Inlägg: 1239487
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
250kg kärlek: Iläjn eller nåt heter hon och varken hon eller hennes kollegor är speciellt lokala. De sitter nere i Sthlm och låtsas pålästa om det som händer här, de har väl fått varsitt distrikt utlottat på sig.
Idén att välja en artikel och sedan läsa den på stapplig svenska (man kunde ju önska att de iaf hade läst igenom det åtminstone EN gång innan de läser upp det) ordagrant från början till slut måste vara ett av radiohistoriens värre hjärnsläpp. I och med att de läser precis rubbet inkl. ingress så blir det upprepningar och en känsla av att det aldrig tar slut.
Nä, vi borde göra gemensam sak och demonstrera på torget eller nåt....
Idén att välja en artikel och sedan läsa den på stapplig svenska (man kunde ju önska att de iaf hade läst igenom det åtminstone EN gång innan de läser upp det) ordagrant från början till slut måste vara ett av radiohistoriens värre hjärnsläpp. I och med att de läser precis rubbet inkl. ingress så blir det upprepningar och en känsla av att det aldrig tar slut.
Nä, vi borde göra gemensam sak och demonstrera på torget eller nåt....
Redigerad kommentar
Sv: Apropå nånting...
250kg kärlek: Intressant. Jag byter oxå.
Det är så fruktansvärt dåligt så att det finns inte när dom sätter igång o läser artiklar i Dagbladet.
Det är så fruktansvärt dåligt så att det finns inte när dom sätter igång o läser artiklar i Dagbladet.
Sv: Apropå nånting...
250kg kärlek: Jag ställer mig i raden. Tvingas lyssna till nyheter som läses direkt ur en färdig text känns väl sådär lagomt spännande. Precis som dig så klarade jag av att bara sänka volymen i början, men det går inte nu längre. Nu stänger jag av eller skiftar kanal.
Sv: Apropå nånting...
250kg kärlek: ... jag är alltså inte ensam om att byta kanal när hon börjar läsa... hon är en katastrof!
Till en början skrattade jag åt det hela, nu blir jag bara förbannad och byter radiostation.