-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Apropå nånting... (188100)
- Silly Season 2026-27 (5014)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Foppa är Modos blyväst. Fantastisk när han spelar, men totalt opålitlig. När han och Näslund skrev på slappnade hela föreningen av, och Trollsås gick runt i arenan och mös och fnittrade om Sm-guld. Sen går det som det alltid går med Foppa. Skador, försäkranden om snar återkomst, bakslag, nya försäkranden, bakslag...osv. Allt medan ledningen står halvt handlingsförlamad och avvaktande.
Ur medias synvinkel förstår jag till fullo hur Modos debacle hanteras. Det är alltid intressant när elefanter faller. Och Modo med Foppa är en sådan.
Tyvärr för deras del är Modo utan Foppa blott en gammal, trött mus. Men det tror dom inte själva. Dom tror att snart, snart vänder det. Får vi tebaks Foppa bär det av uppåt igen. Sen snor vi sista slutspelsplatsen och så får Foppa/Näslund det guldet dom längtat efter. I väntan på Foppa får vi försöka ta så många poäng det går. Många matcher kvar. Lite mer flyt bara, så vänder det.
Nä, Timrå är inte bättre. Eller, jo: så länge inte Foppa spelar vågar jag påstå att Timrå är ett bättre lag. Vilket utslaget över en hel säsong torde innebära att vi kommer att återfinnas på en bättre placering i tabellen också.
Men vi vet i a f vad vi har. It aint much, men det är på riktigt. Foppa är inte på riktigt. Han är en hägring, en våt dröm. Ett oinfriat löfte.
Och så länge Modo fortsätter att lägga sitt öde i denna mans händer kommer media att fortsätta bevaka och vinkla. Som sig bör.