1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614820 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1212574

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
Rooster23: När Foppa gör såna mål nu för tiden i ES brakar samtliga av Sveriges sportredaktioner samman. Det som ändå är lite unikt med honom är att han gör såna mål lite då och då, framförallt producerar han i en takt som antingen är ett gravt underbetyg till ES eller ett bevis på vilken överjävlig hockeyspelare han är.

Sanningen ligger förmodligen nånstans däremellan.

En skillnad mellan Foppa och Piros är hur som helst frekvensen i dylika uppvisningar...sådana mål är väl inte direkt Piros adelsmärke.

Däremot verkar Piros och de flesta andra hockeyspelare i Sverige, Europa, Världen ha bättre läkkött än Hr P. Forsberg....

Redigerad kommentar


Svarskommentarer

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
mikenomad: Du har ju givetvis rätt i att han är en överjävlig hockeyspelare och vi skulle ju alla sitta här och skriva arslena av oss av lycka om Z kom hem, spelade gratis, tog med sig kompisar som nyförvärv och producerade som den världsspelare han är.

Det jag ville sätta fingret på var just det faktum att Wennerholm, Nyström & co är helt meningslöst fyrkantiga i hur de tror de säljer lösnummer. Jag är inte helt säker på att de har rätt.

Sedan, och det här kommer jag att få ångra för när man har stuckit ut hakan får man alltid en smäll på den, har jag svårt att se att Foppa spelar mer än 60% av matcherna från hans comeback. I och med detta kommer det att bli hans sista säsong då NHL inser att han inte håller.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.