jag menar. Är det inte det de här killarna kommer hit för, att tillföra nåt extra?"
Skatten gör inte skillnad på vad det är för spelartyp, så nej det är inte en skatt för mer underhållande spelare.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.