Redberry: Kan ju kanske finnas ett samband med Pärssinens förlängning och det faktum att vi knutit till oss flera finska(topp?)spelare?
Jag tror att tanken var att han skulle vara en finsk pappa åt övriga finnar. Därför förlängde man med honom. Det och att han, förmodligen, gick ner i lön.
Lindbäck, Caslava och MPS är tapp. Av dom nya är jag ytterst nöjd med det mesta utom målvaktslösningen. Men Pitkimäki har haft hyffsad kvalité tidigare så det får man hoppas på igen.
Hallin och Larsson är frågetecken i min värvningsbok. Dom har jag lite svårt att acceptera.
I övrigt tycker jag att Linkan gjort ett kanonjobb!
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
Jag tror att tanken var att han skulle vara en finsk pappa åt övriga finnar. Därför förlängde man med honom. Det och att han, förmodligen, gick ner i lön.
Lindbäck, Caslava och MPS är tapp. Av dom nya är jag ytterst nöjd med det mesta utom målvaktslösningen. Men Pitkimäki har haft hyffsad kvalité tidigare så det får man hoppas på igen.
Hallin och Larsson är frågetecken i min värvningsbok. Dom har jag lite svårt att acceptera.
I övrigt tycker jag att Linkan gjort ett kanonjobb!