1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614851 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1225713

Sv: Apropå nånting...
Ambroo: Jag tycker nog att Corso drar sitt strå till stacken. Det måste ju finnas olika spelartyper i ett lag.
OK, han är kanske inte någon härförare - typ Riku Hahl...men någon måste ju trots allt producera lite poäng i vårt målsnåla lag.

Däremot begriper jag inte för fem öre varför i helvete Challe envisas med att spela honom i BoxPlay?
Där finns det 8-9 bättre alternativ på forwardssidan!

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Kevin O Shea: Självklart måste man ha det, men titta på vilka premisser han värvades. Han ska i Linkans bok, och även i min och många andras, inte vara nån annan spelartyp än just en riktig härförare och genuin förstecenter. Visst gör han poäng, inte så många nu dock, fast problemet med de är att de alltför ofta tillskrivs efter en tjatig andraassist till en 2-4 reducering i slutskedet av matcherna.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.