Inlägg: 1215747
Svarskommentarer
Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
Eskas: Såg personligen Sundh som en energispelare snarare än målskytt, en roll han utförde med mycket stor entusiasm. Han var utvecklingsbar och utstrålade spelglädje. Value for money!
Raka motsatsen är Anger, förmodligen tänkt som målskytt och som sniper betraktad överbetald och helt förbrukad.
Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
Eskas: Håller med om att Anger var en bra värvning. Men Sund är bra på det mesta utom målskyttet och är ung, hade gärna sett ett flerårs kontrakt med honom.
Man måste agera utifrån vad man vet när beslutet ska ta, inte vad man inte vet. Vem faan kunde tro att Anger skulle underprestera så totalt? Inte jag iaf, jag jublade när vi presenterade honom som förvärv. Likaså tyckte jag det var helt rätt när vi inte gav Sundh något kontrakt. Med facit i hand var det fel, men utifrån det vi visste i maj var det rätt.